Mycket intressant faktiskt Skulle va roligt att få se nå dynopapper på den.
Undrar hur högt lufttryck dom kör med, känns ju som att de måste va ganska högt eftersom man kunde varva upp till 20,000 rpm
The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Koenig
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
E30 m20b27 turbo
Sv: Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Insid
Luftläckage borde betyda stängda ventiler, då rasar ju ingetSnurrbo wrote:Är det bara jag som tänker. (luftläckage = motorras) ?.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Jag tänkte snarare på att om det skulle vara någon form av mindre luftläcka så pneumatiken inte hänger med. Ventilerna öppnar/stänger för sakta
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Det är nog vad som är möjligt, sen om det är så driftsäkert är ju en annan sak.Lindberg_ wrote:känns ju som att de måste va ganska högt eftersom man kunde varva upp till 20,000 rpm
Saaben dom byggt om har ja gått 6000 mil med det systemet så det verkar ju funka. Men man vill ju se mer av detta nu.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Detta är väl Saabs uppfinning.. som dom kom på för några år sedan eller ??
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Det är inte variabel kompression du tänker på? Det höll dom iaf på med för några år sedan.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Det gick ju sådär med det experimentet
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.