Page 2 of 5
Posted: 24 Dec 2010, 15:44
by nicke.t
ok missa de.
Posted: 24 Dec 2010, 18:52
by affe
Den bytte ägare i söndags och bor numera i lidköping
Posted: 01 Jan 2011, 20:55
by affe
Nu har det trillat in lite sena hjulklappar
cp kolvar
stödgördel
cooperringpackning
nuke rail
även 2 no name 044 pumpar samt beg 1600spridare

Posted: 01 Jan 2011, 21:16
by Grefven
Är det inte lite synd att åka med noname pumpar till de andra top of the line grejorna?
De kan göra sopor av resten menar jag.
Posted: 01 Jan 2011, 21:46
by affe
jo det är ju sant, dock vet ja folk som använt dessa utan problem. billiga var dom iaf

men vi får se inte uppstart än på ett tag
Posted: 03 Jan 2011, 12:56
by affe
borrade samt gängade m20 svänghjulet för tilton kopplingen
föresten någon som vet hur mycket man måste ta av på baksidan av svänghjulet för att det det ska gå fritt på m50in?
Posted: 09 Jan 2011, 21:28
by affe
början på bränslesystemet, trodde att allt skulle få plats på längden i baljan men så var inte fallet

Posted: 09 Jan 2011, 21:47
by affe
Kanske dax för en motorspec med då
ickevanos m50b25
328 vev
cp kolvar
ppf stakar
stödgördel
cooper ring packning
dubbla insugskammar annars std topp
eget grenrör
3,5tums downpipe
3 tum rostfritt avgas
hx55 med nr 19 avgashus
bränsle
040 lyftpump i tanken
catchtank
dubbla 044kopier
an8 matarledning
nuke fuelrail
1600cc bosch spridare
areomtive kopia btr
an6 returledning
och troligen blir det ett vipec v44
drivlina
m20svänghjul
tilton 2 skivig
328låda
328kardan
stora diffen från en m3 e30 med 3,25-1 utväxling
Posted: 13 Jan 2011, 22:03
by affe
så blev bränslepumpar + filter fastskruvat. står på fyra gummikuddar i baljan
kvällens jobb, rengöra alla ventiler, satan vad sotet sitter
ska använda billetimpeller i hx55an 64mm in. hur mycket mos räcker det till?

Posted: 13 Jan 2011, 22:58
by Mikael c
Vart fick du tag i en billet impeller?
Posted: 13 Jan 2011, 23:13
by affe
satt i en av turbona jag har som ligger, blir ev en över....
Posted: 17 Jan 2011, 20:37
by affe
i helgen blev alla ventiler inslipade, kolvringsspelet till slipat och kolvarna invägda.
Så nu väntar man på att vevstakarna ska dyka in
Posted: 17 Jan 2011, 21:53
by moonzhine
Alla Hx aggregat jag har haft,har haft "billet" impeller..

Posted: 17 Jan 2011, 22:37
by BmWkrille
va är det för soppafilter?
Posted: 18 Jan 2011, 06:22
by affe
moonzhine wrote:Alla Hx aggregat jag har haft,har haft "billet" impeller..

okej, har för mig du körde hx55a på e36an? vilka mått var det på den?
Posted: 18 Jan 2011, 15:54
by affe
BmWkrille wrote:va är det för soppafilter?
pm
Posted: 18 Jan 2011, 17:04
by TreLingon
Hur rengör du ventilerna ? Medel eller lätt slip papper ?
Ska göra samma sak senare så vill veta !