93T wrote:Men tycker ju att det borde gå tillbaka med svalnad motor, konstigt ändå, Tial är ju bland det bästa du kan köpa.
Har du kollat med vaccum/tryck när WG är monterad, så att det inte är nåt skumt med monteringen som stoppar ventilen?
Kollat slangen hela vägen från turbon? är magnetventilen ok?
Ja precis, man köper ju en dyr Tial för att slippa strul. Men kanske har något hänt eftersom flexdelen ströp flödet = överhettad wastegate?
Har testat att köra utan laddtrycksventil också, bara slang till undersidan av wastegaten, men det blev samma visa ändå..?
rotrex-vr6 wrote:
rulla ner till varberg så kan vi testa min
Det tackar jag för

Ska bara kolla nedanstående först
johankihl wrote:Skruva av locket av wg, ta ur membranet. Där under sitter tre skruvar som fäster tryckklockan i avgasdelen av wg'n, dessa brukar vibrera upp. När det börjar läcka laddluft på undersidan av membranet så fungerar wg'n inget bra med skenande ladd som resultat. Om du inte har efterdragit dessa så gör det!
Ok ska kolla det. Men vet inte vad du menar med tre skruvar? Det sitter en stor mutter under membranet. Den satt lite löst efter Anderstorp, så jag tightade åt den, men det hjälpte inte alls... Eller menar du den del som sitter på toppen av ventilskaftet, som håller membranet i ventilen? Där sitter det några stoppskruvar som jag inte känt på ännu.
Bilder från förra sidan: