Page 2 of 14
Posted: 13 Dec 2005, 23:19
by robbz
bygg klart b20:in och kräng den, köp sen en b25:a o va som alla andra..
en ½liter gör mycket för karaktären på motorn, och ska du tumma på hållbarheten bör du närma dig 7-800Hk innan någon av dessa ger upp,
talar med egen erfarenhet, och ser bara positivt med b25 och negativt med b20....men smaken är ju som baken som tur är....
lycka till med byggandet!
/mvh
Posted: 14 Dec 2005, 00:14
by wuffee
robbz wrote:bygg klart b20:in och kräng den, köp sen en b25:a o va som alla andra..
en ½liter gör mycket för karaktären på motorn, och ska du tumma på hållbarheten bör du närma dig 7-800Hk innan någon av dessa ger upp,
talar med egen erfarenhet, och ser bara positivt med b25 och negativt med b20....men smaken är ju som baken som tur är....
lycka till med byggandet!
/mvh
Moppsa in upp dig för att du åker bigblock nu !
..
Ska jag byta motor (vilket jag gör om de visar sig vara kul
) så blir det en smidd 2.7l m20..
Men kan man dra 7 - 800hk på b25 ska man iaf kunna ta 600 på m20 enligt lite matte
..
Tack, lär behöva mitt lyckatill!
Mvh
Uffe
Posted: 14 Dec 2005, 11:27
by robbz
bigblock va det ja......
/mvh
Posted: 15 Dec 2005, 13:15
by wuffee
Hmm, en lite fundering bara kring mitt bygge... Kan någon svara på frågan om jag måste ha ett "taggat" triggerhjul (för visst tusan är de som sitter där i mitten
http://www.garaget.org/?car=11136&image=97965 )
eller kan jag köra med den släta varianten som sitter org. på min gamla m20b20?
mvh
uffe
Posted: 15 Dec 2005, 15:26
by Mattias Sandgren
Det beror på vilket styrsystem du ska använda och vilka typer av triggerhjul den accepterar.
Haltech säger du? Då måste du bygga något eget, för det "släta" är inget triggerhjul om man inte bygger om det.
Posted: 15 Dec 2005, 17:49
by wuffee
Hmm, men då bör de ju funka att ta ett sånt taggat hjul som motorn på bilden jag länka till?
Mvh
Uffe
Posted: 15 Dec 2005, 20:17
by johankihl
Om du kör autronic sm4 el Nira i3 så fungerar det utan några modifieringar. Haltech stöder inte 60-2 triggerhjul om jag minns rätt.
Posted: 15 Dec 2005, 21:15
by wuffee
Nja, de måhända, men nu är de så att jag kör haltech.. är de bara DIS-4 som gäller då? Eller hur bär jag mig åt? Funkar de inte med de där VAG spolarna?
Posted: 31 Dec 2005, 10:46
by wuffee
Då har man införskaffat sig ett DIS-4.. De är till att skämma bort den gamla 2.0:an
Posted: 14 Jan 2006, 00:33
by DelJoJJo
sluta jiddra börja tråålla =)
Hur går de kusin?
Posted: 14 Jan 2006, 22:52
by wuffee
Hehe, trollat som fan idag! motorn komplett och ska i bilen för att sedan bygga grenrör och insug.. Tallyho =)
Posted: 25 Jan 2006, 13:09
by wuffee
mmm
Posted: 25 Jan 2006, 17:18
by affe
haltechet klarar viss 60-2 i alla fall mitt (e6m) det är i så fall om du har ett äldre haltech som inte klarar en induktiv givare i så fall får du köpa dig en relucktoradapter
Posted: 25 Jan 2006, 19:54
by niklas g
det är bara för wuffe att koppla in orig triggergivare å köra med orig triggerhjul , han har mitt gamla e6k och reluctor adapter är inbyggt !
Posted: 26 Jan 2006, 09:22
by wuffee
mm, helt underbart att få med en hel kabelhärva! uppmärkt å klart !
Allt åker förhoppningsvis i nästa helg då de är sk. nattamek.. Får se hur de går då
Posted: 04 Feb 2006, 17:52
by DelJoJJo
Posted: 05 Feb 2006, 18:44
by Chrille
Herre jävlar, En orange E30 till
börjar ju bli standard nu ju