***Varning för ett fattigt lowlife på detta forum***

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

BRUZZE

Post by BRUZZE »

skicka som rekomenderat så slipper ni dessa problem å folk kan inte blåsa då man får kolli nr.
Klangen

Post by Klangen »

trist.
Hoppas det loser sig, synd att det ska kravas sa mycket bara.
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

suddis wrote:jag skulle inte blåsa nån, jag kan säga att jag är seg på skicka saker men fan inte att jag skulle blåsa nå för jag vet hur det känns

För det första, Vet man att man är seg så ska man inte sälja saker öht. Skulle jag köpa en grej av valfri person på forumet, allt va klart, han har fått sina pengar och jag får vänta på mitt paket i 2 månader så skulle jag bli galen.

Och för det andra så vad skulle du vilja kalla ditt agerande? Uppenbarligen så har du ju blåst han. Det skulle för mig vara helt ok om man fått uppdateringar om hur det står till om man nu är seg på att skicka. Dvs att du har vettiga anledningar till dröjandet och skickar så fort du bara kan, men det verkar som du stoppat huvudet i sanden och bara ignorerat Jimmy.

Nu vet ju inte jag hela upplägget men det luktar bränt.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
peppe
Moderator

Post by peppe »

Forumet börjar bli så användar befolkat och stort, så det är verkligen läge för något slags validerings system. Johan, du som är huvudadmin, vad göra?
johankihl
Admin

Post by johankihl »

peppe wrote:Forumet börjar bli så användar befolkat och stort, så det är verkligen läge för något slags validerings system. Johan, du som är huvudadmin, vad göra?
Vi ska i mån om tid byta upp oss till en modernare version av forumet, då kan det vara läge för någon typ av validerings/betygssystem på användarna. Tror dock att det är svårt att få säljes delen skottsäker. Ibland gör folk misstag och skumrask-pack finns det överallt. Som forumet fungerar nu så godkänner folk alla användare när de skapas för att sortera ut botar och oönskade användare. Det enda som skulle fungera perfekt vore ett feedback system som ebay har, det vore king.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja, självklart kan inget göras vattentätt. Men bra att det finns planer :)
ButterflyRacing

Post by ButterflyRacing »

peppe wrote:........... vad göra?
Registrering med fullständigt namn och bostadsort löser massor av obehag.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
JimmyA

Post by JimmyA »

kolla fmcs http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=59467

dom gröna plupparna betyder hur trovärdig du är och är betygsatta av användarna själva
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
PegiPax

Post by PegiPax »

JimmyA wrote:kolla fmcs http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=59467

dom gröna plupparna betyder hur trovärdig du är och är betygsatta av användarna själva
Jag har kollat lite på olika forum versioner och dom på fmcs använder sej av Vbulletin och ppf använder phpBB, Satt och kollade lite snabbt men hittade just inget likvärdigt som vbulletin har men det går säkert att ordna på ett eller annat vänster !
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
PegiPax

Post by PegiPax »

Edit: Jag hittade en mod som kan göra STOR nytta när forumet uppdateras till phpBB3 , Det är ett sk Warnings program man delar ut varningar till såna som ej sköter sina affärer tex korrekt ! Det visar sen i vid profil bilden någonstans att man har bluffat eller något sen så andra forums använder varnas !

Det kan va en bra instalation sen vid byte av version 3 !

Här har du en länk Johan iaf du vill titta : http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=5720
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Grefven

Post by Grefven »

"jag vet att jag är seg att skicka"

så säger man till köparen att han kan sätta över pengarna när han fått delen.
Ludde_

Post by Ludde_ »

Kan man inte försöka ordna någon slags paypal liknande utformat enbart för ppf medlemmarna?

Kanske svårt eller omöjligt att lösa men det hade varit mycket simpelt och risken för blåsningar hade blivit minimal.
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
Grefven

Post by Grefven »

sånt är ju inte genomförbart på ett litet forum. och varför? när det finns något som heter postgiro, bussgods med efterkrav, schenker, dhl och rekomenderat brev. och sen är detta ett forum som är knutet till ett företag som säljer de grejor som vi vill sälja och köpa begagnat här. så det är ju lite komiskt om de skulle hålla på och lägga tid på att andra ska kunna sälja grejor.

eller får man be säljaren att annonsera den grejen man vill köpa via blocket. då kan man ta deras betaltjänst. eller be honom annonserar på ebay. då kan man betala med paypal.

lite får man faktiskt anstränga sig själv och inte hoppas på att några andra ska jobba idiellt för att folk ska få en sån här grej serverat när det finns en handfull lösningar några knapptryckningar eller telefonsamtal bort.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Ni kan betala via paypal utan att annonsera på ebay. Det rekomenderas då man får hjälp om ingen betalar.
robbz

Post by robbz »

suddis wrote:okej äre så det ska låta så visst.

drevet skickade jag som stort brev med posten, sorry för det försvann, du ska få dina pengar.

har gjort många affärer på ppf å ibland gör man misstag å jag gör det jag
kan för att göra rätt för mig.

jag skulle inte blåsa nån, jag kan säga att jag är seg på skicka saker men fan inte att jag skulle blåsa nå för jag vet hur det känns
suddis, för mig är det helt obegripligt hur det kan vara så svårt att skicka ett paket?
-du påstår att du är lite seg, men vafan.......allvarligt!! det tar ca 5min max att emballera och packa ett paket, sen är det bara hiva iväg det med posten! hur svårt ska det vara?

detta gör ju självklart att du kommer ha svårt att kunna göra affärer på detta forum framöver, det är väl knappast värt det? förr eller senare råkar man ju tyvärr göra samma sak fast med helt fel person, då är det inte lika roligt längre.

jag förstår jimmy fullt ut, jag hade blivit SKIT lack!!! inte för ynka 250kr, utan för det han beskriver: sinkad i projektet han höll på med och sen att bli lurad, det är fan det värsta jag vet!

bättring nu.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Har ni rett ut ert problem nu så vi kan ta bort denna tråden? Ge varandra betyg i tråden som finns i säljes avdelningen så kan den här diskussionen ang forumets försäljningsvillkor fortskrida i en separat tråd.

Väntar personligen på 1500:- som skulle dyka upp för ett par veckor sedan så jag vet hur du känner det men kan vi iaf stänga denna tråden?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Locked