Försäkring BMW turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Försäkring BMW turbo
det är ju tyvärr så,
i mitt fall spelar det ingen roll att folk ser mitt reggnummer då den aldrig kommer stå hemma utan garage på okänd ort
ja företag och försäkrad som inventarier borde va bästa
men otroligt att man kan försäkra allt annat men inte en bil så att säga, vissa kan ju försäkra en röv, vafan
i mitt fall spelar det ingen roll att folk ser mitt reggnummer då den aldrig kommer stå hemma utan garage på okänd ort
ja företag och försäkrad som inventarier borde va bästa
men otroligt att man kan försäkra allt annat men inte en bil så att säga, vissa kan ju försäkra en röv, vafan
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Har haft bilar samt motorcyklar på Bilsport& MC.(Även jobbat där) Problemet som varit är att folk har försäkrat in bilar med massa saker på enligt deras spec!
Sen har bilen krockats, när dom kollar igenom den så sitter inte hälften på den! Tycker ändå dom har vettigt upplägg! Försäkra en bil som typ BOOST eller annan tokombyggd
i Trygg Hansa eller annat vanligt bolag!Tror inte det är några 100k som dom skulle värdera den i.. Samt att som utgår från vad den är värd, inte vad man lagt.
Sen har bilen krockats, när dom kollar igenom den så sitter inte hälften på den! Tycker ändå dom har vettigt upplägg! Försäkra en bil som typ BOOST eller annan tokombyggd
i Trygg Hansa eller annat vanligt bolag!Tror inte det är några 100k som dom skulle värdera den i.. Samt att som utgår från vad den är värd, inte vad man lagt.
En öl förkortar livet med 2 minuter
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
Boost va värd 5000:- om den va bes hos länsförsäkrngar.
läste lite om att länsförsäkringar tar racebilar typ rallybilar etc
så ska se och fiska lite där och se vafan som stämmer och inte stämmer
Mvh
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
Sv: Försäkring BMW turbo
Jävla otrevligt att inte kunna försäkra en bil man lagt ner förmögenheten och sin själ i
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
fick som svar att nej tyvärr vi kan inte erbjuda dig någon försäkring på den bilen
det är fan förjävligt, vafan man ska väl för fan kunna försäkra en sak oavsätt vafan det är om den inte får användas på gata ska dom väl ta och skita i, men om den står i garaget och bara glor då ska man väl för fan kunna ha den försäkrad, vilket jävla tattarsamhälle man lever i
det är fan förjävligt, vafan man ska väl för fan kunna försäkra en sak oavsätt vafan det är om den inte får användas på gata ska dom väl ta och skita i, men om den står i garaget och bara glor då ska man väl för fan kunna ha den försäkrad, vilket jävla tattarsamhälle man lever i
Bmw e30 M5 Turbo
Ringde ju och pratade med dom här om dagen. Därför jag la upp tråden..Dajb wrote:läste lite om att länsförsäkringar tar racebilar typ rallybilar etc
Mvh
ja iofsFCUK wrote:Ringde ju och pratade med dom här om dagen. Därför jag la upp tråden..Dajb wrote:läste lite om att länsförsäkringar tar racebilar typ rallybilar etc
Mvh
men läste på Zandlådan att där fanns hopp där ändå, så men icke
Bmw e30 M5 Turbo
det är svårt att få de värderade och ja.. försäkra.
nästan samma sak med vad som helst.. om jag bygger en stor staty utanför och lägger 450 tusen på den för att få den fin, då lär jag inte kunna försäkra den i det värdet.
men helt standard serietillverkade grejor med ett listat värde går alltid bra... eller en bes och godkänd ombygd bil.. där allt är i sin ordning.
Ni måste vända er till bilsport / sfro tror jag, folk som vet vad det handlar om.
skaffa bra larm, startspärrar, gps trackers
nästan samma sak med vad som helst.. om jag bygger en stor staty utanför och lägger 450 tusen på den för att få den fin, då lär jag inte kunna försäkra den i det värdet.
men helt standard serietillverkade grejor med ett listat värde går alltid bra... eller en bes och godkänd ombygd bil.. där allt är i sin ordning.
Ni måste vända er till bilsport / sfro tror jag, folk som vet vad det handlar om.
skaffa bra larm, startspärrar, gps trackers
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Jag kommer aldrig mer ha en +300k lekbil. Det va inte kul.
Köper jag +500k porsche turbo så kostar det 3000:- per gång jag dansar ner i diket. Kan köra som om det va en 3000:- bil alltså. Behöver inte va rädd om nåt annat än livet å hälsan. Vad som än händer (olyckor) så blir jag 3000:- fattigare.
Så resonerar jag numera. Så en vinterbil blir inte en 50000:- snik turbo-bmw utan nåt där inköpspriset motsvarar vad f-bolagen betalar ut. I vintras åkte jag s4 bi-turbo. Mycket trevligare än en volvo 740 för att man ska ha nåt billigt.
Köper jag +500k porsche turbo så kostar det 3000:- per gång jag dansar ner i diket. Kan köra som om det va en 3000:- bil alltså. Behöver inte va rädd om nåt annat än livet å hälsan. Vad som än händer (olyckor) så blir jag 3000:- fattigare.
Så resonerar jag numera. Så en vinterbil blir inte en 50000:- snik turbo-bmw utan nåt där inköpspriset motsvarar vad f-bolagen betalar ut. I vintras åkte jag s4 bi-turbo. Mycket trevligare än en volvo 740 för att man ska ha nåt billigt.
det är därför man har en halvdan bil med brutal motor/bränsle, i 99 fall av 100 verkar motorn klara sig, man byter kaross , 5-10 tusen och monterar över allt igen.
same same... förutom när den blir stulen ( det är där din seriösa larminstallation kommer in i bilden)
same same... förutom när den blir stulen ( det är där din seriösa larminstallation kommer in i bilden)
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
En gps tracker i oljetråget så är man hemmaDawe_A wrote:det är därför man har en halvdan bil med brutal motor/bränsle, i 99 fall av 100 verkar motorn klara sig, man byter kaross , 5-10 tusen och monterar över allt igen.
jag väntar på att få hem mitt larm till e28an, försäkringsbolaget tvingade mig att köpa ett larm med startspärr för att få bilen stöldförsäkrad.. De är tydligen rätt stöldbenägna .
Autoalarm med inbyggd 3 punkt startspärr och centrallås styrning. samt GPS tracker från gps teknik med kamera, så man även kan se asen live..
*
Sen med gps tracker kan man lite beroende på vilket paket man köper se:
historik senaste 90 dagarna
vart fordonet, djuret eller människan befunnit sig under en viss tid
uppspelning av kör- eller gångsträcka
besökta adresser,
hastigheter,
stopptider (hur länge fordonet stått still på en viss plats/adress),
körjournaler,
larm och larmområden (Geo-fence),
diagram,
export till Excel,
fjärrstyrning av funktioner
m.m. m.m.
Bred återrapportering
Multi Geo-Fence funktion
Generell Datarapport
Parkeringsrapport & parkeringstider
Körrapport
Daglig rapport / körjournal
Hastighetsdiagram
Larmrapportering
Hastighetslarm (Visuellt samt SMS till mobilen)
SOS knapp Larm rapport (Visuellt samt SMS till mobilen)
Rapport körsträcka
Ljud monitor (enheten i bilen ringer upp dig) även ljudavlyssning
Fotografering
Avstängning - Drivmedel på/av alternativt annan källa
Senaste position 1,2,6,12,24 timmar
Fjärrstyrning av funktioner tycker jag är skoj, jag kan då sitta vid datorn och stänga av bilen och låsa alla dörrar te.x Med ett carguard (vafan det nu hette) kan du smsa till bilen och stänga av den, osv osv.. Vill man så kan man göra sin bil till tjuvens mardröm.. gäller o ligga ett steg före
DU kan även se kartbilden med din bil i, direkt i mobilen.. kartan bygger på google maps, så det spelar ingen roll om bilen är påväg över gränsen..
