Page 2 of 5
Posted: 22 Dec 2010, 17:25
by johankihl
Till nästa år sitter exakt samma turbo kombination i min M3. Tydligen får det plats lätt i vilken bil som helst...
Posted: 22 Dec 2010, 17:45
by Bmwandreas
Bonje wrote:Är det du Andreas som är pappa till installationen föresten? Jag bara tycker mig se en "Ärtan-touch" bakom det hela
Ska det verkligen behövas så stort som 66mm wg för att sryra det totala laddtrycket när wg:n sitter så flödesoptimalt?
Jo nog har jag varit med och bestämt
Ingen ide att chansa när vi ändå får plats med en 66 wg, jobbigt om det skulle skena.
Posted: 22 Dec 2010, 17:49
by Nisse Järnet
Där är den ju

Posted: 22 Dec 2010, 18:05
by Doktorn
skithäftigt! Den kan jag tänka mig att ni e sugna att få upp i dynon=)
Posted: 22 Dec 2010, 18:56
by Bonje
johankihl wrote:Till nästa år sitter exakt samma turbo kombination i min M3. Tydligen får det plats lätt i vilken bil som helst...
Fy vilken hämsk gatbil!
Lite synd att man inte själv hinner bygga allt man vill.. Har sedan 1,5 år tillbaka bestämt hur jag ska bygga en M42 med dubbla aggregat i serie.. Så det kommer komma fler fräna installationer framöver

Posted: 22 Dec 2010, 20:31
by peppe
Mäktigt...
Posted: 22 Dec 2010, 20:32
by baumgardt
satt bara o vänta på att den skulle dyka upp!
Posted: 22 Dec 2010, 22:02
by johankihl
Bonje wrote:johankihl wrote:Till nästa år sitter exakt samma turbo kombination i min M3. Tydligen får det plats lätt i vilken bil som helst...
Fy vilken hämsk gatbil!
Lite synd att man inte själv hinner bygga allt man vill.. Har sedan 1,5 år tillbaka bestämt hur jag ska bygga en M42 med dubbla aggregat i serie.. Så det kommer komma fler fräna installationer framöver

Jag skojade

Det är fruktansvärt skrymmande att få plats med något dylikt. Men detta är framtiden. Ser fram mot seriekopplade aggregat med integrerade wastegates och avgashus som sitter ihop från början!
Posted: 22 Dec 2010, 22:13
by Lindgrennkpg
johankihl wrote:Bonje wrote:johankihl wrote:Till nästa år sitter exakt samma turbo kombination i min M3. Tydligen får det plats lätt i vilken bil som helst...
Fy vilken hämsk gatbil!
Lite synd att man inte själv hinner bygga allt man vill.. Har sedan 1,5 år tillbaka bestämt hur jag ska bygga en M42 med dubbla aggregat i serie.. Så det kommer komma fler fräna installationer framöver

Jag skojade

Det är fruktansvärt skrymmande att få plats med något dylikt. Men detta är framtiden. Ser fram mot seriekopplade aggregat med integrerade wastegates och avgashus som sitter ihop från början!
det finns redan

hade ett sånt låg var en ihop byggd hög ska tydligen sitta på nån diesel skåpbil, pick up liknande sak

Posted: 22 Dec 2010, 22:43
by Mattias Sandgren
Mycket intressant, ska följas!
Jag antar att det kommer bromsas i Dynapacken med manuell låda först?
Posted: 22 Dec 2010, 22:45
by Bmwandreas
Nej vi ska köra den i motorbänk tänkte vi. Det sitter 4.10 utväxling i den här och målet är då mer än vad dynapacken klarar av

Posted: 22 Dec 2010, 22:53
by s2_i_e30
gallant.
E85? mettis? tror ni för effekt?/ borde börja `bygga ladd?
Posted: 22 Dec 2010, 22:57
by Bäckis
E85. Ska inte bli helt extrem, men 1200hk kanske.
Bör bygga ladd från 1500 rpm med lilla turbon om det fungerar som det är tänkte, men vi får se snart, allt är nästan färdigt.
Posted: 22 Dec 2010, 23:02
by Bmwandreas
Lilla turbon ger 0.7 bar vid 2500 på en standard M50B25. Den här på 3.2 liter borde kunna ge 1 bar vid 2000 rpm. Blir en jävla skillnad med automatlåda då!
Posted: 22 Dec 2010, 23:04
by Gustafsson
Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Jag sneglade lite på grenröret där i bromsrummet,fint svetsat,jag antar att det va Jimmy som har svetsat det?
Posted: 22 Dec 2010, 23:04
by jorgen
V-band is the shit

Posted: 22 Dec 2010, 23:29
by Bäckis
Gustafsson wrote:Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Jag sneglade lite på grenröret där i bromsrummet,fint svetsat,jag antar att det va Jimmy som har svetsat det?
Stämmer bra. Mitt motto har blivit: gör inget själv som någon VILL göra åt dig

skulle haft röret elpolerat men vet ingen som fixar.