Page 2 of 2

Posted: 19 Apr 2010, 19:47
by Murén
var har ni lmm'n sug eller trycksidan??
jag kom 6-7 mil på 20L e85, 340cc spridare på en 2 liters med lmm på trycksidan.

Posted: 19 Apr 2010, 20:16
by Grefven
en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!

skulle en snikis dra 2 liter milen så hade jag ju lätt köpt en silverado pickis 4*4 för den drar bara 1,5-1,6 med 295or runt om (har haft en sån oxå nämligen). för allt är billigt med en sån utom just soppan. försäkring är låg så det kompenserar den extra tusingen i skatt. och reservdelar är ju från USA.

Posted: 19 Apr 2010, 20:24
by Pitbull
Grefven wrote:en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!

skulle en snikis dra 2 liter milen så hade jag ju lätt köpt en silverado pickis 4*4 för den drar bara 1,5-1,6 med 295or runt om (har haft en sån oxå nämligen). för allt är billigt med en sån utom just soppan. försäkring är låg så det kompenserar den extra tusingen i skatt. och reservdelar är ju från USA.
Ja typ. Och även åker dom E85. Till vilken nytta? Drar bara mer sås till ingen nytta! :shock:

Posted: 19 Apr 2010, 20:32
by Grefven
behöver man inte e85 så hade jag aldrig åkt med skitet. och är det på turknivå så behövs det inte. och om man inte gillar sin 2-3 liters brukist så förstår jag inte heller varför man inte åker bensin istället.

Posted: 19 Apr 2010, 20:50
by cerwinboy
Grefven wrote:en "turk" behöver aldrig dricka över en liter blandad körning om man inte vill. och 0,8x landsväg.

FÖRSTÅ vikten av rätt programvara!!!

:lol: och det ligger något i det hela med så mycket N/m i förhållande till hk som möjligen går, resten ställer man i bakaxeln med rätt drevning så kommer det gå fint och den kommer dra långt på växlarna.

Posted: 20 Apr 2010, 07:57
by Illegal_racer
Jag kör e85 för den fettar nåt förbannat mkt på bensin ja prova de igår att köra bf95 men bara 50/50 med e85 så fetta den som fan hur jag än spännde lmmen och de var därför jag fråga här och jag har lmmen på trycksidan

Posted: 20 Apr 2010, 10:11
by Thörn
har man så jävla taskig blandning på macksoppa (2-3l milen ):lol: lär den sota stiften snabbt och börja bluddra, inte skoj att hålla på och rengöra, eller eg byta ut stift hela tiden. E85 kan man klara sig från sotiga stift även på fet blandning, stiften ser oftast ut som nya och fina. Sen skulle jag nog bytt alla gamla skitslangar som man har i soppasystemet innan man dunkar på e85.
Sen e ju e85 lite mer förlåtande vad gäller knack då det går kallt så det kanske också talar för att det kan vara en fördel även på snikis.

Sen är frågan rätt konstigt ställd om vi patar bränsleförbrukning vid "gasen i botten" eller vanlig körning/motorväg etc spelar ju en viss roll :roll:

Posted: 20 Apr 2010, 10:17
by JErngren
På mitt snik bygge spikade det vid 0.6bar på 95 oktan, 0.9bar på 98 oktan och 1-1.1 bar på V-Power. Med E85 kunde jag skicka nålen till 2 bar.

Därför är det bra med E85, man kan få ut det lilla extra ur maskin. oavsett om det är snik eller inte.

Posted: 21 Apr 2010, 23:52
by Viper89
JErngren wrote:På mitt snik bygge spikade det vid 0.6bar på 95 oktan, 0.9bar på 98 oktan och 1-1.1 bar på V-Power. Med E85 kunde jag skicka nålen till 2 bar.

Därför är det bra med E85, man kan få ut det lilla extra ur maskin. oavsett om det är snik eller inte.
Snikbygge och ladda 2 kilo går inte att placera i samma mening om man inte är oljeshejk :)