Page 2 of 3
Posted: 15 Dec 2005, 20:14
by johankihl
Det stämmer ja! 1000cc@3bar msd uppställda till 4bar bottnade vid 1,44bar laddtryck.
Posted: 15 Dec 2005, 21:14
by ragge_c
polaren bänkade sin 1,8 honda till 525hp vid 2bar.
Posted: 15 Dec 2005, 22:17
by Burn0ut
9-3 Mike wrote:BmW[RsR] wrote:Vad har RobertUHR för låda?
/mvh jonas
Han kör med en 6-växlad Quaifesats med rakskurna drev som toppar typ 235 på sexan.... känns inte riktigt aktuellt då bilen ska kunna nyttjas mer än på bana o stripp..... men en blandning hade fungerat med typ standard femma.. men det går nog inte att koka ihop nå sånt...
Xtrac bygger som du vill men det blir dyrt... Polaren har 6 växladlåda i sin 6 an är jättehög. Orkar inte varva ut den ens
Posted: 15 Dec 2005, 22:56
by 9-3 Mike
jo, x-trac har man ju råd med..... eller inte....
Posted: 15 Dec 2005, 23:19
by 9-3 Mike
peppe wrote:Säger absolut inte att det är dåligt, men det är ju en modern motor.
Det sitter en HELT orörd bottendel på bilen, inte många som kan stoltsera med över 520hk i en "orörd" 4 cylindrig 2litare.....
Posted: 15 Dec 2005, 23:42
by Bmwandreas
Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Posted: 16 Dec 2005, 00:04
by PLain_Jane
Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.
Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
Posted: 16 Dec 2005, 03:47
by Flaxis
PLain_Jane wrote:Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.
Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
Och du har rökt vad då för något sa du?
//Flaxis
Posted: 16 Dec 2005, 08:02
by PLain_Jane
Flaxis wrote:Och du har rökt vad då för något sa du?
//Flaxis
I believe it's called jazztobak
Posted: 16 Dec 2005, 09:13
by ragge_c
PLain_Jane wrote:Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.
Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
saab är väl inget direkt att skryta med ?
Posted: 16 Dec 2005, 13:12
by Flaxis
PLain_Jane wrote:Flaxis wrote:Och du har rökt vad då för något sa du?
//Flaxis
I believe it's called jazztobak
hehehe!!
Posted: 16 Dec 2005, 13:26
by Nicke Nyman
Grymt!
Saab gör fina motorer men sämre lådor! Men kan du inte åka med en 9-3SS låda då?? Dom har jag hört är rätt stadiga!
Har åkt Saab förr, 2st lådor på 1,5 månad, 2 toppackningar på 6 månader! Typ 240hk. Stabilt, eller hur vare nu??
Adios!
Posted: 16 Dec 2005, 13:52
by peppe
Saab är absolut inte dåliga motorer!
Här kommer kul läsning för dom saab frälsta, eller dom effektfrälsta.
http://www.gm.com/company/gmtunersource ... _specs.pdf
Posted: 16 Dec 2005, 19:16
by 9-3 Mike
Här är videoklippet från bänkningen..
Plain_jane... LOL!...
Nicke N. Du måtte haft en jävla otur eller skev topp?!
Peppe, detdär är en GM motor.... men min är en ÄKTA Saab motor rakt igenom... ha i åtanke att jag har helt orörd bottendel på min oxå.. =)
Posted: 16 Dec 2005, 20:35
by peter
Bilen är underbar överallt, synd bara att drivningen sitter fram
Hur länge håller dom på att plåga bilen under bänkning? Måste vara lite nervöst?
Posted: 16 Dec 2005, 20:52
by 9-3 Mike
peter wrote:Bilen är underbar överallt, synd bara att drivningen sitter fram
Hur länge håller dom på att plåga bilen under bänkning? Måste vara lite nervöst?
Det är lite olika, man programmerar ju rototesten så som man vill att den ska göra.. exempelvis öka 250varv per sekund från 3000rpm till 6000rpm... eller hålla stilla statiskt i 5sek på 5500rpm... alternativen är oändliga...
Jo, det är ju lite nervöst när man kör dynamiska rundor från låga varv och sakta ökar varvet... blir ju sån jävla påfrestning... på gatan spinner det ju loss.. men inte fan gör det det i rototesten när det är bultat i naven..