fråga ang bromsklossar

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

nicke.t

Post by nicke.t »

Micke_e34 wrote:
nicke.t wrote:
Micke_e34 wrote: Inte för att vara gnällig men ditt problem försvinner nog inte av att renovera oken :( provat med pasta på de ställen oket klämmer över klossarna?
vadå? om ja tar isär oken å frächar upp dom så måste problemet försvinna. annars är de ju klossarna de e fel på.
Jag är mer eller mindre uppväxt på en bilverkstad och aldrig varit med om att oket är orsaken till skrikande ljud om nu inte oket är helt fastrostat, men det förutsätter jag att du redan kontrollerat! Det skadar ju iofs inte att renovera oken, men jag skulle bli jäkligt förvånad om det blir bra. Kan det vara plåtbiten på klossen som går in i oket och håller den på plats? om de nu sitter den varianten på din kärra :P

Mvh
ja har inta haft problemet förr på nån bil så ja vet inte, men plockar man isär å rengör å smörjer så brukar prylar bli bra . ja plåtbiten ska ja kolla oxo.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
nicke.t

Post by nicke.t »

Franzén wrote:
Bödvar wrote:
nicke.t wrote: om du undrar va ja menar så är keff= dåligt. kvalla= kvalitet. eller har ja missuppfattat frågan. :)
Du har bara missuppfattat svenska språket ;)
Näda, det är bara jag som är 35 och gammal och gaggig.
Jag är ju född på 70-talet, fattar ingenting lixom.

Sorry för OT där.

Jag är helt övertygad om att dina bromsproblem försvinner om du tar isär oken i sin helhet, borstar rent alla närliggande ytor och guckar på lite kopparpasta, samt att du smetar på lite kopparpasta på baksidan av varje belägg.
Det är en väl beprövad huskur.

Lycka till!
ja e ju 39 år, men de är väll olika slang uttryck beroende var man bor i landet. :)
Micke_e34

Post by Micke_e34 »

Grefven wrote:
eller så säger du till brudarna att det är racegrejor. det går hem.
:lol:

Nicke:

Ja, det blir nog bra tillslut.
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?

E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
nicke.t

Post by nicke.t »

ja får man bara mecka lite så brukar de bli bra till slut. sen va som e felet eller va som ska åtgärdas de märker ja väll. :)
Hool

Post by Hool »

nicke.t wrote: ja e ju 39 år, men de är väll olika slang uttryck beroende var man bor i landet. :)
He ä riksschwenska for waller å gorm ... Eller nagers. :D
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Post Reply