Page 2 of 2
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 01 May 2013, 13:19
by Lindberg_
Mycket intressant faktiskt
Skulle va roligt att få se nå dynopapper på den.
Undrar hur högt lufttryck dom kör med, känns ju som att de måste va ganska högt eftersom man kunde varva upp till 20,000 rpm
Sv: Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Insid
Posted: 05 May 2013, 07:42
by johankihl
Snurrbo wrote:Är det bara jag som tänker. (luftläckage = motorras) ?.
Luftläckage borde betyda stängda ventiler, då rasar ju inget
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 06 May 2013, 20:23
by Snurrbo
Jag tänkte snarare på att om det skulle vara någon form av mindre luftläcka så pneumatiken inte hänger med. Ventilerna öppnar/stänger för sakta
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 06 May 2013, 21:19
by Robin Olivi
Lindberg_ wrote:känns ju som att de måste va ganska högt eftersom man kunde varva upp till 20,000 rpm
Det är nog vad som är möjligt, sen om det är så driftsäkert är ju en annan sak.
Saaben dom byggt om har ja gått 6000 mil med det systemet så det verkar ju funka. Men man vill ju se mer av detta nu.
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 12 May 2013, 23:51
by Karel021
Detta är väl Saabs uppfinning.. som dom kom på för några år sedan eller ??
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 13 May 2013, 19:21
by Robin Olivi
Det är inte variabel kompression du tänker på? Det höll dom iaf på med för några år sedan.
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 14 May 2013, 21:09
by cerveza
Det gick ju sådär med det experimentet