M30 svänghjul funkar väl bra rakt på m50n?AGranlund wrote:hur gör ni som åker 765 platta? med start och svarvning osv?
Bra koppling för m50
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bra koppling för m50
Martin Enmar
mazda rx7 v10 dubbelturbo
http://www.Driftlab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsrad av:
Driftlab.se
5100.se
AM:s mekaniska
Bjprace.se
spacers.se
mazda rx7 v10 dubbelturbo
http://www.Driftlab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsrad av:
Driftlab.se
5100.se
AM:s mekaniska
Bjprace.se
spacers.se
Re: Bra koppling för m50
utan någon svarvning lr nått? org m50 start oxå då?
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Re: Bra koppling för m50
M30 svänghjulet passar rakt av på m50 ja, men utan att svarva så får du inte rätt inspänningstryck och kopplingen kommer inte funka optimalt. Kan börja slira vid lägre effekter än vad som är specat.AGranlund wrote:hur gör ni som åker 765 platta? med start och svarvning osv?
M30 svänghjul. Svarva av svänghjulet så att tryckplattan försänks 1,25mm. OBS! Detta gäller om du kör med ppf:s sinter. M50 startmotor som du filar hålen på så att den kan flyttas ut från svänghjulet några mm.
The Lower Class
Re: Bra koppling för m50
Detsamma gäller 618 och sinter! 618 är anpassad för orginal lamelltjocklek. alltså behövs även anliggningsytan mellan svänghjul och tryckplattan tas ner ca 1mm... håller för mig 720wNm
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121