Page 2 of 3

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 09 Oct 2011, 20:08
by M-techer
BB-lambda är bra då du kan hålla koll på värdena så maskinen inte går torrt/fett.

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 11 Oct 2011, 18:07
by Meek
M-techer wrote:BB-lambda är bra då du kan hålla koll på värdena så maskinen inte går torrt/fett.



Okok kalas, är det typ en givare man svetsar i avgassystemet som går till en mätare? Är det genom det man ser om det spikar osv?
Lär framstå som utvecklingsstörd men de bjuder jag på! Är helt grön:)

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 11 Oct 2011, 19:16
by Fernis1
Skoj med projekttråd, mycket nice grejer du köpt på dig också kommer nog bli väldigt nice :)

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 27 Nov 2011, 15:11
by Meek
tänkte bara visa hur jag monterade min deathwerks intank pump! tvärnöjd! sökte men hittade inga bilder hur ni har gjort? =)
MVH

Image

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 27 Nov 2011, 16:31
by Loordan
Det ser väll bra ut. Sätt på slangklämmor på den den hårda slangen om du är osäker på hur hårt den sitter. Och kolla så inte stiften som kablarna går på som sitter i plasten där under sitter lite löst. Det gjorde det på min efter lite mekande med den. Då blev det mycket varmt och kunde sluta illa. :)Mvh

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 27 Nov 2011, 18:49
by Meek
Loordan wrote:Det ser väll bra ut. Sätt på slangklämmor på den den hårda slangen om du är osäker på hur hårt den sitter. Och kolla så inte stiften som kablarna går på som sitter i plasten där under sitter lite löst. Det gjorde det på min efter lite mekande med den. Då blev det mycket varmt och kunde sluta illa. :)Mvh


Jao nej den hårda slangen där sitter som satan och var inte helt lätt att få på så den ska nog sitta! Och Kablaget gjorde jag om lite bytte skor och sådär så det skall nog sitta det med!:)

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 14 Dec 2011, 20:55
by Loordan
låter fint:) hur går det för dig nu då? Vad har du köpt in för delar? :)

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 18 Dec 2011, 10:10
by M-techer
Ja du svetsar mutter/hylsa i avgaset, skruvar sedan fast sonden. Som en vanlig lambda, typ.

Njaa asså du "ser" ju inte om den spikar, men du ser bräsnleblandningen.

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 18 Dec 2011, 11:45
by Doktorn
Vilket trevligt projekt!

Gillar din metod att fixa alla grejor på en gång, då hinner du få ihop bilen innan du tröttnar! Jättefina prylar, du verkar seriös. Kommer bli bra som fan =)

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 05 Feb 2012, 22:24
by Meek
Doktorn wrote:Vilket trevligt projekt!

Gillar din metod att fixa alla grejor på en gång, då hinner du få ihop bilen innan du tröttnar! Jättefina prylar, du verkar seriös. Kommer bli bra som fan =)


Tack för det, jo lite så jag tänkte fast mest för att grabbarna på ppf skulle kunna hjälpa mig att plocka ihop bra grejer som lirar ihop så blev det att handla allt på en smäll!

Nu har det dock varit så jävla mycket jobb helger nätter och skit så då har de blivit dollars men latsidan i garaget !

Tänkte smälla upp nå bilder från datorn men de ville den inte för att den var rädd för virus från ppf stod det?

Innanmätet är på plats bröstkåpa och topp lika så!

Det som står på tur är ju då att nolla vev och kammar och hänga på kedjor och drev!
Vad jag förstår så ska veven fixeras med nån pinne man sätter i block-kanten ut i svänghjulet Och kammarna som ett A på sexan, men de fyrkantiga på kammarna ska stå i någon vinkel, är det helt "platt" eller grader till varandra?

Hur brukar ni göra när ni nollar och sätter på kedjorna?
Bilder får blir en annan dag mvh:)

Edit: hittade mått på jigg gigg eller hur det stavas!

