Page 2 of 2

Posted: 26 Feb 2010, 20:15
by micke999
okej hm ska sitta på 600whp volvo 8v så vridet blir väl nånstans 700+nm

Posted: 26 Feb 2010, 20:55
by christoffer jansson
micke999 wrote:okej hm ska sitta på 600whp volvo 8v så vridet blir väl nånstans 700+nm


En kompis åkte med detta och med 4-p sinter va de på gränsen!på en volvo 16v 618 whp och 1300kilo ca

En 765 går att montera på det plana hjulet så smäll på med det när ni endå e på G!

De pratas om att 6-p sinter håller i bättre än 4-p sinter! kan PPF pöjkera kommentera detta?

mvh

Posted: 27 Feb 2010, 00:23
by Pitbull
christoffer jansson wrote:
micke999 wrote:okej hm ska sitta på 600whp volvo 8v så vridet blir väl nånstans 700+nm


En kompis åkte med detta och med 4-p sinter va de på gränsen!på en volvo 16v 618 whp och 1300kilo ca

En 765 går att montera på det plana hjulet så smäll på med det när ni endå e på G!

De pratas om att 6-p sinter håller i bättre än 4-p sinter! kan PPF pöjkera kommentera detta?

mvh


Den slits väl mindre??? men tål mindre effekt.

Posted: 27 Feb 2010, 11:35
by peppe
effekt? :lol: :oops:

Finns väl en tråd, i turbo forumet där 4p vs 6p avhandlas, om ni vill läsa menar jag.

Mvh

Posted: 27 Feb 2010, 20:09
by Pitbull
peppe wrote:effekt? :lol: :oops:

Finns väl en tråd, i turbo forumet där 4p vs 6p avhandlas, om ni vill läsa menar jag.

Mvh


DU vet precis vad jag menar!!

Posted: 27 Feb 2010, 21:00
by peppe
Yes sir!

Här är tråden för dom som klurar kring 4p vs 6p:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=15065