Varför tar ni ut inredningen?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Klassisk nybörjar grej ser man en projekt tråd när någon total rensar bilen och som första inköp skaffar en btr då vet man att det kommer ta tid
Sv: Re: Varför tar ni ut inredningen?
Carlsson wrote:Klassisk nybörjar grej ser man en projekt tråd när någon total rensar bilen och som första inköp skaffar en btr då vet man att det kommer ta tid
Håller med till fullo.
MEN, det är fan så mycket roligare att handla fräna "speedparts" än packningar och lager så förstår att det är lätt hänt om man inte har nån riktig plan.
"Alla delar måste trots allt sitta på plats innan uppstart!"
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Oj glömde nämna något jag har börjat störa mig på mer än rensade bilar så är det när folk ska göra nya elsystem i bilar som redan har ett smidigt.
Och varför i helvete kapar folk bort reserhjuls baljorna ???
Och dom som drar ur inredningen och skyller på brandrisken så bygger dom hela soppa systemet inne i bilen med fuelcell catchtank pumpar filter och minst 10 kopplings punkter som kan läcka!!!!!
Då ska man göra bagaget till en egen brandcell
Fuck blir så trött bara jag tänker på det
Och varför i helvete kapar folk bort reserhjuls baljorna ???
Och dom som drar ur inredningen och skyller på brandrisken så bygger dom hela soppa systemet inne i bilen med fuelcell catchtank pumpar filter och minst 10 kopplings punkter som kan läcka!!!!!
Då ska man göra bagaget till en egen brandcell
Fuck blir så trött bara jag tänker på det
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Svara med en fråga istället. Varför stör du dej på att folk tar bort bajorna? Finns ju knappast någon nytta att ha kvar den
Re: Varför tar ni ut inredningen?
jorgen wrote:Svara med en fråga istället. Varför stör du dej på att folk tar bort bajorna? Finns ju knappast någon nytta att ha kvar den
Håller med där jorgen, bra mycket lättare o montera hela soppasystemet om man har ett plant golv istället.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Finns väl inget direkt negativt med att ta bort baljan? Soppasystem som sagt och även att komma åt under bilen t.ex. Om man ska vara och härja vid diffen så underlättar det enormt.
Re: Varför tar ni ut inredningen?
håller med till fullo, vafan ska man ha reservhjulsbaljan kvar för?
när du kapar ur den och bygger skottsäkert så underlättar det fruktansvärt mycket med allt meck där att det e hål in i bilen, även när man bygger fjäderbensstag
sen att man kan ha fuelcellen etc på ett plant golv och slippa baljan är bara massa plus det med
ska det va en "gatbil" ska instrumentpanelen vara kvar, där ska ligga matta i bilen och stereon ska sitta inkopplad till minst 2st högtalare
Mvh
när du kapar ur den och bygger skottsäkert så underlättar det fruktansvärt mycket med allt meck där att det e hål in i bilen, även när man bygger fjäderbensstag
sen att man kan ha fuelcellen etc på ett plant golv och slippa baljan är bara massa plus det med
ska det va en "gatbil" ska instrumentpanelen vara kvar, där ska ligga matta i bilen och stereon ska sitta inkopplad till minst 2st högtalare
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Varför tar ni ut inredningen?
det är väl en smaksak. Jag "hatade" min e36 sedan och ville knappt bygga på den nästan enbart för att det inte kändes som en bil utan inredningen.. Gillar när det är lite hemtrevligt med fina säten, baksäte , lite stereo osv Sen en jävla massa effekt.
Detta var ju iofs inget svar på varför vissa tar ut sin inredning men men.
Detta var ju iofs inget svar på varför vissa tar ut sin inredning men men.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Varför tar ni ut inredningen?
är väl ganska självklart att inredning ska ut om man bygger racebil, ja bygger en e30 nu som kommer till 90% gå på bana med fullbur, plastrutor osv. kan ja spara kilon så gör jag det.
Med min förra M3a åkte ja 90% gata och 10% bana då satt självklart allt kvar, känslan att åka på fullt häng på 3an med takluckan öppen och bra ljud i högtalarna är ju underbar
Så hur bilarna ser ut beror väl mycket på vad man ska ha den till om man nu inte tycker det är coolt med ett plåtrent fult golv.
Med min förra M3a åkte ja 90% gata och 10% bana då satt självklart allt kvar, känslan att åka på fullt häng på 3an med takluckan öppen och bra ljud i högtalarna är ju underbar
Så hur bilarna ser ut beror väl mycket på vad man ska ha den till om man nu inte tycker det är coolt med ett plåtrent fult golv.
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Varför tar ni ut inredningen?
Jag tog ur min av den enkla anledningen att jag gillar det. En racebil ska låta, lukta och kännas.. Tycker jag!
Så när jag knölar ner mig i sportstolarna, med buren runt om mig och 6 punkts bältet.. Det luktar brända däck och när maskinen drar igång så känns det i hela bilen.. Sen när man rullar iväg så smattrar det småsten i hjulhusen.. Det är kärlek det
Då trivs jag bra! Har jag byggt en bil för ett ändamål så ska det bannemig kännas så också.
