Page 2 of 3
Posted: 06 Dec 2010, 23:04
by r.ivars
snödrifta är ju jävligt svårt och dramatiskt
kikade på klippet i 20 sekunder och så långt in gick det ju inte direkt så brett så man sket i brallorna..
Ger 0 poäng för rudskogenlektionen med det där som bagage!
Posted: 06 Dec 2010, 23:11
by HenrikF
riktigt brett går det när man har gjort avtryck i snön i både höger och vänster dike vid samma körning, alt när man filmar framfarten via passagerarrutan
Men som vanligt är den upplevda känslan alltid större än den man får på film. Speciellt om man åker med. Tyvärr är det färdigsvinat med min vinterbil pga försäljning
Posted: 06 Dec 2010, 23:12
by pelko
r.ivars wrote:snödrifta är ju jävligt svårt och dramatiskt
kikade på klippet i 20 sekunder och så långt in gick det ju inte direkt så brett så man sket i brallorna..
Ger 0 poäng för rudskogenlektionen med det där som bagage!
Näädu
Går det konsant över 100km/h så är det mäktigt, dessutom är det sammanhängande hela tiden vilket är imponerande.
Det är lätt att dra en fet kurva på häng men hålla det banan runt mer eller mindre är en annan sak, oavsett hur brett det går
Posted: 06 Dec 2010, 23:18
by r.ivars
pelko wrote:r.ivars wrote:snödrifta är ju jävligt svårt och dramatiskt
kikade på klippet i 20 sekunder och så långt in gick det ju inte direkt så brett så man sket i brallorna..
Ger 0 poäng för rudskogenlektionen med det där som bagage!
Näädu
Går det konsant över 100km/h så är det mäktigt, dessutom är det sammanhängande hela tiden vilket är imponerande.
Det är lätt att dra en fet kurva på häng men hålla det banan runt mer eller mindre är en annan sak, oavsett hur brett det går
ja helt illa pinkat är det inte, men att ge ruskogen lektioner måste man väl förstå att man inte kan göra när man kör som vilken 20 åring som helst på vinterväglag?
Är ju rätt skön skillnad på gkrafter om man jämför med torrt väglag och däck som producerar rök (dvs inte 185or och passerar kurvorna utan rök).. Sen krävs det ju lite bil också för att klara av att dundra ett varv på häng utan att spränga löken..
Posted: 06 Dec 2010, 23:25
by Wiic
Jag tycker inte alls det är lika roliga o åka på snö, lite små kul är det väl när det går över 100a knyck men inte annars.
Fan så mö roligare o gå in stenhårt i en rondell med en lite slöare bil o varvstoppa på tvåan innan det bär av.
Posted: 06 Dec 2010, 23:27
by pelko
Ja inte går det att jämföra men han som kör i filmen har fina meriter i bagaget och kör bättre än de flesta här. Men det är ju inget filmen bevisar såsätt.
Posted: 06 Dec 2010, 23:55
by r.ivars
pelko wrote:Ja inte går det att jämföra men han som kör i filmen har fina meriter i bagaget och kör bättre än de flesta här. Men det är ju inget filmen bevisar såsätt.
precis så jag menar, inget ont om chaffisen... men man springer inte sicksack och bjuder på fräna fintar på en åker och nickar boll för att sen höra ens imponerade polare berätta hur man gör i matcher med arsenal i en titelmatch..
Kan lova att chaffisen eller grefven skulle ha min fulla respekt om nån drog ut och körde liknande varv flat out med rykande ställ på rudskogen..
jag skulle truga som pumba i lejonkungen!
Posted: 07 Dec 2010, 00:31
by Kristian H. Foss
Snøåkning er selvfølgelig inte like kul og spektakulært som på tørr asfalt! Med mindre det er rally.
Jag åker begge delar.
Posted: 07 Dec 2010, 04:14
by Hansa
hannes som spakar eller? =)
Posted: 07 Dec 2010, 10:46
by xdrive
Posted: 07 Dec 2010, 11:56
by Grefven
jag vill se ivars ratta ifrån hannes. =) denna "vanliga" 20 åringen (som är 27) kom tvåa i king of europe i drifting (sa jag rätt nu hannes?). han kan köra. detta var att jag spontant drog upp mobilen och filmade vid två tillfällen under kvällsbuset.
ska någon klaga på något så är det filmningen. en mobiltelefon...
vem som hellst får göra en lika dan film och visa att de kan bättre.
jag väntar ivars. du har ännu bättre före där uppe så ut nu med dig.
OKLIPPT film är det som gäller och det ska inte gå långsammare och utan att pendeln upphör. förutom när man kör förbi revisorn på filmen där man tar det tyst och lungt =)
Edit: glömde smilegubbar. Du får själv fälla in dom där de passar
Posted: 07 Dec 2010, 13:34
by r.ivars
Den placeringen räcker gott för att få full respekt däremot är jag fortfarande totalt oimpad av snödriftare över lag
jag anser att det är något var och varannan 20åring behärskar. Ont om film dock då det oftast händer någon tråkig kväll då det är mörkt och folktomt
Posted: 07 Dec 2010, 13:34
by JimmyA
att köra som i första filmen tror jag nog dom flesta klarar av att göra på snö faktiskt. iaf jag å många av mina polare gör det.
men att killen kan ratta som få har man ju sett på andra filmer dock
Posted: 07 Dec 2010, 14:09
by Dawe_A
Grefven wrote:jag vill se ivars ratta ifrån hannes. =) denna "vanliga" 20 åringen (som är 27) kom tvåa i king of europe i drifting (sa jag rätt nu hannes?). han kan köra. detta var att jag spontant drog upp mobilen och filmade vid två tillfällen under kvällsbuset.
ska någon klaga på något så är det filmningen. en mobiltelefon...
vem som hellst får göra en lika dan film och visa att de kan bättre.
jag väntar ivars. du har ännu bättre före där uppe så ut nu med dig.
OKLIPPT film är det som gäller och det ska inte gå långsammare och utan att pendeln upphör. förutom när man kör förbi revisorn på filmen där man tar det tyst och lungt =)
Edit: glömde smilegubbar. Du får själv fälla in dom där de passar
Blev det någon fart på hannes bygge nu eller
?
Posted: 07 Dec 2010, 23:21
by ramberg
Sköna vägar!
Posted: 08 Dec 2010, 02:23
by Casy
Nu blev man grymt sugen att leka av sig på skogsbilvägarna
Men först måste det bytas termostat och vattenpump på E30 318 som agerar vintersläde.
Och som det redan har påvisats, asfalts-drifting är myyycket svårare. Tror inte jag känner någon som behärskar en bil i sidled under sommarhalvåret.
Posted: 08 Dec 2010, 02:38
by pelko
Casy wrote:Nu blev man grymt sugen att leka av sig på skogsbilvägarna
Men först måste det bytas termostat och vattenpump på E30 318 som agerar vintersläde.
Och som det redan har påvisats, asfalts-drifting är myyycket svårare. Tror inte jag känner någon som behärskar en bil i sidled under sommarhalvåret.
Den som tror att det är liknande som på snö bör inte sitta bakom en ratt