Saab 9-3 Coupé 500hp (Film på en halvmiss 182,27km/h)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
9-3 Mike wrote:BmW[RsR] wrote:Vad har RobertUHR för låda?
/mvh jonas
Han kör med en 6-växlad Quaifesats med rakskurna drev som toppar typ 235 på sexan.... känns inte riktigt aktuellt då bilen ska kunna nyttjas mer än på bana o stripp..... men en blandning hade fungerat med typ standard femma.. men det går nog inte att koka ihop nå sånt...
Xtrac bygger som du vill men det blir dyrt... Polaren har 6 växladlåda i sin 6 an är jättehög. Orkar inte varva ut den ens
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
jo, x-trac har man ju råd med..... eller inte....
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
peppe wrote:Säger absolut inte att det är dåligt, men det är ju en modern motor.
Det sitter en HELT orörd bottendel på bilen, inte många som kan stoltsera med över 520hk i en "orörd" 4 cylindrig 2litare.....
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03
Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.
Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
PLain_Jane wrote:Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.
Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
Och du har rökt vad då för något sa du?
//Flaxis
förvirrad!!!
-
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03
PLain_Jane wrote:Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.
Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
saab är väl inget direkt att skryta med ?
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Saab är absolut inte dåliga motorer!
Här kommer kul läsning för dom saab frälsta, eller dom effektfrälsta.
http://www.gm.com/company/gmtunersource ... _specs.pdf
Här kommer kul läsning för dom saab frälsta, eller dom effektfrälsta.
http://www.gm.com/company/gmtunersource ... _specs.pdf
Här är videoklippet från bänkningen..
Plain_jane... LOL!...
Nicke N. Du måtte haft en jävla otur eller skev topp?!
Peppe, detdär är en GM motor.... men min är en ÄKTA Saab motor rakt igenom... ha i åtanke att jag har helt orörd bottendel på min oxå.. =)
Plain_jane... LOL!...
Nicke N. Du måtte haft en jävla otur eller skev topp?!
Peppe, detdär är en GM motor.... men min är en ÄKTA Saab motor rakt igenom... ha i åtanke att jag har helt orörd bottendel på min oxå.. =)
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
peter wrote:Bilen är underbar överallt, synd bara att drivningen sitter fram
Hur länge håller dom på att plåga bilen under bänkning? Måste vara lite nervöst?
Det är lite olika, man programmerar ju rototesten så som man vill att den ska göra.. exempelvis öka 250varv per sekund från 3000rpm till 6000rpm... eller hålla stilla statiskt i 5sek på 5500rpm... alternativen är oändliga...
Jo, det är ju lite nervöst när man kör dynamiska rundor från låga varv och sakta ökar varvet... blir ju sån jävla påfrestning... på gatan spinner det ju loss.. men inte fan gör det det i rototesten när det är bultat i naven..
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk