Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKIN I!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, DAGS FÖR M50!!
fan vad glad man kan bli för att läsa en topic, dags för m50, de e de jag vill se i alla som kör m20, att dom bara ger upp de skrotet och kör vidare med någon ordentlig motor istället
Stort lycka till, m50 är den rätta vägen för turbo bmw
Mvh
Stort lycka till, m50 är den rätta vägen för turbo bmw
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, DAGS FöR M50!!
Vad går ett vems loss för? "Anpassad för m50?"DSK08 wrote:UPDATE!
Sålde även mitt Autronic SM4 och ska beställa hem ett VEMS i helgen.. Fortsättning följer...
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, DAGS FÖR M50!!
Hehe kul o höra! Förhoppningsvis är motorn ihop och igång inom en månad och funkar betydligt driftsäkrare än M20in.. Blir oöppnat sommaren ut, och ev smitt i vinter vi får se!Dajb wrote:fan vad glad man kan bli för att läsa en topic, dags för m50, de e de jag vill se i alla som kör m20, att dom bara ger upp de skrotet och kör vidare med någon ordentlig motor istället
Stort lycka till, m50 är den rätta vägen för turbo bmw
Mvh
Jag vet inte vad VEMS "anpassat för M50" går loss på, men jag kommer ta hem det utan härva för att vi ska löda ihop det med bmw originalhärvan istället. Men med de nödvändiga funktionerna samt bluetooth funktionen kommer det gå loss på ca 8000kr när man beställer från Ungern..
Mvh
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, DAGS FÖR M50!!
okey, drar iväg så pass för ett Vems.DSK08 wrote:Hehe kul o höra! Förhoppningsvis är motorn ihop och igång inom en månad och funkar betydligt driftsäkrare än M20in.. Blir oöppnat sommaren ut, och ev smitt i vinter vi får se!Dajb wrote:fan vad glad man kan bli för att läsa en topic, dags för m50, de e de jag vill se i alla som kör m20, att dom bara ger upp de skrotet och kör vidare med någon ordentlig motor istället
Stort lycka till, m50 är den rätta vägen för turbo bmw
Mvh
Jag vet inte vad VEMS "anpassat för M50" går loss på, men jag kommer ta hem det utan härva för att vi ska löda ihop det med bmw originalhärvan istället. Men med de nödvändiga funktionerna samt bluetooth funktionen kommer det gå loss på ca 8000kr när man beställer från Ungern..
Mvh
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, DAGS FÖR M50!!
Nu har det hänt lite grejer iaf!
VEMS är beställt!
Sen har jag även fått en köpare på min nuvarande motor samt hittat M50 och lite annat godis som kommer köpas i slutet av denna månad!
Receptet det får bli nu är:
M50B25iv
Dubbla insugskammar
Cooperring
ARP
Holset HX40 (kommer i mitten på Augusti, första mappningen blir med nuvarande GT35)
Ombyggt 328 grenrör
Racetermostat
Eventuellt en Precision WG
Vi siktar på att inte överstiga 1bar och 400-450whp.
To be continued...
VEMS är beställt!
Sen har jag även fått en köpare på min nuvarande motor samt hittat M50 och lite annat godis som kommer köpas i slutet av denna månad!
Receptet det får bli nu är:
M50B25iv
Dubbla insugskammar
Cooperring
ARP
Holset HX40 (kommer i mitten på Augusti, första mappningen blir med nuvarande GT35)
Ombyggt 328 grenrör
Racetermostat
Eventuellt en Precision WG
Vi siktar på att inte överstiga 1bar och 400-450whp.
To be continued...
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, MEGAUPDATE!!!
Nuuuu jävlar är det dags för en update efter många månader borta!
Det har hänt en hel del sen sist, så ska försöka minnas det rätt och lägga upp det snyggt...
Det började med att jag fick hem mitt efterlängtade VEMS-sprut som skulle ligga i väntan på M50!
Sen så slopades planerna med att hinna smacka ihop en oöppnad M50 innan säsongens slut då det sket sig med äffären, samt att tiden inte skulle räcka till... Så då stod det still ett tag igen..
Sen fick jag äntligen tag i ett garage tack vare min vän Christian, så då var det bara att traila dit åbäket! Tack till Nicklas och Martin som hjälpte mig med detta!
Samma kväll som bilen kom till garaget så var Christian och Lappen där, så vi bestämde oss för att riva toppen och kolla läget där då vi förmodade att den var sprucken..
Toppen av..
Vi kunde nu konstatera att toppen var sprucken, i överfallen... Så då fick bilen stå ett par dagar, skönt att äntligen ha fått garage iaf!
Men nu var det dags för ett ryck! Fick tag i en ny topp, böt viskofläkt, tändkablar, soppaledningar, kylarslangar, lackade insug m.m. svart, tändstift, luftfilter osv, bilen SKULLE hinna köras lite till inann säsongen tog slut, oavsett vad! Även om det var med M20..
Här sätts den nya toppen ihop, pga tidsbrist m.m. så valde vi att inte svetsa den..
Sen kom Lappen och Simon förbi en kväll, och det mesta sattes ihop!
Styvt chassie?
Tillslut fick vi allt att lira ganska bra, jag drog ut och körde en del och var överlycklig över att den faktiskt funkade igen. Men efter ca 4 timmars körning så hände det värsta, jag sköt toppen/packningen igen........... Det återstår att se om det är toppen eller packningen som gått, men den blandar iaf olja och vatten igen.. Så då fick den stå i garaget i nästan 2 månader igen då jag har tappat hoppet helt just nu och säsongen är slut..
