Page 2 of 2
Posted: 31 Mar 2007, 21:07
by Zwofurti
wuffee wrote:Zwofurti wrote:Fa, alltid när jag kollar i projekt och ser den här tråden tänker jag..
-Ahaa.. nån som bygger på en m20b20 motor...
ändra till E30 V. 2.5 eller nåt
hehe
Tror bara de va jag som va dum nog å byggde en hyfast seriös turbo motor på 2.0 liter
MVh
Uffe
Äsch.. vill du ha mer volym å byt kolvar + vev så har du 2,3..=)
Posted: 31 Mar 2007, 22:57
by lixon
Har ej vågat testa porta själv sådär. men polarns manta som han portade själv fick efter hans portning max effekt vid 3000-4000varv
Så derför skrev jag som jag skrev
Posted: 31 Mar 2007, 23:54
by Zwofurti
lixon wrote:Har ej vågat testa porta själv sådär. men polarns manta som han portade själv fick efter hans portning max effekt vid 3000-4000varv
Så derför skrev jag som jag skrev
Öh.. snarare kamen som bestämmer det..
Posted: 01 Apr 2007, 01:53
by affe
v1.0 = 2st 15t v2.0 1st gt40
Posted: 01 Apr 2007, 08:48
by andré
JimmyA wrote:den "upphöjningen" eller vad man ska kalla den som är upptill i porten brukar man inte ta bort helt, den styr bort luftflödet från ventilskaftet nu kommer det bli mkt turbolens där
såhär ser min ut
Alla har olika teorier när det gäller portning. Det ska man veta. Det negativa som jag ser det med din topp är att du har tagit bort ventildtyrningen helt. Det stämmer med att man har kvar Kullen inann styrningen delvis för att styra luften så den inte går rakt på och skapar som sagt virvlar. Turbolens. Men den har även fördelen att ventilen får mer styrning av styrningen för den är ju längre. Så om jag hade varit dig och om du inte redan gjort det så skaffa nya styrningar. Jag brukar sätta k-line insatser i mina toppar. Är det någon som kan sätta i såna och honar upp dom efter ventilen så får du inget glapp. Går ju givetvis med orginal också. Men orginal ifrån bmw Alltså en fabriks topp är där mycket glapp i styrningen. Och nu när mycket av den är borta och den kanske är sliten så kan ventilen träffa snett i sättet och har man sen en riktig otur så går den av.
Sen angående resten av portningen är det svårt att se på bild hemligheten är att alla kanalerna ska var lika. sen givetvis vara rätt utformade. Men som sagt olika teorier hur det ska se ut. Ser att denna toppen på bilden är blästrad i kanalen. Enligt mej är inte detta en fördel. Och sen att man polerar avgas sidan så den nästan blir spegel blank är helt onödigt. För när det kommer sot sen så är det bättre den fastnar. Då får man en isolering av den som hjälper värmen ut. Använd någon slags sanpapps rullar med kornstorlek 50. Så här såg den sista toppen jag gjorde.
Insug
Avgas
Och när jag kommer göra nästa så blir den lite anorlunda.
Mvh
Posted: 20 Jul 2007, 16:02
by affe
Uppdatering:
Bilen har blivit mattsvart
Fram och bakstötfångaren sitter med huvlås för att va lättare att demonter när man ska åka kärra.
Motorn är ihop och startad dock läcker det bränsle från fuelrailen sen vi migade dit den nya anslutningarna i brist på silverlod....
min fuelcell samt 2st bosch984 montera på durkalu
Posted: 07 Aug 2007, 21:21
by affe
Posted: 10 Feb 2008, 13:04
by BMWkimmpan
Snyggt. Vi får köra en repa mot varandra i sommar
Posted: 10 Feb 2008, 14:11
by affe
jo vi får göra de.... har legat på is med denna bil ett tag då jag håller på att renovera en mtech 2 325a för tillfället, men snart e det igång...
Posted: 10 Feb 2008, 18:20
by BMWkimmpan
Vad har du kvar att göra? Den ser ju klar ut!
Posted: 10 Feb 2008, 22:33
by affe
jo den e ju körbar men den skall besas sen finns det ju massa uppdateringar o göra