Page 2 of 2
Posted: 21 Sep 2010, 22:37
by dgyldmark
ofan, Då bör jag tänka om som har den på kammen. Du lär döda flödet på 044 med en meter sughöjd med 12-13 slangen. Intressant! återkom med resultatet
Måste bara få reda på om elmagna pumpen är likadan som min kuggpump återkommer.
Posted: 21 Sep 2010, 22:38
by M3JONAS
Polarn som åker Rod med Hilbornsprut och mekanisk sugpump har en elektrisk pump i tanken som används vid uppstart. När maskinen sen startat kan den pumpen slås av.
Nu är det väl iofs betydligt högre bränsletryck i det fallet än vad det brukar vara.
Posted: 21 Sep 2010, 22:40
by Bäckis
Trycket kvittar nog, kuggpumpen får inte upp något alls innan den "fått tag i" soppa. Sen går det fin fint.
Posted: 21 Sep 2010, 22:54
by dgyldmark
Då är det en backventil som gäller efter pumpen då, hmm är regulatorn så pass att den funkar som backventil? aeromotiv "torn"
Posted: 21 Sep 2010, 23:06
by johankihl
Kan du omöjligt montera tanken så att du får fall på matningen? Per Haglund med turbo rodden har lite fall fram till sin Aeromotive Belt pump och den fungerar perfekt.
Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.
Posted: 21 Sep 2010, 23:22
by dgyldmark
Flytta ner den är absolut inga problem men nu sitter allt monterat och klart. Forskar lite först i en backventil. suga fram det första gången och sedan går det.
Posted: 22 Sep 2010, 17:50
by Ronnie AVR
johankihl wrote:Kan du omöjligt montera tanken så att du får fall på matningen? Per Haglund med turbo rodden har lite fall fram till sin Aeromotive Belt pump och den fungerar perfekt.
Vill minnas att AVR Hondan hade bekymmer för ett antal år sedan då beltpumpen inte ville suga bränsle på Kjula.
Hondan hade både problem med den skulle suga upp soppa vid start samt schims plattorna i pumpen gick ner sig så det blev haveri på pumpen. Kanske gick hand i hand att pumpen gick massa utan någon smörjning i form av soppa.