Men NU är det dags för nya tag! Har bytt garage, fått dit bilen, och M20 samt Megasquirt ska ur, så allt sånt är till salu nu.. Sedan ska en M50 införskaffas, och om allt går som det ska så är planen att köra helsmidd M50B25 strokad till 2,8L @5-600whp nästa säsong!
Bild från nya garaget bredvid polarens extremt fina 525 Turbo
Såhär står hon nu i väntan på en ordentlig makeover..
Over and out!
Det har hänt en hel del sen sist, så ska försöka minnas det rätt och lägga upp det snyggt...
Det började med att jag fick hem mitt efterlängtade VEMS-sprut som skulle ligga i väntan på M50!
Sen så slopades planerna med att hinna smacka ihop en oöppnad M50 innan säsongens slut då det sket sig med äffären, samt att tiden inte skulle räcka till... Så då stod det still ett tag igen..
Sen fick jag äntligen tag i ett garage tack vare min vän Christian, så då var det bara att traila dit åbäket! Tack till Nicklas och Martin som hjälpte mig med detta!
Samma kväll som bilen kom till garaget så var Christian och Lappen där, så vi bestämde oss för att riva toppen och kolla läget där då vi förmodade att den var sprucken..
Toppen av..
Vi kunde nu konstatera att toppen var sprucken, i överfallen... Så då fick bilen stå ett par dagar, skönt att äntligen ha fått garage iaf!
Men nu var det dags för ett ryck! Fick tag i en ny topp, böt viskofläkt, tändkablar, soppaledningar, kylarslangar, lackade insug m.m. svart, tändstift, luftfilter osv, bilen SKULLE hinna köras lite till inann säsongen tog slut, oavsett vad! Även om det var med M20..
Här sätts den nya toppen ihop, pga tidsbrist m.m. så valde vi att inte svetsa den..
Sen kom Lappen och Simon förbi en kväll, och det mesta sattes ihop!
Styvt chassie?
Tillslut fick vi allt att lira ganska bra, jag drog ut och körde en del och var överlycklig över att den faktiskt funkade igen. Men efter ca 4 timmars körning så hände det värsta, jag sköt toppen/packningen igen........... Det återstår att se om det är toppen eller packningen som gått, men den blandar iaf olja och vatten igen.. Så då fick den stå i garaget i nästan 2 månader igen då jag har tappat hoppet helt just nu och säsongen är slut..
Men NU är det dags för nya tag! Har bytt garage, fått dit bilen, och M20 samt Megasquirt ska ur, så allt sånt är till salu nu.. Sedan ska en M50 införskaffas, och om allt går som det ska så är planen att köra helsmidd M50B25 strokad till 2,8L @5-600whp nästa säsong!
Bild från nya garaget bredvid polarens extremt fina 525 Turbo
Såhär står hon nu i väntan på en ordentlig makeover..
Over and out!
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, MEGAUPDATE!!
Ingen aning, den är från Zender iaf och går inte att få tag i längre...Kennie wrote:Vart är breddningen köpt? ACM/SPM?
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, MEGAUPDATE!!
Vad ska du ha för ms et? Säljer du härvan med eller ska du ha den till vemset?
Bmw 740. e30 327 turbo
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, MEGAUPDATE!!
Pm:a mig så kommer vi överrens om något!cstrand wrote:Vad ska du ha för ms et? Säljer du härvan med eller ska du ha den till vemset?
Mvh
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, UPDATE!
Tänkte slänga in en liten update nu, det har inte hänt så jättemycket förutom att jag jobbat ca 7 dagar i veckan för att skramla ihop stålarna till nya maskinen som ska byggas.. Så allt lär ta fart nu efter nyår är tanken!
I brist på annat så testades lite olika fälgar på skoj..
M5 Throwing stars
M5 fälgarna såldes sen till Erikjakan, så då testades ett par Y-rondell som jag nu funderar på att renovera upp.. Ev polera upp banan och lacka centrum guldiga!
Ja bilen är höjd för tillfället, så ingen idé att kommentera det, fitment och ride-height justeras när nya maskinen är på plats!
Den nya maskinen är iaf hämtad nu! Nu ska den bara rivas och få lite värre innehåll.. Den som gissar rätt på vad det är för maskin får en guldstjärna!
I brist på annat så testades lite olika fälgar på skoj..
M5 Throwing stars
M5 fälgarna såldes sen till Erikjakan, så då testades ett par Y-rondell som jag nu funderar på att renovera upp.. Ev polera upp banan och lacka centrum guldiga!
Ja bilen är höjd för tillfället, så ingen idé att kommentera det, fitment och ride-height justeras när nya maskinen är på plats!
Den nya maskinen är iaf hämtad nu! Nu ska den bara rivas och få lite värre innehåll.. Den som gissar rätt på vad det är för maskin får en guldstjärna!
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
-
- Posts: 402
- Joined: 20 May 2011, 20:21
- Location: Nybro
Re: E30 Widebody M20B27 Turbo, UPDATE!
klart du ska ha yrondeller till henne! annars köper jag dom gärna och utökar min samling till min e30
Re: E30 Widebody M54B30 Turbo, UPDATE!
Korrekt!Jens92 wrote:m54b30 ?
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M54B30 Turbo, UPDATE!
nice work
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Re: E30 Widebody M54B30 Turbo, UPDATE!
Just nu händer inte så mycket, utan håller på att förbereda för att göra en stor beställning på en massa godis.. Men kolvar är iaf beställt nu! Blev CP 84,5mm med 10 i komp
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: E30 Widebody M54B30 Turbo, UPDATE!
AAAhh trevligt med fler m54b30 i e30! Jag hängde i min idag faktiskt !
Blir de helsmidd eller ?
Blir de helsmidd eller ?