Saab 9-3 Coupé 500hp (Film på en halvmiss 182,27km/h)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Det stämmer ja! 1000cc@3bar msd uppställda till 4bar bottnade vid 1,44bar laddtryck.
User avatar
ragge_c
Posts: 877
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Skövde
Contact:

Post by ragge_c »

polaren bänkade sin 1,8 honda till 525hp vid 2bar. :D
Burn0ut
Posts: 452
Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:

Post by Burn0ut »

9-3 Mike wrote:
BmW[RsR] wrote:Vad har RobertUHR för låda?
/mvh jonas


Han kör med en 6-växlad Quaifesats med rakskurna drev som toppar typ 235 på sexan.... känns inte riktigt aktuellt då bilen ska kunna nyttjas mer än på bana o stripp..... men en blandning hade fungerat med typ standard femma.. men det går nog inte att koka ihop nå sånt... :cry:


Xtrac bygger som du vill men det blir dyrt... Polaren har 6 växladlåda i sin 6 an är jättehög. Orkar inte varva ut den ens :)
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Post by 9-3 Mike »

jo, x-trac har man ju råd med..... eller inte.... :cry:
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Post by 9-3 Mike »

peppe wrote:Säger absolut inte att det är dåligt, men det är ju en modern motor.


Det sitter en HELT orörd bottendel på bilen, inte många som kan stoltsera med över 520hk i en "orörd" 4 cylindrig 2litare..... ;)
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)
PLain_Jane
Posts: 122
Joined: 23 Nov 2005, 17:03

Post by PLain_Jane »

Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)


Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.

Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Post by Flaxis »

PLain_Jane wrote:
Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)


Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.

Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!


Och du har rökt vad då för något sa du? :roll:

//Flaxis
förvirrad!!!
PLain_Jane
Posts: 122
Joined: 23 Nov 2005, 17:03

Post by PLain_Jane »

Flaxis wrote:Och du har rökt vad då för något sa du? :roll:

//Flaxis


I believe it's called jazztobak :P
User avatar
ragge_c
Posts: 877
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Skövde
Contact:

Post by ragge_c »

PLain_Jane wrote:
Bmwandreas wrote:Trodde aldrig den turbon skulle räcka så långt.
Men då har vi bevis på det:)


Den sitter på en SAAB-maskin nu, dvs en riktig motor. Inte når jävla junk från Deutschland.

Jag tar det igen, det är alltså ingen hitlerkälke det snackas om i tråden! Räkna med att den räcker till knappt hälften på en sådan!


saab är väl inget direkt att skryta med ?
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Post by Flaxis »

PLain_Jane wrote:
Flaxis wrote:Och du har rökt vad då för något sa du? :roll:

//Flaxis


I believe it's called jazztobak :P


hehehe!!
förvirrad!!!
Nicke Nyman
Posts: 297
Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by Nicke Nyman »

Grymt! :D

Saab gör fina motorer men sämre lådor! Men kan du inte åka med en 9-3SS låda då?? Dom har jag hört är rätt stadiga!

Har åkt Saab förr, 2st lådor på 1,5 månad, 2 toppackningar på 6 månader! Typ 240hk. Stabilt, eller hur vare nu?? :roll:

Adios! 8)
Image
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Saab är absolut inte dåliga motorer!

Här kommer kul läsning för dom saab frälsta, eller dom effektfrälsta.

http://www.gm.com/company/gmtunersource ... _specs.pdf
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Post by 9-3 Mike »

Här är videoklippet från bänkningen..

Plain_jane... LOL!... :lol:

Nicke N. Du måtte haft en jävla otur eller skev topp?! :roll:

Peppe, detdär är en GM motor.... men min är en ÄKTA Saab motor rakt igenom... ha i åtanke att jag har helt orörd bottendel på min oxå.. =)
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
peter
Posts: 32
Joined: 21 Nov 2005, 16:16

Post by peter »

Bilen är underbar överallt, synd bara att drivningen sitter fram :?

Hur länge håller dom på att plåga bilen under bänkning? Måste vara lite nervöst?
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Post by 9-3 Mike »

peter wrote:Bilen är underbar överallt, synd bara att drivningen sitter fram :?

Hur länge håller dom på att plåga bilen under bänkning? Måste vara lite nervöst?


Det är lite olika, man programmerar ju rototesten så som man vill att den ska göra.. exempelvis öka 250varv per sekund från 3000rpm till 6000rpm... eller hålla stilla statiskt i 5sek på 5500rpm... alternativen är oändliga...

Jo, det är ju lite nervöst när man kör dynamiska rundor från låga varv och sakta ökar varvet... blir ju sån jävla påfrestning... på gatan spinner det ju loss.. men inte fan gör det det i rototesten när det är bultat i naven.. :wink: :lol:
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
Post Reply