Posted: 23 Mar 2010, 20:03
Coolt! Elpyssel är kulBmwandreas wrote:Nu har vi nyss gjort något grymt![]()
Vi har kopplat in 2st pwm utgångar till orig bränsleåtgångsmätare. Så vid 1 bar ladd står den på 1.0 och 2 bar 2.0 .Coolt va

Coolt! Elpyssel är kulBmwandreas wrote:Nu har vi nyss gjort något grymt![]()
Vi har kopplat in 2st pwm utgångar till orig bränsleåtgångsmätare. Så vid 1 bar ladd står den på 1.0 och 2 bar 2.0 .Coolt va
Ni kollade inte för skojs skull hur mycket den gav före installation av vipec?Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo
Tyvärr inte. Tippar på 10% mer effekt med de moddsen.ramberg wrote:Ni kollade inte för skojs skull hur mycket den gav före installation av vipec?Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo
Helt standard s50b32 + vipec + vanos + E85..
Uppskattningsvis tror du det skulle kunna gå att optimera den mer/bättre och kunna ge mer effekt?
Vanos ger bättre register. Men du lär ha varvstopp vid 6500 rpm med standardfjädrar.Hansa wrote:Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?
Jag ska byta fjädrar oavsett om jag kör vanos eller ickevanos!Bmwandreas wrote:Vanos ger bättre register. Men du lär ha varvstopp vid 6500 rpm med standardfjädrar.Hansa wrote:Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?
Vad är det för funktioner som originalboxen sköter då?Bmwandreas wrote:Nix. Jag har orig boxen kvar också för alla funktioner.