Page 2 of 48
Posted: 27 Mar 2010, 00:43
by TreLingon
Tackar. Flera bilder på alla saker som beställs kommer på Måndag efter avslutat pass i garaget
Posted: 27 Mar 2010, 09:39
by tobbee28
snyggt
vart har du köpt gt läppen??
Posted: 27 Mar 2010, 20:04
by TreLingon
tobbee28 wrote:snyggt
vart har du köpt gt läppen??
Gt läppen är köpt på Schmiedmann.com
Posted: 30 Mar 2010, 18:59
by TreLingon
Jaha !
Dagen startade utvilad efter 14 jobbar pass på raken....
Men det klirrar väl till ordentligt i kassan nästa månad !
Coilovers är nu beställda
Bromsarna ska beställas när lite mera pengar klirrar in !
Han med rätt mkt i garget idag som jag skulle göra ! Dock ett missöde !
Råka slinta med vinkel aset och skar upp fingret rätt mkt. Tur att man åkte förbi mamma så hon kunde plåstra om ordentligt " Sjuksyrra " annars hade man väl åkt hem med ett lite plåster eller inget alls
Bakvagnen flög upp. Allt monterat och draget. Skönt
Slängde upp kardanen med
Snart åker orginal dämping och allt vad det heter åt skogen... Så man slipper se dom rostiga sakerna .....
Bakhjul och besiktning lysena åkte oxå upp !
De tar sig. Ska dock flocka sista delen under ratten då jag glömde den !
Monterade senare ett konstverk ala M3GtFigge. Den sista skulle han kanske fixa senare så allt blir komplett .. As bra passform.
Stålomspunna slangen till kopplingen passa som fläskläppen
Liten överblick över platsen
Nu när man kommer till bmw leverantören nr 1 i stan så står kaffe och grejjer på bordet. Lyxkasse till lyx saker
Innehåller allt till sista för växellådan. Spakställ bussningar skruvar och saker till krängningshämmaren bak !
Nu kvälls mat stekt torsk med potatis och skirat smör med lite rödtjut.
Hejs !
Posted: 31 Mar 2010, 15:55
by TreLingon
Åkte ut till garaget och monterade nya spakstället.
Med bussning och små låsklips och dom 4 små gula plast brickorna och även lilla metall kluten eller vad det var .
Testade växla lite och allt var riktigt tajt kort och fint
Sista delen lämnades för flockning hos Jocke på
www.hwkracing.com !
Nu jobba sen lämnas motorn till ArosAuto den 7 Apr. Sen är det inte mkt kvar
Hejs
Posted: 31 Mar 2010, 21:18
by ToTTeN
Finfint.
Har för mig att jag LÄST att man måste ha kvar orginal brickan på powerflex bustningarna + de som skickas med
Ser bra ut
Posted: 01 Apr 2010, 05:09
by TreLingon
ToTTeN wrote:Finfint.
Har för mig att jag LÄST att man måste ha kvar orginal brickan på powerflex bustningarna + de som skickas med
Ser bra ut
Ja man kan ha kvar dom brickorna. Jag personligen som förare åker inte och busar med bilen.. Jag glider bara ! Men annars så slänger jag väl på brickorna senare för att vara säker !
Posted: 01 Apr 2010, 14:47
by ToTTeN
För jag såg något skräck exempel i bullens tråd tror jag.
Posted: 01 Apr 2010, 16:34
by TreLingon
Ja jo jag såg det jag med...Så hårt köra jag inte med bilenb så det inträffar. Men vill jag montera dom extra brickorna så göra jag det senare !
Posted: 24 Apr 2010, 00:15
by TreLingon
Jaha.
Varit riktigt kass med uppdateringar mestandels för att man har jobbat som en galning igen.
Motor och låda i bilen. Elen helt fördig under instrumentpanelen. Allt uppe i karossen.
Startade bilen för 3 dagar sedan och den funkar
Ska lufta kopplingen som tar en pisskvart och montera små saker på karrossen så som 2 lister.
Sedan ska besiktning bokas och förhoppningsvis så ska den gå igenom smärt fritt och rivas igen för turbo bygget. Har tid på PPF den 24-25 maj. Kommer nog hinna med allt innan det.
Tråkiga bilder på en motor och låda har folk sett tidigare. Kanske kommer upp lite bilder nästa vecka d åjag ska till garaget
Hejsvejs
Posted: 24 Apr 2010, 15:26
by Highburg
Fan vad kul och det ser riktigt bra ut..
Hoppas du hinner med allt bara
saker tar ju längre tid än vad man tror
Posted: 24 Apr 2010, 18:28
by Lill.Persson
Stålomspunna slangen till kopplingen köper man den färdig nånstans eller är det närmsta hydral firma som gäller?
mvh/Niklas
Posted: 24 Apr 2010, 21:45
by TreLingon
Highburg wrote:Fan vad kul och det ser riktigt bra ut..
Hoppas du hinner med allt bara
saker tar ju längre tid än vad man tror
Thomas du är kass på uppdatering
Men ska ta lite bilder senare i veckan !
Posted: 24 Apr 2010, 21:47
by TreLingon
Lill.Persson wrote:Stålomspunna slangen till kopplingen köper man den färdig nånstans eller är det närmsta hydral firma som gäller?
mvh/Niklas
Montera ner den du har orginal och lämna till Hydroscan eller nå liknade firma så pressar dom i ordningen en ny till dig.
Kopplingen blir så mkt bättre med stålomspunnet. 200kr betalade jag för denna !
Mvh Peter
Posted: 27 Apr 2010, 12:34
by Highburg
Ja vet och får ta och göra det nån dag..
Har inte hänt så mycket men men..
Posted: 29 Apr 2010, 19:11
by TreLingon
Dåså !
Första prov turen avklarad. Gick okey. Inga som helst problem.
Kopplingen funkar guld. Kör ju m20 svänghjul 4 puckad sinter och 618 plattan samt förlängd orginal kopplings pinne med 15mm.
Men den stålomspunna slangen till slavcylindern så blir kopplingen rätt hård
Får hoppas att mitt kyckling ben klarar av sommaren
Och så bjuder vi på en mobilkamera bild på bilen efter 2 år på pallbockarna !
Dock dammig som ett as
Ska fixa nya handbromsbackar och släcka lite lampor i instrument panelen innan besiktningen ! Sen på med dom roliga sakerna !
Posted: 29 Apr 2010, 19:21
by nicke.t
riktigt fin färg de där.