Posted: 02 Apr 2010, 20:59
Stämmer bra det. Funkar precis som en orig fast med lite mer effekt nuGrooverhound wrote:de är med vipec inkopplat i orginalhärva som du gjort en tråd om att du kan fixa för en slant nu lr?

Stämmer bra det. Funkar precis som en orig fast med lite mer effekt nuGrooverhound wrote:de är med vipec inkopplat i orginalhärva som du gjort en tråd om att du kan fixa för en slant nu lr?
bygg flera bilarPimplaren wrote:Jävla gott mosriktigt nice!!
Var en jävligt kul dag uppe hos er.. jag vill upp oftare
FräntBmwandreas wrote:Har idag bromsat en oöppnad M50B25.
Setup:
Precision SC5862 billet med 0.63 A/R avgashus.
E85 och 850cc spridare.
1st 044 i tanken, orig ledningar.
Inkopplat i orig kabelhärva samt Audi spolar.
Utan turbo = 167 whp.
1.1 bar laddtryck 406 whp.
Alltså är det ca 140 % effektökning med 1 bar.
Med vanos är det 0.7 bar vid 2500 rpm statiskt.
Utan vanos är det 0.25 bar vid 2500 rpm statiskt.
Vid svep blir det fullt laddtryck 800 rpm tidigare med vanos.
Nu har vi svart på vitt vad vanos gör, och håller den här fint vid 1.1 bar kommer vi öka till 1.5 bar.
En snabb gissning 300 whp kanske. Har inte testat än så jag lovar inget.markus wrote:Gissningsvis vad kan man komma upp i men BF95 ? Med allt samma i övrigt.
Projekttråd tack, 10srb Vanos monster.chefsmek wrote:Tack johan![]()
den går riktigt fint och tyst som en bruksbil bör göra
Nej snarare tvärs om. Man kan ha mycket högre tänding men man behöver inte öka tändingen på varv lika mycket för att effekten ska hänga med på varv. Men det är väldigt olika mellan motor och motor.Thörn wrote:Fasen vad fränt att ni kollat det där med vanosen med
Fråga ang. tändningen där, läste i Saabs papper att det vid vridmax bör vara lägre tändning med e85 än för bf98 men högre på resten, vad säger ni om det?
Är det pga av kompet du räknar med den effekten?Bmwandreas wrote:En snabb gissning 300 whp kanske. Har inte testat än så jag lovar inget.markus wrote:Gissningsvis vad kan man komma upp i men BF95 ? Med allt samma i övrigt.