Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 03 Jan 2006, 22:07
Yes vi har byggt det.
Du kan handla direkt av oss.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 04 Jan 2006, 11:17
Tråden uppdaterad med nya bilder på första inlägget.
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 04 Jan 2006, 11:38
trevligt trevligt =)
är det eran misnta IC det där eller?
mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 04 Jan 2006, 12:16
Japp, det är den minsta.
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 06 Jan 2006, 12:04
Hva jorde dere med motoren?
hvor mye hk ga den?
E30 M3.
stian329
Posts: 115 Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen
Post
by stian329 » 06 Jan 2006, 13:23
Les tråden så står det at motoren ikke er ferdig
E30 M3
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 27 Jan 2006, 17:01
Lite update:
Blocket är på bearbetning.
Toppen är och får nya styrningar och radiesäten.
Alla slitdelar på väg hem.
Vevparti på balansering.
Allt utvändigt är byggt sedan tidigare, så bara alla maskinjobb blir gjorda så ska det här börja bli bil.
Med lite tur så sitter det större sportbromsar fram nästa vecka...
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 29 Jan 2006, 22:47
Lager dere pulsgrenrør og til s14 motoren?
E30 M3.
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 29 Jan 2006, 22:48
Lager dere pulsgrenrør og til s14 motoren?
E30 M3.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 29 Jan 2006, 22:50
Javisst kan vi göra det.
Men då behöver vi ha turbon du ska använda.
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 29 Jan 2006, 23:07
er de inte så at et pulssystem er fordelaktig pga battre respons,snabbare laddningstryck och battre vridmoment på låga varv? Pris ca da?
E30 M3.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 29 Jan 2006, 23:16
Du kommer inte känna skillnad.
Bättre att välja rätt turbo för att få bra respons.
Pulssplitt kostar ca 8000 nkr
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 30 Jan 2006, 13:19
Vad kör ni med för styrningar till ventilerna i s14 toppen?
Volvo har fina styrningar till sin 16v turbo som går enkelt att modifiera för att få att passa. Originalstyrningarna är inte sådär jättebra, är ofta väldigt glappa.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 Jan 2006, 13:47
Vi sleevar.
Dvs borrar ur samt monterar hylsor i orig.
Funkar kanon.
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 30 Jan 2006, 22:30
Hva er di hylsene av for stål? kobber? hvor mange hk klarer org s14 topp?
E30 M3.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 Jan 2006, 22:32
Samma material som vanliga styrningar.
550hk har det bromsats med orig topp och kammar.
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 30 Jan 2006, 22:42
Hva må jøres med toppen utenom kammer for å ta steget opp åver 550hk da? og event gjør dere det?
E30 M3.