Page 2 of 3

Posted: 21 Oct 2010, 21:29
by Dajb
Rostlösare borde man testa :P men ja att få skiten ner i hålet vettifan



haha vilken jevla historia :P aja, lacken ryker senare då den har samlat på sig en hel del klarlacksläpp tyvärr, både på sidor,tak, huv och bagagelucka

tillbaka till bankadet :P

Det är så att jag har inte diffen kvar, den såldes, så mitt enda hopp är bärarmarna hehe

men jag tror inte det ska kila fast, för det ser rätt rakt ut, men det är det kanske inte i själva verket, aja, jag får testa banka på ännu mer

annars får ni som sagt svar på söndag om det inte släppt så får ni dra fram några ess ur rockärmen haha


TACK


Mvh

Posted: 21 Oct 2010, 22:30
by BaCCoN
Du kan testa med ett långt spett mellan bryggan och karossen, å bryta ner den om inte banken funkar.

Posted: 21 Oct 2010, 22:49
by Dajb
BaCCoN wrote:Du kan testa med ett långt spett mellan bryggan och karossen, å bryta ner den om inte banken funkar.
den tekniken testade jag lite snabbt, men det resulterade bara i en bucklig tank :P då tanken sitter precis på det enda stället jag fick grepp om byggan :(


Mvh

Posted: 22 Oct 2010, 15:55
by Hampusjacobsson
den jävla bakvagnen brukar sitta som fan på vissa e30 :O

skulla plocka en bakvagn från en e30 på en skrot och de skuta med att jag tog en stor gaffel truck och tryckte in ovanför bryggan och pressa ner den :)

nu verkar du inte ha tillgång till en sån + att halva bilen blev skrot så de är nog inte rekomenderat om man nu ska behålla bilen :)


på min egen e30 så trilla bakaxlen ner direkt när jag lossa muttrarna ör att byta silentblock :)

men du kanske får några tipps om du kollar denna : http://www.youtube.com/watch?v=7EC1UrCVEno

Posted: 22 Oct 2010, 17:15
by ButterflyRacing
Tjugo inlägg och inget rätt.... :shock:


Slå upp bulten i bilen.
Gänga hålet i bussningen...M16...en bra bit.
Gänga i en M16 bult nerifrån.

Stoppa tillbaka orginalbulten uppifrån....och slå med handslägga.

Posted: 22 Oct 2010, 18:04
by Krillian
Slå upp bulten, leta upp en dålig Kvarttums förlängare ner med den en bit och slå. Gjort så på mina 2 sista bilar.

Hur du än gör så är det bara att inse att den sitter hårt och kräver våld.

Posted: 22 Oct 2010, 18:53
by bmw-slangen
ButterflyRacing wrote:Tjugo inlägg och inget rätt.... :shock:


Slå upp bulten i bilen.
Gänga hålet i bussningen...M16...en bra bit.
Gänga i en M16 bult nerifrån.

Stoppa tillbaka orginalbulten uppifrån....och slå med handslägga.
Fel! Du måste ha glömt läsa det tredje svaret (dvs från mig) :-)
Gå vidare till GÅ och läs det det tredje svaret! :-)

Posted: 22 Oct 2010, 19:49
by FugitivE
går att göra på flera sätt så att säga att saker o ting är fel är väl inte riktigt rätt heller ;)

Posted: 22 Oct 2010, 21:27
by Silverboy
Det er vel ikke lenger hvordan få ned bakvagnen som er spørsmålet, heller hvordan man skal få opp bolten, som må til for å få gjenget opp silenten, for å få ned bakvagnen. ;)

hva med en avdragare?


Image

Posted: 24 Oct 2010, 00:03
by Casy
Hur gick det, löste det sig? Skulle ner med min bakvagn idag, men fastnade på handbromswire'arna.. hatar dom! Slutade även med att jag klippte bromsledningarna i ren frustration :P Men dom såg ändå ut som skit, blir att byta/renovera allt i bakvagnen. Funderar på att klippa handbromswire'n oxå om skiten inte vill lossna.

Har dock inte gett mig på silentblocken ännu, skall bli spännande..

Posted: 24 Oct 2010, 09:12
by Fredro
handbroms vajern är ganska lätt att demontera om du bara lossar skivan och sen handbromsbackarna...

Posted: 24 Oct 2010, 10:30
by Pimpolainen
jag bröt med spätt för att få bort skiten. sedan vistade det sig att silentbussningens kärna i metall satt fast i bilen. gängade typ m16 eller va det va, gängade in en gängstång med en stor metallklump på och sedan en mutter längst ner på stången,slog sedan metallklumpen som en glidhammare mot muttern, sen lossnade skiten. puhh gammal skit!!! har dock sparat den gamla bussningen som sovenir att titta på när något går emot en, man löser det mesta!!

Posted: 24 Oct 2010, 23:28
by Dajb
hade dåligt med tid som tusan i helgen, så blev ingen meckande, får bli på onsdag istället :)
så ska skiten ner :)

Mvh

Posted: 28 Oct 2010, 21:57
by Dajb
nu jälkar e den nere,
dom lossna till slut dom här pinnarna, men herregud i helvete vad den satt efter det :S
typ 6+ grader i garaget bara och jag svettades som tjockis i africa herre jäklar vad jag fick slita och dra och slå och svära :P


men nu är den lööös :)


TACK för tipsen!
vad skulle man gjort utan er? ;)


Mvh

Posted: 28 Oct 2010, 23:20
by airs
Vilken taktik använde du dig av då? :wink:

Posted: 28 Oct 2010, 23:55
by Dajb
airs wrote:Vilken taktik använde du dig av då? :wink:

Pinnarna övertalade jag med

Image


sen bryggan övertalade jag med:

Image




jag gjorde som så att jag bankade upp pinnarna som vanligt, inga större bekymmer, krävdes några väl tilltagna slag


sen bryggan gjorde jag så att jag hade bilen så högt uppallad som möjligt, sen släppte jag ner bärarmarna för att hänga fritt

in med spettet mellan bärarmen på ena sidan

sen in med skaftet till domkraften mellan brygga och tanken


la mig ner på det iskalla betonggolvet och satte foten på spettet och gungade hela skiten upp och ner allt vad det gick, samtidigt som jag drog i skaftet någon jävulst

tanken är numera lite mer bucklad, men det var fan enda sättet som funka, som tur så trillade den ner på båda sidor nästan samtidigt så jag slapp göra samma sak på andra sidan hehe


sen blev det inte mer gjort den dagen i garaget, var helt slut efter detdär :P


Mvh

Posted: 29 Oct 2010, 13:20
by Fredro
M16 gänga, i med en bult och sen slå ner skiten med en rundstav funkar annars väldigt fint...