Page 2 of 4
Posted: 23 Mar 2010, 20:03
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:Nu har vi nyss gjort något grymt
Vi har kopplat in 2st pwm utgångar till orig bränsleåtgångsmätare. Så vid 1 bar ladd står den på 1.0 och 2 bar 2.0 .Coolt va
Coolt! Elpyssel är kul
Funderade på det men det blir M3 hus ist.
Posted: 23 Mar 2010, 20:05
by FugitivE
Hoppas det kommer till m60 också sen då
Posted: 23 Mar 2010, 20:11
by Bmwandreas
M60 är inga problem. Skicka härvan så fixar jag resten.
Posted: 24 Mar 2010, 00:04
by r.ivars
svincoolt!
Posted: 24 Mar 2010, 11:37
by mcdonaldsmannen
Jag vill också ha laddtrycksmätaren där
Man har ju valt fel hobby om man glor på bränsleåtgången blint.
Posted: 24 Mar 2010, 12:06
by Henrik
vad tror du om s54 går det fixa till dom?
vanos?
Posted: 24 Mar 2010, 12:17
by Bmwandreas
Ja det tror jag. Men då blir det nog 10000-15000kr för en härva. För då tar det många dagar.
Posted: 25 Mar 2010, 17:27
by ramberg
Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo
Ni kollade inte för skojs skull hur mycket den gav före installation av vipec?
Helt standard s50b32 + vipec + vanos + E85..
Uppskattningsvis tror du det skulle kunna gå att optimera den mer/bättre och kunna ge mer effekt?
Posted: 25 Mar 2010, 18:20
by Hansa
Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?
Posted: 25 Mar 2010, 18:26
by Roobin
asså shit va grymt!
ska komma ihåg o prata med dig när jag ska upp o mappa ärtan... påminn mig om jag glömmer
Posted: 25 Mar 2010, 19:43
by Bmwandreas
ramberg wrote:Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo
Ni kollade inte för skojs skull hur mycket den gav före installation av vipec?
Helt standard s50b32 + vipec + vanos + E85..
Uppskattningsvis tror du det skulle kunna gå att optimera den mer/bättre och kunna ge mer effekt?
Tyvärr inte. Tippar på 10% mer effekt med de moddsen.
Posted: 25 Mar 2010, 19:43
by Bmwandreas
Hansa wrote:Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?
Vanos ger bättre register. Men du lär ha varvstopp vid 6500 rpm med standardfjädrar.
Posted: 25 Mar 2010, 20:03
by RoDe
rätta mig om jag har fel, men ni behåller hela originalhärvan och klipper av kontakten till originalboxen och sedan löder kablarna på rätt pins på en vipec kontakt?
Posted: 25 Mar 2010, 20:21
by Bmwandreas
Nix. Jag har orig boxen kvar också för alla funktioner.
Posted: 25 Mar 2010, 22:47
by Hansa
Bmwandreas wrote:Hansa wrote:Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?
Vanos ger bättre register. Men du lär ha varvstopp vid 6500 rpm med standardfjädrar.
Jag ska byta fjädrar oavsett om jag kör vanos eller ickevanos!
Posted: 28 Mar 2010, 08:08
by Anton_Olsson
Bmwandreas wrote:Nix. Jag har orig boxen kvar också för alla funktioner.
Vad är det för funktioner som originalboxen sköter då?
Posted: 08 Jun 2010, 23:42
by pelko
Lyfter här. Vilka fördelar finns när man använder org box också?