Så när jag knölar ner mig i sportstolarna, med buren runt om mig och 6 punkts bältet.. Det luktar brända däck och när maskinen drar igång så känns det i hela bilen.. Sen när man rullar iväg så smattrar det småsten i hjulhusen.. Det är kärlek det
Då trivs jag bra! Har jag byggt en bil för ett ändamål så ska det bannemig kännas så också.
Enköping, 073-3104393
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Varför inte bara ha kvar baljan, lägga soppasystemet i den och mattan över.. så hör man knappt pumparna när man sitter där framme och gottar sig i Buffelskinnet...
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Varför tar ni ut inredningen?
HenrikE wrote:RWHP wrote:Här är en korrekt inredning
Mm å de anses säkert som "gatbil" också!
Vågar man köra bilen på gatan så är det en gatbil
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Pimplaren wrote:Varför inte bara ha kvar baljan, lägga soppasystemet i den och mattan över.. så hör man knappt pumparna när man sitter där framme och gottar sig i Buffelskinnet...
Detta funkar utmärkt om man har orginal tanken kvar. Skulle jag köra med orginal tank så skulle jag ha baljan kvar, då under lättar det om man ska skruva med diffen om man tar bort lite på baljan.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Carlsson wrote:Oj glömde nämna något jag har börjat störa mig på mer än rensade bilar så är det när folk ska göra nya elsystem i bilar som redan har ett smidigt.
Och varför i helvete kapar folk bort reserhjuls baljorna ???
Och dom som drar ur inredningen och skyller på brandrisken så bygger dom hela soppa systemet inne i bilen med fuelcell catchtank pumpar filter och minst 10 kopplings punkter som kan läcka!!!!!
Då ska man göra bagaget till en egen brandcell
Fuck blir så trött bara jag tänker på det
För att ägaren innan mig kapade sönder hela väggen så tog jag bort den helt och underlättade bur bygget enormt.
Bilen är långt ifrån "klar", högst upp på att göra listan står de bygga brandvägg när ja kommer över plåt.....meeen de kändes lite viktigare att komma ut i år och lägga pengarna på att köra lite och känna på bilen innan vintern kommer igen.
Men jag ursäktar mig för mina prioriteringar, ska tänka på dig innan jag gör något mera med bilen så du slipper störa dig på de.....
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Varför tar ni ut inredningen?
En jävla massa gnäll här. Att riva ut inredningen är ju det billigaste sättet att få bättre prestanda. Har man rivit ur allt så ser man det fula kabeldragningen som är original. Ang att dra soppa ledningar i bilen så kan det vara en fördel då man direkt upptäcker minsta lilla läcka. Att köra rally mm blir ett himla stensprut mm på pumpar o ledningar mm. Oftast när det byggs så är det på bilar så är ganska långt från nyskick. Ska man bygga en lekbil så bygger jag iaf hellre en fräch med rensad inredning än en med sliten 30000mils inredning. Kanske bara jag som är nybörjare
Re: Varför tar ni ut inredningen?
haha vilka dumma frågor på ett bilforum för modifierade bilar...
Nästa fråga : Varför ska man hålla på och jaga 1000 hp ?? vad gör det för nytta?
Nästa fråga : Varför ska man hålla på och jaga 1000 hp ?? vad gör det för nytta?
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Carlsson wrote:Oj glömde nämna något jag har börjat störa mig på mer än rensade bilar så är det när folk ska göra nya elsystem i bilar som redan har ett smidigt.
Och varför i helvete kapar folk bort reserhjuls baljorna ???
Och dom som drar ur inredningen och skyller på brandrisken så bygger dom hela soppa systemet inne i bilen med fuelcell catchtank pumpar filter och minst 10 kopplings punkter som kan läcka!!!!!
Då ska man göra bagaget till en egen brandcell
Fuck blir så trött bara jag tänker på det
Om man bara vill ha kvar det nödvändigaste om man bygger en rejsbil, varför är det så farligt att göra ett nytt simpelt system? Man kanske inte kan ha kvar orginal säkringslådan mellan hjulhus och torped om man vill dra mac p rör där till fjäderbenstornen t ex. Då kan man sätta säkringshållare och reläer överskådligt och snyggt inne på panelen samt man vet att det är ny fräsch tråd överallt. Har man en "billig-populär-ungdomsbil" som projektbil finns det risk att nån utan kunskap varit framme och klippt o klistrat och satt dit tråd med fel area och färg så man får jävlas och fixa nån annans misstag.
Jag tänker göra ett nytt elsystem till min E36a även fast jag har orginalhärvan liggandes på en hylla. För det är så många grejer jag inte kommer att använda och jag gillar inte att kontakter hänger och ligger lite överallt som inte används. Samt att hela härvan var tung som ett as.
Sen ang. rensade inredningar. Vissa gillar när det lever rövare i bilen helt enkelt (som christian så fint beskrev en bit upp ) och andra vill få bekväm bruksbils känsla fast med mer effekt när dom kliver på. Hur orkar du störa dig på det att folk vill ha det på lite olika vis? Herregud. Ha kvar din inredning och reservhjulsbalja, jag tänker inte spy galla på dig för det. Så då behöver väl inte du göra det heller på dom som gillar plåtrent.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil