Bra koppling för m50

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Enmar
Posts: 126
Joined: 05 Aug 2009, 21:59
Location: lkpg

Re: Bra koppling för m50

Post by Enmar »

AGranlund wrote:hur gör ni som åker 765 platta? med start och svarvning osv?


M30 svänghjul funkar väl bra rakt på m50n?
Martin Enmar

mazda rx7 v10 dubbelturbo

http://www.Driftlab.se" onclick="window.open(this.href);return false;

sponsrad av:
Driftlab.se
5100.se
AM:s mekaniska
Bjprace.se
spacers.se
User avatar
AGranlund
Posts: 659
Joined: 04 Nov 2009, 21:01
Location: Karlstad

Re: Bra koppling för m50

Post by AGranlund »

utan någon svarvning lr nått? org m50 start oxå då?
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: Bra koppling för m50

Post by RoDe »

AGranlund wrote:hur gör ni som åker 765 platta? med start och svarvning osv?


M30 svänghjulet passar rakt av på m50 ja, men utan att svarva så får du inte rätt inspänningstryck och kopplingen kommer inte funka optimalt. Kan börja slira vid lägre effekter än vad som är specat.

M30 svänghjul. Svarva av svänghjulet så att tryckplattan försänks 1,25mm. OBS! Detta gäller om du kör med ppf:s sinter. M50 startmotor som du filar hålen på så att den kan flyttas ut från svänghjulet några mm.
The Lower Class
User avatar
Fredro
Posts: 830
Joined: 30 Sep 2007, 18:26
Location: Västerås/Eskilstuna

Re: Bra koppling för m50

Post by Fredro »

Detsamma gäller 618 och sinter! 618 är anpassad för orginal lamelltjocklek. alltså behövs även anliggningsytan mellan svänghjul och tryckplattan tas ner ca 1mm... håller för mig 720wNm
Fredrik
070 4567 121
Post Reply