Kerish - M3e30 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Yes vi har byggt det.
Du kan handla direkt av oss.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Tråden uppdaterad med nya bilder på första inlägget.
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

trevligt trevligt =)

är det eran misnta IC det där eller?

mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Japp, det är den minsta.
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

kerish-m3e30turbo

Post by bjørnm3 »

Hva jorde dere med motoren?
hvor mye hk ga den?
E30 M3.
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Les tråden så står det at motoren ikke er ferdig :roll:
E30 M3
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Lite update:

Blocket är på bearbetning.

Toppen är och får nya styrningar och radiesäten.

Alla slitdelar på väg hem.

Vevparti på balansering.

Allt utvändigt är byggt sedan tidigare, så bara alla maskinjobb blir gjorda så ska det här börja bli bil.

Med lite tur så sitter det större sportbromsar fram nästa vecka...
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

GRenrør.

Post by bjørnm3 »

Lager dere pulsgrenrør og til s14 motoren?
E30 M3.
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

GRenrør.

Post by bjørnm3 »

Lager dere pulsgrenrør og til s14 motoren?
E30 M3.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Javisst kan vi göra det.
Men då behöver vi ha turbon du ska använda.
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

grenrør

Post by bjørnm3 »

er de inte så at et pulssystem er fordelaktig pga battre respons,snabbare laddningstryck och battre vridmoment på låga varv? Pris ca da?
E30 M3.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du kommer inte känna skillnad.
Bättre att välja rätt turbo för att få bra respons.

Pulssplitt kostar ca 8000 nkr
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Vad kör ni med för styrningar till ventilerna i s14 toppen?
Volvo har fina styrningar till sin 16v turbo som går enkelt att modifiera för att få att passa. Originalstyrningarna är inte sådär jättebra, är ofta väldigt glappa.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi sleevar.

Dvs borrar ur samt monterar hylsor i orig.
Funkar kanon.
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

ventilstyrningar.

Post by bjørnm3 »

Hva er di hylsene av for stål? kobber? hvor mange hk klarer org s14 topp?
E30 M3.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Samma material som vanliga styrningar.

550hk har det bromsats med orig topp och kammar.
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

efekt.

Post by bjørnm3 »

Hva må jøres med toppen utenom kammer for å ta steget opp åver 550hk da? og event gjør dere det?
E30 M3.
Locked