BMW E21 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
-
-
-
-
Hallååå!
Va ett tag sen man i den här tråden! Iaf så har jag ju bytt aggregat till säsong 06. Har gjort om grenröret idag nu för att kunna få dit den nya turbon eftersom de är T3 fläns o inte T4 som de va sist! De vart bra faktiskt, och aggregatet kommer hamna så man faktiskt kan ta bort ventilkåpan utan att plocka bort turbon, de känns bra!
Kommer bilder till veckan på nya turboplaceringen! Håll till godo!
MVH
Va ett tag sen man i den här tråden! Iaf så har jag ju bytt aggregat till säsong 06. Har gjort om grenröret idag nu för att kunna få dit den nya turbon eftersom de är T3 fläns o inte T4 som de va sist! De vart bra faktiskt, och aggregatet kommer hamna så man faktiskt kan ta bort ventilkåpan utan att plocka bort turbon, de känns bra!
Kommer bilder till veckan på nya turboplaceringen! Håll till godo!
MVH
Eftersom Nicke inte har lust att berätta vad som händer i hans garage så får väll jag göra det?
- Vi skrotade oljekylaren idag, den hade magsjuka och läkte fina pölar lite varstans i Holmsund förra sommaren.
- Kapade och bankade fast instrument panelen igen, den sattes aldrig in efter att buren hittat dit. Lite mer jobb kvar på den men den är på väg in.
- Hittade en ny placering för Wastegaten samt ett par rör hos mig som kommer ge wg'n ett nytt hem.
- Vi slet även ut gammla elsystemet så nu kommer det bli ett finare och bättre, jag har lovat Nicke att hjälpa honom med det. Blir som sist, el för dummies ( vi hade rätt kul då vi jackade upp det sist hehe )
Och sedan vill jag dela ut en kram till Nicke samt tacka BMW för att dom tillverkade M20B25 toppen som ett ända fel.
Kram
- Vi skrotade oljekylaren idag, den hade magsjuka och läkte fina pölar lite varstans i Holmsund förra sommaren.
- Kapade och bankade fast instrument panelen igen, den sattes aldrig in efter att buren hittat dit. Lite mer jobb kvar på den men den är på väg in.
- Hittade en ny placering för Wastegaten samt ett par rör hos mig som kommer ge wg'n ett nytt hem.
- Vi slet även ut gammla elsystemet så nu kommer det bli ett finare och bättre, jag har lovat Nicke att hjälpa honom med det. Blir som sist, el för dummies ( vi hade rätt kul då vi jackade upp det sist hehe )
Och sedan vill jag dela ut en kram till Nicke samt tacka BMW för att dom tillverkade M20B25 toppen som ett ända fel.
Kram
-
Måste väl uppdatera lite nu så ni får se vad som händer i garaget... Så för den intresserade kommer lite bilder!
Kylaren och IC bortplockat för att kunna ta bort oljekylaren!
Grenröret borta då de moddats om, är inte klar än men bilder kommer när de är klart!
Där står IC;n o skäms! :mhihi:
Har kapat hål i instrumentpanelen för buren, den här ska sättas tillbaka i år! Känns direkt mer som en bil igen!
Där står kylaren o skäms i sitt hörn... :mhihi:
VEMS-härvan! Bland en massa gammalt skrot...
Taket är en underskattad plats att ha grejorna på! :blush:
Där är oljekylaren, sicket bök den har vart för mig! Men nu är den väck!
Turbon!
Wastegaten och bredbandslambdan!
Här är en bild på mallen jag gjorde till instrumentbrädan! Blev kalas tycker jag!
Då vet ni, va inte fega på o fråga om de är nåt!
MVH
Kylaren och IC bortplockat för att kunna ta bort oljekylaren!
Grenröret borta då de moddats om, är inte klar än men bilder kommer när de är klart!
Där står IC;n o skäms! :mhihi:
Har kapat hål i instrumentpanelen för buren, den här ska sättas tillbaka i år! Känns direkt mer som en bil igen!
Där står kylaren o skäms i sitt hörn... :mhihi:
VEMS-härvan! Bland en massa gammalt skrot...
Taket är en underskattad plats att ha grejorna på! :blush:
Där är oljekylaren, sicket bök den har vart för mig! Men nu är den väck!
Turbon!
Wastegaten och bredbandslambdan!
Här är en bild på mallen jag gjorde till instrumentbrädan! Blev kalas tycker jag!
Då vet ni, va inte fega på o fråga om de är nåt!
MVH
-