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 11 Feb 2012, 16:33
by Meek
Har det någon betydelse åt vilket håll man drar veven Nollar den? :)
Hur brukar ni göra har ni några tips och trix att tänka på? Så fattigt med träffar när man söker, det är väl självklart för dom flesta men inte för mig:)
Mvh

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 12 Feb 2012, 09:02
by Loordan
dra den medurs. Går att dra åt andra hållet men du ska nog få höra nån annan som gör inlägg berättar kärnfysik om den delen. :)Säkert ofarligt när man drar för hand nån gång sådär :) lite ska nog gå bra.
Eftersom du kör med arpbult så blir du tvungen att fixa en bra 3/8 hylsa i 12mm som storleken på arpen är.(tror jag) den måste vara sjukt tunn för attfå plats mellan kambryggorna om du ska dra toppen med bryggorna på. Kan vara smidigt ifall du måste ta isär någon gång utan att lossa dom.Loctite 3020 på MLS packningens alla 6 ytor ifall du ska köra med det. bra tätningsmassa för tråg o sånt så du slipper onödigheter. Loctite gänglåsning på viktiga komponenter. Koppling o div fina bultar.Kör med medium styrka.

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 15 Feb 2012, 21:02
by Meek
Loordan wrote:dra den medurs. Går att dra åt andra hållet men du ska nog få höra nån annan som gör inlägg berättar kärnfysik om den delen. :)Säkert ofarligt när man drar för hand nån gång sådär :) lite ska nog gå bra.
Eftersom du kör med arpbult så blir du tvungen att fixa en bra 3/8 hylsa i 12mm som storleken på arpen är.(tror jag) den måste vara sjukt tunn för attfå plats mellan kambryggorna om du ska dra toppen med bryggorna på. Kan vara smidigt ifall du måste ta isär någon gång utan att lossa dom.Loctite 3020 på MLS packningens alla 6 ytor ifall du ska köra med det. bra tätningsmassa för tråg o sånt så du slipper onödigheter. Loctite gänglåsning på viktiga komponenter. Koppling o div fina bultar.Kör med medium styrka.


Okej okej låter fina fan det! Det är ihop nu drog två varv och kollade igen, då med vinkelhaken så "släpade" kammarna någon tusendel precis att man såg det med vinkelhaken på fyrkanterna, hur sjukt noga är det? Det är ju råa ytor så på någon tusen del är de ju svårt att få!

Provmonterade turbon och grenröret och inser att man lär bygga ett nytt motorfäste!

Samt ska svetsa ruteren till turbon, kommer ju bli riktigt flack vinkel för att få den ovanför oljenivån!

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 25 Feb 2012, 13:36
by Meek
Image
monterade lite kolvar och grejer där vi råkade bryta av en ring så fick man lära sig hur skör dom var!
Image
Cooper och grejer!
Image
provmonterat turbo och vridit till mynningarna!
Image
smålackat lite!

så motorfäste och retur är strax på plats så ska de väl hängas i och börja kopplas lite! börjar likna en motor iaf =)

Armen till slavcylindern med M20 hjul då och 618, någon som vet hur mycket man brukar förlänga eller blir det individuellt så man måste mäta sig till det på något vis?

Bonusbilder från rammstein globen, det var djävulskt!! =)
Image
Image

Och sedan impulsköpte jag en husqvarna novolette =)
Image

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 26 Feb 2012, 01:29
by Fernis1
Ser bra ut, jag körde helt original längd på min behövde inte förlänga den något alls :)

Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 26 Feb 2012, 09:37
by moxi
Är det junkan som hjälper dej o meckar?? Vart håller ni till?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.406100,18.314295

Re: Bmw 325 -92 med sikte på 1Bar!

Posted: 26 Feb 2012, 11:02
by Meek
Okej okej, är det såpass enkelt att man mäter
Gamla svänghjulet med gamla tryckplattan och jämför med m20+618 bara eller skall man ta något mer i beräkning?

Jo ljunkan har varit med och skruvat en del:)
Bålsta håller jag till, känner du till trakten och folket här kanske?:)