Page 2 of 11
Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 18 Jan 2012, 20:40
by Fernis1
Kommer bli kanon detta

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 18 Jan 2012, 20:56
by mbfidde
tack för att du tror på mig, du är bland dom första

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 17:38
by mbfidde
kom lite prylar idag, dock inte allt än....väntar på lite från PPF oxå

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 18:18
by Fernis1
mbfidde wrote:tack för att du tror på mig, du är bland dom första

Vilka tror inte på dig och varför? vad är dom skeptiska över?
Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 19:12
by mbfidde
alla dissar grenröret iallafall, men de går ju alltid bygga nytt

, sen turbon är åt helvete.....men jag är av åsikten att jag vill gärna prova själv innan jag dömmer ut nåt.
hur går de med ditt projekt då?
Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 19:17
by Fernis1
Mitt grenrör var ju ännu konstigare än ditt skitlångt på ena sidan osv, ändå hade jag 1000rpm tidigare laddtryck med min 2,5L med snik rör original insug samma kammar som ronnie fast han hade 2,8L med "riktigt" insug grenrör som ttr jompa byggt han hade en gt42 som va 63/70 jag hade en kk som va 63/70 det där grenröret kommer funkar perfekt är ju inte direkt så att avgaserna inte kommer fram

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 19:19
by Fernis1
Ronnies bromspapper:
Mitt bromspapper:

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 20:06
by mbfidde
tack fernis, de funkar säkert en bit då

...fint bromspapper på din ju

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 20:25
by Fernis1
mbfidde wrote:tack fernis, de funkar säkert en bit då

...fint bromspapper på din ju

No problem, ja det vart brant och fint

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 20:38
by Pimplaren
Mitt grenrör i e28an var ingen masterpiece direkt heller, dock fungerade det bra tycker jag!

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 20:39
by Fernis1
Pimplaren wrote:Mitt grenrör i e28an var ingen masterpiece direkt heller, dock fungerade det bra tycker jag!

Mja jag tror seriöst inte det hade vart skillnad på mer än 2-400rpm i spool med ett "riktigt" grenrör
Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 19 Jan 2012, 22:18
by mbfidde
2-400rpm i spoolskillnad kan jag leva med för dom pengarna då min bil endast ska gå på gatan och lite stripp

, annars kan man ju gå ner lite i storlek på snurran bara.
Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 20 Jan 2012, 06:55
by Ronnie AVR
mbfidde wrote:2-400rpm i spoolskillnad kan jag leva med för dom pengarna då min bil endast ska gå på gatan och lite stripp

, annars kan man ju gå ner lite i storlek på snurran bara.
Nä snarare byta upp dig till en Borg warner 372

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 20 Jan 2012, 14:05
by mbfidde
Ronnie AVR wrote:mbfidde wrote:2-400rpm i spoolskillnad kan jag leva med för dom pengarna då min bil endast ska gå på gatan och lite stripp

, annars kan man ju gå ner lite i storlek på snurran bara.
Nä snarare byta upp dig till en Borg warner 372

helt rätt tänk enligt mig, ketchup is the shit

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 20 Jan 2012, 16:18
by Pimplaren
Min s372 spolar som en saab 9-5, riktigt mysig turbo

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 20 Jan 2012, 18:30
by mbfidde
Pimplaren wrote:Min s372 spolar som en saab 9-5, riktigt mysig turbo

e de så pass? låter ju riktigt bra

Re: mbfiddes e30 m50b28 turbo
Posted: 20 Jan 2012, 18:56
by Ronnie AVR
mbfidde wrote:Pimplaren wrote:Min s372 spolar som en saab 9-5, riktigt mysig turbo

e de så pass? låter ju riktigt bra

Nu har ju oliver dock en s38 maskin
