Snart beställer min polare sin förstabil
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Sorry.. Tycker hela tråden är meninglös..
Hade vart skillnad om du köpt bilen, låt din polare skryta själv om han vill det..
Mvh Stefan
Hade vart skillnad om du köpt bilen, låt din polare skryta själv om han vill det..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

Re: Snart beställer min polare sin förstabil
Skryter inte det minsta, är glad för honom och att en 19åring som precis kommit ut på arbetsmarknaden har råd med en sån bil och för det andra så är det ju ingen direkt vanlig förstabil!TurboFall wrote:Låter mer som du vill "skryta" om din polare för han köpte med egna pengar,vad tror du alla andra gör då?Skunk wrote:Hej,
Prata med polaren idag och han beställer sin förstabil väldigt snart, från japan =) Bilen blir en Nissan Skyline med 6an på 2.5l och singelturbo. Han är 19år och betalar hela kalaset själv med
I mitt tycke så är detta en helt meningslös tråd
Tät kille =)Burn0ut wrote:2,5 liters motorn med singelturbo innebär GT-S den har bara bakhjulsdrift.
Bara GT-R som har 4wd.
När jag var 18 år Köpte jag en Ac Schnitzer AC5-98 sen lagom tills jag blev 19 bytte jag upp mig till en Alpina B10 V8s och nu har jag en M3 E46 och ett par 325 E30 + en MB 316 Sprinter 06.
Och ja jag har med betalt allt själv
- TurboRobban
alltså nu får ni ge er ni som gnäller, om han vill berätta nu då, låt han göra de oxå sluta gnäll på han. föresten så finns de andra bilar än bmw på denna planet kom ner på jorden nu. ja tycker de är jävligt bra gjort att köpa en skyline som 19 åring, ja e själv 19 och har inte råd men någon skyline.
Finns väldigt billiga ex att köpa i japan kan jag säga, dom är ju så gammla nu så att japanarna säljer dom till en bråkdel av vad dom kostat då.knoddas wrote:har han precis kommit ut på arbetsmarknaden
antar att han har en normalt jobb ca 10 - 15 k i lön i månaden eftersktt..
då måste han ju jobbat ett tag för att ha råd md en sån bil?... snarare runt 1 - 2 år enligt mitt tycke... inte för jag bryr mig för fem öre . men iaf.
Word !TurboRobban wrote:alltså nu får ni ge er ni som gnäller, om han vill berätta nu då, låt han göra de oxå sluta gnäll på han. föresten så finns de andra bilar än bmw på denna planet kom ner på jorden nu. ja tycker de är jävligt bra gjort att köpa en skyline som 19 åring, ja e själv 19 och har inte råd men någon skyline.
- tobbe tlrecond
Johnny wrote:Hört talas om ironi?Fido85 wrote:du är ju sjuk...inte är du väl så att du har mamma och pappa att betala? supa hinner man nog medMagnaten wrote:ni är fantastiska som kan betala allt själva, personligen skulle det aldrig falla mej in att betala själv när andra kan göra det.
mer pengar till spriten![]()
![]()
![]()
touche' där satt den

support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Inget "Word!" på det, inte...karlzzon wrote:finns nog bra många som kan köra bil bra fast dem precis fått körkort. sen så är det ingen 4-hjulsdriven, det är en bakhjulsdriven.Fido85 wrote:varför köpa en sådan bil som första bil? man är ju precis ingen höjdare bakom ratten då precis då man fått kortet...okej inte alla men ganska många vågar jag lova inte är nån chaffis i börjane...usch åt 4-hjulsdrift
Nya chaufförer är inte rutinerade chaufförer, FACE IT!
Jag som tänkte att jag inte skulle ge mig in i den här diskutionen men nu belv det så iaf...camata wrote:Inget "Word!" på det, inte...karlzzon wrote:finns nog bra många som kan köra bil bra fast dem precis fått körkort. sen så är det ingen 4-hjulsdriven, det är en bakhjulsdriven.Fido85 wrote:varför köpa en sådan bil som första bil? man är ju precis ingen höjdare bakom ratten då precis då man fått kortet...okej inte alla men ganska många vågar jag lova inte är nån chaffis i börjane...usch åt 4-hjulsdrift
Nya chaufförer är inte rutinerade chaufförer, FACE IT!

Visst 19 år och kanske inte haft körkort så länge men man kan ju ha sysslat med motorsport sen man klev ur barnvagnen.
Kan även tagit lätt mc-kort när han var 16 vilket innebär några år av trafikvana.