Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bilen är nu flyttad till det nya hemmet för den närmaste tiden.
Det skedde under söndagens sena timmar i sträng kyla. Usch och fy så kallt det börjar vara!
När den äntligen kommit på plats rensade jag banjon från gamla sketna fästen som känns lite inaktuella
Idag började vi starkt efter ca 2 timmars oförklarlig försening planera lite, och vi kom fram till att det är läge att börja med huvudbågen, så man vet vad man har att utgå ifrån.
Sagt och gjort, vi mätte, och grubblade, och mätte....
Till slut hade vi bestämt oss vart den skulle bockas och hur mycket. När vi inte ens kommit halvvägs på första bockningen inser vi att något är fel. Röret blir platt och det bildas väck istället för att det bockas.
Slutsats: Ta inte rör som inte är till för att bockas, det skall vara sömlösa normaliserade
Vi gjorde iaf klar huvudbåge så nu har vi en mall klar.
Dagens ljusa inslag var att vems-emil agerade "styrbjörn" och levererade fälgar från Lycksele, 10"
Det ser ju lite konstigt med bågen eftersom det är en 4-dörrars, men det är smällar man få ta helt enkelt.
Lite detaljer till bakaxeln.
Det var allt för denna gång. Jag skall köpa lite 4-kantprofil i morgon och hoppas rören vi beställt kommer på onsdag. Då börjar allvaret
Det skedde under söndagens sena timmar i sträng kyla. Usch och fy så kallt det börjar vara!
När den äntligen kommit på plats rensade jag banjon från gamla sketna fästen som känns lite inaktuella
Idag började vi starkt efter ca 2 timmars oförklarlig försening planera lite, och vi kom fram till att det är läge att börja med huvudbågen, så man vet vad man har att utgå ifrån.
Sagt och gjort, vi mätte, och grubblade, och mätte....
Till slut hade vi bestämt oss vart den skulle bockas och hur mycket. När vi inte ens kommit halvvägs på första bockningen inser vi att något är fel. Röret blir platt och det bildas väck istället för att det bockas.
Slutsats: Ta inte rör som inte är till för att bockas, det skall vara sömlösa normaliserade
Vi gjorde iaf klar huvudbåge så nu har vi en mall klar.
Dagens ljusa inslag var att vems-emil agerade "styrbjörn" och levererade fälgar från Lycksele, 10"
Det ser ju lite konstigt med bågen eftersom det är en 4-dörrars, men det är smällar man få ta helt enkelt.
Lite detaljer till bakaxeln.
Det var allt för denna gång. Jag skall köpa lite 4-kantprofil i morgon och hoppas rören vi beställt kommer på onsdag. Då börjar allvaret
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Kul att det börjar ta form, bara synd på rören till buren. Det är såna grejer som gör att tiden inte vill räcka till. Värsta som finns när det börjar djävlas med sånt. Sitter o väntar på en ny klocka till migsvetsen, klockan var ny i juni-06 lika förb.. så har den ballat ur
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Tingsdalsracer wrote:Kul att det börjar ta form, bara synd på rören till buren. Det är såna grejer som gör att tiden inte vill räcka till. Värsta som finns när det börjar djävlas med sånt. Sitter o väntar på en ny klocka till migsvetsen, klockan var ny i juni-06 lika förb.. så har den ballat ur
Jo, precis. Det är sakerna som jävlas som kanske gör att men inte får tiden att räcka till i slutändan.
Juni-06, då bör du ju kunna hävda att det föreligger fel i varan?! En pryl som t.ex en gasklocka måste väl ändå anses ha längre livslängd än ett drygt halvår! Om det nu inte beror på ett misstag så att säga
den där 2timmars förseningen berodde inte på att du skulle ta på dig sockarna? hehe
det ska ju se ut sådär med buren 4dörrars is the shiet. min är då lackad å sitter i nu
MVH Micke
det ska ju se ut sådär med buren 4dörrars is the shiet. min är då lackad å sitter i nu
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
bara ringa. he jär inte så jävla varmt här dock. ska snöra in motorvärmarn, kan ju inte låta bumsan frysa allt för mycke
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
den starta iaf då de var -27 grader utan värmare, då ja var tvungen å tvärflytta den för att morsfars skulle iväg. :S
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
worre wrote:börjat svetsa än?? Du har ju haft rören länge så du borde ju va klar nu typ
Stålcenter är inte blixtens broder!
Det skulle vara 2 dagars leveranstid på rören, men det blev nästan 2 veckor. De kom idag, så jag har hämtat ut dem, och ska hålla pluggen i garaget hela helgen hade jag tänkt.
Jag har även lite mer kapning att göra för att rymma riktigt stora ostar. Visst bör man kunna uppgradera från 28" till 30" om man bygger 36" hjulhus? Hur mycket bör man räkna med att den fjädrar ihop?