Effekt med 765 tryckplatta och sinter?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Effekt med 765 tryckplatta och sinter?

Post by Sandén »

Tja!

Jag vet att det står i webshoppen men undrar vad ni kört som mest effekt med dem? Alltså på papper inte uppskattad effekt.


mvh Joel
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

900 nm utan problem.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Ok borde ju räcka då förhoppningsvis!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Sandén wrote:Ok borde ju räcka då förhoppningsvis!


Jag har kört 1 sesång med 765 och sinter. Min effekt blev 860nm, och jag har gjort låååååååånga burnout på 4:an med 18" utan att kopplingen har slirat.

/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

Kan man köra M5 3.6 svänghjul på M50? Menar, M30 hjulet passar, å 3.6 går på M30 då borde de funka eller? Isåfall, vilka bultar ska man köra med samt startmotor?

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Snackar ni 860/900nm på hjulen?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

mm
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Ok skönt :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Nisse Järnet wrote:Ok skönt :)


Håller med! Ännu bättre
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Min bremsa 944nm på driven. Slura ikke i benken men slura som faen når jeg kjørte..
JAAS-performance
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

vad har ni bromsat med bara 765 platta då å organisklammel?
ms racing
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ingen som har testat vad jag vet.
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Jag åker med förstärkt sachs organisk lamell och 765 plattan och jag upplever den på gränsen med mina 406hk och 580nm på drivhjulen
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Mikael S wrote:Jag åker med förstärkt sachs organisk lamell och 765 plattan och jag upplever den på gränsen med mina 406hk och 580nm på drivhjulen


Då är något fel. Har kört mer med 618 och standard utan problem, tills almellen exploderade.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Bäckis wrote:
Mikael S wrote:Jag åker med förstärkt sachs organisk lamell och 765 plattan och jag upplever den på gränsen med mina 406hk och 580nm på drivhjulen


Då är något fel. Har kört mer med 618 och standard utan problem, tills almellen exploderade.


Jag sa iförsig att jag upplever den som på gränsen, inte att den slirat än

Svänghjulet är riktplanat, allt nytt, tryckplattan ska vara specad till 600-650nm med organisk har jag för mig TG Racing sa när jag handlade den så siffermässigt ska det vara i ett gränsland med min effekt

Sen kanske den inte riktigt är specad till att kliva av på trean och smacka i fyran som jag brukat gjort :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej det kanske den inte är specad för:)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Jag åkte 765 och organisk lamell (med stumt nav från 3,8:an) och då hade jag ca 500hk och 600nm. Det funkade klockrent!
Post Reply