Effekt med 765 tryckplatta och sinter?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Effekt med 765 tryckplatta och sinter?
Tja!
Jag vet att det står i webshoppen men undrar vad ni kört som mest effekt med dem? Alltså på papper inte uppskattad effekt.
mvh Joel
Jag vet att det står i webshoppen men undrar vad ni kört som mest effekt med dem? Alltså på papper inte uppskattad effekt.
mvh Joel
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ok borde ju räcka då förhoppningsvis!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Jag har kört 1 sesång med 765 och sinter. Min effekt blev 860nm, och jag har gjort låååååååånga burnout på 4:an med 18" utan att kopplingen har slirat.Sandén wrote:Ok borde ju räcka då förhoppningsvis!
/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Håller med! Ännu bättreNisse Järnet wrote:Ok skönt
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Då är något fel. Har kört mer med 618 och standard utan problem, tills almellen exploderade.Mikael S wrote:Jag åker med förstärkt sachs organisk lamell och 765 plattan och jag upplever den på gränsen med mina 406hk och 580nm på drivhjulen
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Jag sa iförsig att jag upplever den som på gränsen, inte att den slirat änBäckis wrote:Då är något fel. Har kört mer med 618 och standard utan problem, tills almellen exploderade.Mikael S wrote:Jag åker med förstärkt sachs organisk lamell och 765 plattan och jag upplever den på gränsen med mina 406hk och 580nm på drivhjulen
Svänghjulet är riktplanat, allt nytt, tryckplattan ska vara specad till 600-650nm med organisk har jag för mig TG Racing sa när jag handlade den så siffermässigt ska det vara i ett gränsland med min effekt
Sen kanske den inte riktigt är specad till att kliva av på trean och smacka i fyran som jag brukat gjort

- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Jag åkte 765 och organisk lamell (med stumt nav från 3,8:an) och då hade jag ca 500hk och 600nm. Det funkade klockrent!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290