BMW PnP kabelhärvor till Vi-pec.

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Bmwandreas wrote:Nu har vi nyss gjort något grymt :wink:
Vi har kopplat in 2st pwm utgångar till orig bränsleåtgångsmätare. Så vid 1 bar ladd står den på 1.0 och 2 bar 2.0 .Coolt va :wink:
Coolt! Elpyssel är kul :) Funderade på det men det blir M3 hus ist.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Hoppas det kommer till m60 också sen då :D
Lackerare
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

M60 är inga problem. Skicka härvan så fixar jag resten.
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

svincoolt!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
mcdonaldsmannen
Posts: 469
Joined: 02 Feb 2007, 15:05

Post by mcdonaldsmannen »

Jag vill också ha laddtrycksmätaren där :(
Man har ju valt fel hobby om man glor på bränsleåtgången blint.
User avatar
Henrik
Posts: 288
Joined: 20 Nov 2005, 17:36
Location: Växjö
Contact:

Post by Henrik »

vad tror du om s54 går det fixa till dom?
vanos?
En öl förkortar livet med 2 minuter
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja det tror jag. Men då blir det nog 10000-15000kr för en härva. För då tar det många dagar.
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo :wink:

Ni kollade inte för skojs skull hur mycket den gav före installation av vipec?

Helt standard s50b32 + vipec + vanos + E85..
Uppskattningsvis tror du det skulle kunna gå att optimera den mer/bättre och kunna ge mer effekt?
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

asså shit va grymt!

ska komma ihåg o prata med dig när jag ska upp o mappa ärtan... påminn mig om jag glömmer :lol:
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

ramberg wrote:
Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo :wink:

Ni kollade inte för skojs skull hur mycket den gav före installation av vipec?

Helt standard s50b32 + vipec + vanos + E85..
Uppskattningsvis tror du det skulle kunna gå att optimera den mer/bättre och kunna ge mer effekt?


Tyvärr inte. Tippar på 10% mer effekt med de moddsen.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Hansa wrote:Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?


Vanos ger bättre register. Men du lär ha varvstopp vid 6500 rpm med standardfjädrar.
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

rätta mig om jag har fel, men ni behåller hela originalhärvan och klipper av kontakten till originalboxen och sedan löder kablarna på rätt pins på en vipec kontakt?
The Lower Class
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nix. Jag har orig boxen kvar också för alla funktioner.
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Bmwandreas wrote:
Hansa wrote:Detta låter ju STRÅLANDE!!!!! jag som ska köra m50 och vipec! men jag är fortfarande lite delad ang om jag ska köra vanos eller ickevanos! vad tycker du?


Vanos ger bättre register. Men du lär ha varvstopp vid 6500 rpm med standardfjädrar.


Jag ska byta fjädrar oavsett om jag kör vanos eller ickevanos!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Anton_Olsson
Posts: 19
Joined: 16 Apr 2008, 21:13

Post by Anton_Olsson »

Bmwandreas wrote:Nix. Jag har orig boxen kvar också för alla funktioner.

Vad är det för funktioner som originalboxen sköter då?
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Lyfter här. Vilka fördelar finns när man använder org box också?
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Post Reply