http://www.youtube.com/watch?v=LPXa3K6v ... rofilepage" onclick="window.open(this.href);return false; Filmdemo , mycket roliga funktioner i flikarna
Såna installationer är roliga.. =)
Autoalarm med inbyggd 3 punkt startspärr och centrallås styrning. samt GPS tracker från gps teknik med kamera, så man även kan se asen live..
*
Sen med gps tracker kan man lite beroende på vilket paket man köper se:
historik senaste 90 dagarna
vart fordonet, djuret eller människan befunnit sig under en viss tid
uppspelning av kör- eller gångsträcka
besökta adresser,
hastigheter,
stopptider (hur länge fordonet stått still på en viss plats/adress),
körjournaler,
larm och larmområden (Geo-fence),
diagram,
export till Excel,
fjärrstyrning av funktioner
m.m. m.m.
Bred återrapportering
Multi Geo-Fence funktion
Generell Datarapport
Parkeringsrapport & parkeringstider
Körrapport
Daglig rapport / körjournal
Hastighetsdiagram
Larmrapportering
Hastighetslarm (Visuellt samt SMS till mobilen)
SOS knapp Larm rapport (Visuellt samt SMS till mobilen)
Rapport körsträcka
Ljud monitor (enheten i bilen ringer upp dig) även ljudavlyssning
Fotografering
Avstängning - Drivmedel på/av alternativt annan källa
Senaste position 1,2,6,12,24 timmar
Fjärrstyrning av funktioner tycker jag är skoj, jag kan då sitta vid datorn och stänga av bilen och låsa alla dörrar te.x Med ett carguard (vafan det nu hette) kan du smsa till bilen och stänga av den, osv osv.. Vill man så kan man göra sin bil till tjuvens mardröm.. gäller o ligga ett steg före
DU kan även se kartbilden med din bil i, direkt i mobilen.. kartan bygger på google maps, så det spelar ingen roll om bilen är påväg över gränsen..
http://www.youtube.com/watch?v=LPXa3K6v ... rofilepage" onclick="window.open(this.href);return false; Filmdemo , mycket roliga funktioner i flikarna
Såna installationer är roliga.. =)
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Vart kan man köpa ett sådant?
mitt vanliga larm köpte jag på schmiedmann, med immbolizer och larmdosor/centrallås styrt. De tillverkar larm åt BMW.
Olika gps tracker system köper du på GPS-teknik.se , sen köper du programmet till datorn för 400kr / året
http://www.gps-teknik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
versionen med kamera och ljudavlyssning kostar 2500kr, mycket värt.
Olika gps tracker system köper du på GPS-teknik.se , sen köper du programmet till datorn för 400kr / året
http://www.gps-teknik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
versionen med kamera och ljudavlyssning kostar 2500kr, mycket värt.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Jag hade min e30 försäkrade genom Länsförsäkringar.
Det finns något som heter småföretagarförsäkring (som man kan ha privat) där man kan försäkra bilen som en tävlingbil. Hade 150k på min e30, brand/stöld och transport. Däremot om man smäller på vägen så täcker ju inte denna försäkringen det.
Det finns något som heter småföretagarförsäkring (som man kan ha privat) där man kan försäkra bilen som en tävlingbil. Hade 150k på min e30, brand/stöld och transport. Däremot om man smäller på vägen så täcker ju inte denna försäkringen det.
Försäkring BMW turbo
Hur var premien på den?Andreas K wrote:Jag hade min e30 försäkrade genom Länsförsäkringar.
Sent from my iPhone using Tapatalk
David Levin
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)