ang 765 plattan
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Hardstyler
- Posts: 160
- Joined: 20 Nov 2005, 22:30
-
- Posts: 30
- Joined: 14 May 2006, 22:15
- Location: Trollhättan
Går de att tjacka bara en lamell löst?
Mvh Oliver
Mvh Oliver
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Hardstyler wrote:Bmwandreas wrote:3.8 lamellen är ofjädrad. Kör med en sån!
Jag har gjort så, men fick svarva av anläggningsytan på 3.6 hjulet lite för 3.8 lamell, annars tog nitarna i på anläggningsytan mot centrumet på svänghjulet..
Då satte du nog lamellen åt fel håll... Det är större mitthål i tryckplattan än i svänghjulet.
Hallå!
Går de att åka med m5 3.8koppling på m30 e28 svänghjul? eller ska man skaffa en 765platta redan nu (ska åka lätt sugtrimmat sommaren 07)
/Oliver
Går de att åka med m5 3.8koppling på m30 e28 svänghjul? eller ska man skaffa en 765platta redan nu (ska åka lätt sugtrimmat sommaren 07)
/Oliver
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Dubbel..
Last edited by Pimplaren on 11 Mar 2009, 20:29, edited 1 time in total.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror min inspänning blev runt 9mm också! fick i maskin och låda så jag kunde känna på kopplingen, känns grymt!
Kopplar ut fint också.
Lagom stöddig
Kopplar ut fint också.
Lagom stöddig
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Bäckis wrote:Det här med lamellens tjocklek kan man ju diskutera. Vi har kört 8mm i alla år och vi har ALDRIG haft en slirande koppling.
Med 765 plattan kan det vara klokt att åka sinter då den plattan är väldigt stark, så har man tung bil och mkt mos så kan original lamellen explodera.
Om lamellen är 8mm tjock, brukar ni åka plant svänghjul då, eller är tryckplattan eller lamellen försänkt någe i svänhjulet?
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
vectramicke wrote:Bäckis wrote:Det här med lamellens tjocklek kan man ju diskutera. Vi har kört 8mm i alla år och vi har ALDRIG haft en slirande koppling.
Med 765 plattan kan det vara klokt att åka sinter då den plattan är väldigt stark, så har man tung bil och mkt mos så kan original lamellen explodera.
Om lamellen är 8mm tjock, brukar ni åka plant svänghjul då, eller är tryckplattan eller lamellen försänkt någe i svänhjulet?
Ett e28 535 svänghjul är inte helt plant, anläggningsytan sticker upp 1mm.. då sintern är tunnare svarvade jag anläggningsytan till tryckplattan 1mm.
Kan koppla ur och kopplingen är lagom stöddig nu
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;