Page 2 of 3
Posted: 26 Jan 2010, 20:28
by M635 forever
micke999 wrote:tycker den inte värkar röra på sig speciellt hårt med tanke på hk i den
Är väl kanske med tanke på hur effektkurvan ser ut.
Drygt 200 häst ända upp till 5000rpm, men sen händer det grejjer.
Verkar vara byggd för rattlåsracing med fullgasväxling!
Posted: 26 Jan 2010, 20:49
by Karel021
r.ivars wrote:Karel021 wrote:återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
innan alla var så jävla realistiska så "hade" ju 4 krafsare effektförlust på 20% och bakhjulsdrivet 15%
ja o de är fortfarande fel o räkna %.. på 200hk så förlorar du 50 hk medans på 1000hk förlorar man 250hk... men absolut de är väl en oskriven regel att man lägger på vissa procent för att få fram motor effekten..som sagt jag har gjort de själv... men i slut ändan så är de ju hästarna mot backen som förhoppningsvis ger mest effekt.
även om saaben har 250hk och en strippad bmw har 250hk så kommer man känna rejäl skillnad på bilarna..
Posted: 26 Jan 2010, 21:44
by micke999
M635 forever wrote:micke999 wrote:tycker den inte värkar röra på sig speciellt hårt med tanke på hk i den
Är väl kanske med tanke på hur effektkurvan ser ut.
Drygt 200 häst ända upp till 5000rpm, men sen händer det grejjer.
Verkar vara byggd för rattlåsracing med fullgasväxling!
henke passerar 200whp vid strax efter 4500 eller nå sånt inge fel på bilen men jämnför man tillex med ivars touring när han körde 1000hk eller nån annan så tycker jag den inte går så hårt men kan ju vara filmen med
Posted: 26 Jan 2010, 21:50
by Pitbull
Ngn som vet vart man kan läsa mer o denna bilen??
Posted: 26 Jan 2010, 21:53
by ramberg
r.ivars wrote:Dom som har TUFFAST med mos bromsar inte ens på hjulen för den delen
Näh och det finns väl en anledning till det också?
Klart jag förstår hur du menar med inlägget helt klart men att säga nåt man inte mätt fram till är enligt mig lite missvisande bara för att få säga nåt högre när man har exakta siffror på nåt man har mätt fram.
De flesta som är lite mer motorintresserade vet iaf att det är mycket mer mos i motorn än på hjulen vilket som, men Pelle vid macken när du står och tankar som kommer fram och beundrar bilen kanske inte vet.
Posted: 26 Jan 2010, 22:00
by JapCrap
Pitbull wrote:Ngn som vet vart man kan läsa mer o denna bilen??
http://www.skyline.se/forum/viewtopic.php?f=60&t=16921
hans tråd på skyline.se.. vet dock inte om man måste regga sig först
Posted: 26 Jan 2010, 22:09
by Pitbull
Posted: 26 Jan 2010, 22:26
by r.ivars
micke999 wrote:
henke passerar 200whp vid strax efter 4500 eller nå sånt inge fel på bilen men jämnför man tillex med ivars touring när han körde 1000hk eller nån annan så tycker jag den inte går så hårt men kan ju vara filmen med
nog för att nätet har ljugit förut..
men slående lik på film med min e30 kombi på 1bar med GT42 på 63mm in sommaren 2008.
http://www.youtube.com/watch?v=gelF41eY ... re=related
Posted: 26 Jan 2010, 22:39
by s2_i_e30
alltid samma tugg
men de känns som att min m3 (865 whp) är elakare.. åker man på fullt ladd mappen (1,8bar) spelar det ingen roll om det går 50 eller 250 den SLITER loss däcken och det bryter i allt som går att brytta i.. kanske är hyrhjulsdriften man lurar sig på men ser ju inte utt att gå direkt fort på filmen.. men frän bil
Posted: 26 Jan 2010, 23:03
by JapCrap
Pitbull wrote:Kommer du ifrån Jämshög?
bor i jämshög. e från karlshamn
Posted: 26 Jan 2010, 23:18
by Pitbull
JapCrap wrote:Pitbull wrote:Kommer du ifrån Jämshög?
bor i jämshög. e från karlshamn
Ok, Trevligt.. Inte långt ifrån mig då. =)
Posted: 26 Jan 2010, 23:22
by R.Larsson
Körs inte på fullt ladd i filmen, dras bara på de högre växlarna.
Ska bli roligare o se när de kommer dit en låda med rakskurna drev, då kommer de nog gasas lite bättre..
Posted: 27 Jan 2010, 02:51
by micke999
gatbil_vgd wrote:Körs inte på fullt ladd i filmen, dras bara på de högre växlarna.
Ska bli roligare o se när de kommer dit en låda med rakskurna drev, då kommer de nog gasas lite bättre..
står ju ändå att han kör över 1000hk då bör de röra på sig satan oavsett växel
my 5 cent
Posted: 27 Jan 2010, 12:56
by HenrikE
En gt42r som laddar 2,5kg
!
När jag körde rwd så rita min på gaspådrag på 4'an, när sedan autronic boxen vart omlödd så attessan (4wd) funka så släpper den knappt på 2'an.
Så man blir nog "lurad" av filmen, 930whp flyttar nog rätt bra på en nissan kaross också.
GE MIG 70mm's KOMPRESSOR!!!!
Posted: 27 Jan 2010, 15:17
by Grefven
4wd är bra på att få det att de odramatiskt ut. kolla på Cyklop-Robban.
kollade mitt bromspapper och såg att jag hade 350whp vid 4500rpm. så det är ju skillnad när det mosar på först lite högre upp i varvtalsregistret oxå.
och en handhållen kamera kan lätt plocka bort en stor del av upplevelsen.
Posted: 27 Jan 2010, 21:22
by JapCrap
Pitbull wrote:JapCrap wrote:Pitbull wrote:Kommer du ifrån Jämshög?
bor i jämshög. e från karlshamn
Ok, Trevligt.. Inte långt ifrån mig då. =)
nej, inte speciellt långt till kyrkhult. passerar där rätt ofta faktiskt.
Posted: 27 Jan 2010, 21:28
by Highburg
Vilket ljud