Page 2 of 2
Posted: 26 Feb 2010, 20:15
by micke999
okej hm ska sitta på 600whp volvo 8v så vridet blir väl nånstans 700+nm
Posted: 26 Feb 2010, 20:55
by christoffer jansson
micke999 wrote:okej hm ska sitta på 600whp volvo 8v så vridet blir väl nånstans 700+nm
En kompis åkte med detta och med 4-p sinter va de på gränsen!på en volvo 16v 618 whp och 1300kilo ca
En 765 går att montera på det plana hjulet så smäll på med det när ni endå e på G!
De pratas om att 6-p sinter håller i bättre än 4-p sinter! kan PPF pöjkera kommentera detta?
mvh
Posted: 27 Feb 2010, 00:23
by Pitbull
christoffer jansson wrote:micke999 wrote:okej hm ska sitta på 600whp volvo 8v så vridet blir väl nånstans 700+nm
En kompis åkte med detta och med 4-p sinter va de på gränsen!på en volvo 16v 618 whp och 1300kilo ca
En 765 går att montera på det plana hjulet så smäll på med det när ni endå e på G!
De pratas om att 6-p sinter håller i bättre än 4-p sinter! kan PPF pöjkera kommentera detta?
mvh
Den slits väl mindre??? men tål mindre effekt.
Posted: 27 Feb 2010, 11:35
by peppe
effekt?
Finns väl en tråd, i turbo forumet där 4p vs 6p avhandlas, om ni vill läsa menar jag.
Mvh
Posted: 27 Feb 2010, 20:09
by Pitbull
peppe wrote:effekt?
Finns väl en tråd, i turbo forumet där 4p vs 6p avhandlas, om ni vill läsa menar jag.
Mvh
DU vet precis vad jag menar!!
Posted: 27 Feb 2010, 21:00
by peppe
Yes sir!
Här är tråden för dom som klurar kring 4p vs 6p:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=15065