Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Lite meckigt. Hoppas på att någon vägt sin bil istället (iaf några dagar till)
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Ska det va ett "racebygge" dvs ingen komfort?
076-0308240
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Nästan. Helst värme och vindrutetorkare/spolarbehållare typ.Sjögren Racing wrote:Ska det va ett "racebygge" dvs ingen komfort?
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Står en en svart e30 med s50 i ladan och en "Lyxturk" hos SP. Ligger några 6-petade lådor nära bilarna. Väga får du göra själv din latmask
När det gäller lättning, tror jag att det är försumbart vad skillnaden blir om man lättar bägge modellerna exakt lika.
När det gäller lättning, tror jag att det är försumbart vad skillnaden blir om man lättar bägge modellerna exakt lika.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Kompisen hade en e30 med 3.0 motor. Den gick jämt med e61 m5 upp till ca 140 från rullande start i 40kmh, sen seglade m5 iväg. lätt e30 med s50b32 lär gå så in i helvete (nu håller väl de flesta här inte med mig, men för att vara en sugis kommer det att gå undan rejält)
Var det du som köpte tobbes m3 bullen?
Var det du som köpte tobbes m3 bullen?
/Henrik
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Köpte en e30-S50b30 från Malmö. Kommer inte ihåg om killen hette Tobbe. Original byggd av en annan kille här på forumet.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Han hette inte Björn? Isf är det min garagepolare som byggde den, gick riktigt bra.
/Henrik
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Jag som byggt Dorados e30 med s50.
Sålde den till en kille som jag tror hette Robin från Malmö.
Sålde den till en kille som jag tror hette Robin från Malmö.
The Lower Class
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Lätt E30 med S54 omnomnomnom!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Kraft, mer kraft och ännu mer kraft. Vet inte om jag missuppfattat Bullen, men jag tror han är ute efter att bygga något som är en snabb gatracer. Om den sedan gör bra tider på strippen och i ett Bilsporttest med, är grädde på moset.
Eftersom det finns duktiga killar här på forumet som byggt och kör maxade e30:s, kan de säkert berätta hur mycket kraft man kan ha innan greppet släpper i olika situationer.
Visst är hjulspinn och drifting roligt, men jag tror inte det är vad Bullen är ute efter och hjulspinn gör inte en bil snabbare.
Finns ju de som skall köra bana med 600hk-e30 Där finns det säkert mycket kunskap att hämta om chassi och effektreglering för att bli så snabb som möjligt! Jag törs lova att samma bil inte får lika mycket lägre varvtider med 100hk till, som med 100kg mindre vikt.
Eftersom det finns duktiga killar här på forumet som byggt och kör maxade e30:s, kan de säkert berätta hur mycket kraft man kan ha innan greppet släpper i olika situationer.
Visst är hjulspinn och drifting roligt, men jag tror inte det är vad Bullen är ute efter och hjulspinn gör inte en bil snabbare.
Finns ju de som skall köra bana med 600hk-e30 Där finns det säkert mycket kunskap att hämta om chassi och effektreglering för att bli så snabb som möjligt! Jag törs lova att samma bil inte får lika mycket lägre varvtider med 100hk till, som med 100kg mindre vikt.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Tänkte mest att ha en bil som är underhållande på både nån liten banträff som nät varv på isen. Och stanna rätt sida om 100k. Gärna rätt sida om 80k oxå...
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Vad kostade misanos e30 s38 då, var det inte runt 100k?
/Henrik
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
han begärde 159k för den. är nog inte så långt från byggkostnaden heller
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Hade lite kontakt med honom när den annonserades. Men det föll mig inte riktigt på läppen.
Nu har jag en m3 som inte är uppröten, och jag har snackat med folk som väger under 1050 med sina sedaner. De åker dock ej stora diffen och inte heller 5växlat eller gjutjärnsblock. Men jag har fått ett hum om vad aom krävs ungefär för att den ska bli ganska lätt.
Nu har jag en m3 som inte är uppröten, och jag har snackat med folk som väger under 1050 med sina sedaner. De åker dock ej stora diffen och inte heller 5växlat eller gjutjärnsblock. Men jag har fått ett hum om vad aom krävs ungefär för att den ska bli ganska lätt.
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Jag ska ta å väga om min bil snart igen.
sist var det 1070 och hade riktigt bra viktfördelning i bilen. Efter jag bytte till coilovers och mitt bromskit så
sparades en hel del vikt.
sen dom nya länkarmarna i alu gjorde ca 4kg till.
nytt batteri på 8 kg mot standard på 20kg samt 16" hartge med slicks gjorde nästan 15kg till mot mina 17"
Har fortfarande standard mtech 2 stolar i som väger rätt bra, men jag tror jag sniffar rätt nära 1000 kg nu.
ska bara leta rätt på den därs vågen igen
sist var det 1070 och hade riktigt bra viktfördelning i bilen. Efter jag bytte till coilovers och mitt bromskit så
sparades en hel del vikt.
sen dom nya länkarmarna i alu gjorde ca 4kg till.
nytt batteri på 8 kg mot standard på 20kg samt 16" hartge med slicks gjorde nästan 15kg till mot mina 17"
Har fortfarande standard mtech 2 stolar i som väger rätt bra, men jag tror jag sniffar rätt nära 1000 kg nu.
ska bara leta rätt på den därs vågen igen
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Ännu en djupdykning av bullen. (Lättning)
Vägde min E30 i höstas med halvtank och baslåda/2 slutsteg mm och den vägde 1260kg utan mig i, 6-växlat och 188 diff.
Bilen är helt olättad förutom nån värmeplåt undertill och reservhjul. (4d med lucka)
En 318i E30 4d med lucka utan stereo och reservhjul vägde 1080kg på samma våg I den satt det M42 + låda från E36 samt 188 diff annars original. Dock lite mindre soppa i tanken tror jag.
Bilen är helt olättad förutom nån värmeplåt undertill och reservhjul. (4d med lucka)
En 318i E30 4d med lucka utan stereo och reservhjul vägde 1080kg på samma våg I den satt det M42 + låda från E36 samt 188 diff annars original. Dock lite mindre soppa i tanken tror jag.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.