Page 2 of 2

Posted: 10 Oct 2006, 22:10
by Bmwandreas
Runt alla topplocksbultar samt på utsidan mellan fryspluggarna.

Posted: 10 Oct 2006, 22:13
by M3JONAS
Åfan, trist att det ska vara så på BMW´s highpuffmotorer. Inte nog med att de är svåra att få tag på, dessutom är de mao ofta trasiga i blocken :(
Kan tänka mig att det funkar bra i många fall så länge som man inte skruvar isär motorn, dvs att det är många som åker med sprickor i blocken utan att veta om det...

Posted: 10 Oct 2006, 22:15
by Bmwandreas
Japp, alla vi plockat isär och dom i Norge så har det varit sprickor.

Posted: 11 Oct 2006, 08:07
by Bmwandreas
mm utom VS av nån dum anledning.

Posted: 16 Jan 2007, 08:24
by Fido85
Frenzy wrote:Ojojoj, Har spenderat helgen till att försöka reda ut hur grenrören sitter. Det är värmeskyddsplåtar till förbannelse. Och sen sitter det någon kylkanal eller liknande ivägen, för att inte tala om nåt eländigt luftrör också. Ska man lyfta toppen med grenrören monterade?

Jag kollade annonsen på Biturbon. Blev lite smått hagalen.......
Undrar om det är med sånhär baklucka, smått kaxig...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALPINA-B ... otohosting


dedär kallas bra skött :) fna så fin bil...skulle bra kunna ha en sådan :) perfekt skick

Posted: 16 Jan 2007, 18:09
by TurboTore
Bmwandreas wrote:Dom flesta 3.8 block spricker, annan gjutning än M30 och 3.6 blocken.
Man monterar ett 3.6 block och borrar det...

Mvh


Har opplevd sprekker rundt topplokksboltene på B10 bi-turbo også faktisk.. :(

Posted: 16 Jan 2007, 18:23
by AsLoT
Frågade i en annan tråd förut men fick inget svar då så jag provar igen i denna då den handlar om ungefär samma..

Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.

Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?

Posted: 16 Jan 2007, 23:13
by stensth
AsLoT wrote:Frågade i en annan tråd förut men fick inget svar då så jag provar igen i denna då den handlar om ungefär samma..

Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.

Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?


http://www.kilander-racing.se/

Posted: 17 Jan 2007, 00:13
by P.Herrdahl
AsLoT wrote:Frågade i en annan tråd förut men fick inget svar då så jag provar igen i denna då den handlar om ungefär samma..

Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.

Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?


Borde kunna bromsa runt 700 drivhjulshästar med original stakarna iaf.
Raceaddic har ju tagit ut 617hk på driven med vad jag tror är original M30/M102 stakar. (Rätta mig om jag har fel)
Och då borde dessa palla minst lika mycket.

Posted: 17 Jan 2007, 16:50
by AsLoT
Jaha så Kilander har orginal...

Bara det är lugnt med sådär 6-700 så är jag glad.
Har inte drivlina för mer iaf. ;)

Köpte bil nyss, och turbo idag!

Posted: 17 Jan 2007, 21:29
by Frenzy
Haha, kul att se lite grenrörsbyggen. Nu har man införskaffat en 3,6'a och en GT 42'a. Nu kan det väl inte vara så mycket kvar innan allt är klart :)
Det kommer att bli trångt..........