silverryggen wrote:Ja men du lär korta in det mycket mer än va det räcker till.E28 e mycket smalare vid blocken.
Sälj diffen,o satsa på en komplett bakvagn, o helst en manlig utvx typ 3.07 så det biter iväg lite
BMWM20 wrote:köp en z3m bakvagn så får du stora knutar och 5-bult som nästans passar rakt på en e30..
jo jag vet .. men har ju en m5 bakvagn liggandes ju
har mätt lite idag .. e30 har ca 1225mm cc mellan silenten
e34an har ca 1350mm cc 125mm skilnad i cc
och det går att ta nästan 70mm per sida på på e34 bryggan
så där är det ju inga problem med bredden iaf
är det nån som vet vad det är för cc mått mellan silent och navet på e30?
det är ca 470mm på e34
undrar vart hjulet hamnar i hjulhuset
sen kan man ju även göra silentbussningar med hålet lite off så kan man ju flytta axeln några cm fram och bak
ATTANS ... hmmm ... får komma på nån lösning för det då med andra ord
mätte du centrum på hjulet/navet?
Ja...c/c nav/bult
det tackar ja för ....
hur fan ska jag lösa detta då?
kan ju flytta bak silenten en bit
men då kan man inte korta av balken lika mycket för då tar det i bärarmarna
men det borde gå om man gör silentbussningar som är lite off
och kör e30ins storlek på dom då dom är mycket mindre en e34ans
och sedan flyttat silenten en bit bak oxå ...
fan jag får lägga mej under polarens e30 i morgon och mäta
Last edited by Andy_b on 19 Dec 2009, 11:48, edited 1 time in total.
Är i samma tankebanor... Rev ner orginal bakvagn i helgen å kollade på min M5 bakvagn å de borde funka... Kan man inte göra nya infästningar i karossen för silentblocken..? Eller är man helt ute å cyklar då..?
Nån som vet hur mycket M3 skärmarna breddar mot orginal E30? Borde bli nån cm där. Vore snutt å bara smacka upp M5 -95:a axeln med stora skivorna å oken... Allt färdig, inga adaptrar för ok å coilovers, mm...