Page 2 of 2

Re: 250 växellåda

Posted: 27 Apr 2011, 20:45
by Jonas_Linder
Dte blir du i sådana fall.

Måste kolla vad frakten ligger på också.

Re: 250 växellåda

Posted: 27 Apr 2011, 21:12
by TratteN
Okej, det är iaf intressant om jag inte hittar nåt inom lagon bilavstånd.

Re: 250 växellåda

Posted: 30 Apr 2011, 08:45
by JohanE
TreLingon wrote:Johan vill poängtera att dom sugen eftresom 2 st gått sönder med orginaleffekt i !?
1 Köpt av mig som satt i min orginal 320 var tajt o fin. Men vridet i 325 motorn dödar lådorna...
Ja exakt. De går sönder med en original 325. Tre Lingons låda kändes hur bra som helst precis som han sa och så rätt som det var rasade den. :( Hastigheten var då ungefär 30-40km/h. En uppväxling från tvåan till trean. Lådan funkar visserligen fortfarande (inte tvåans växel) men den låter som en stenkross.

Är det en bil du ska ha kvar så är mitt tips att byta till en ZF om du ändå har grejorna nere även om det är lite lurigt att hitta exempelvis kardan. Det är ju inte såå kul att byta låda.

Re: 250 växellåda

Posted: 07 May 2011, 23:58
by TratteN
JohanE wrote:
TreLingon wrote:Johan vill poängtera att dom sugen eftresom 2 st gått sönder med orginaleffekt i !?
1 Köpt av mig som satt i min orginal 320 var tajt o fin. Men vridet i 325 motorn dödar lådorna...
Ja exakt. De går sönder med en original 325. Tre Lingons låda kändes hur bra som helst precis som han sa och så rätt som det var rasade den. :( Hastigheten var då ungefär 30-40km/h. En uppväxling från tvåan till trean. Lådan funkar visserligen fortfarande (inte tvåans växel) men den låter som en stenkross.

Är det en bil du ska ha kvar så är mitt tips att byta till en ZF om du ändå har grejorna nere även om det är lite lurigt att hitta exempelvis kardan. Det är ju inte såå kul att byta låda.
Nån annan låda som passar "bolt on" ?