Volvo 240 Turbo vs BMW 635 CSI Grupp A

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Akke

Post by Akke »

jo det håller jag med om hatar oxå framhjulsdrivet, men jag syftade lite på att volvo inte satsat på racing sen 940. Men det har dom och det har ju gott rätt hyffsat endå i BTCC o STCC värre gick det väl för BMW i dessa klasser
ramberg

Post by ramberg »

Akke wrote:jo det håller jag med om hatar oxå framhjulsdrivet, men jag syftade lite på att volvo inte satsat på racing sen 940. Men det har dom och det har ju gott rätt hyffsat endå i BTCC o STCC värre gick det väl för BMW i dessa klasser

"Hur som haver så har inte Volvo gjort en "rolig" bil att köra sen 940n slutade tillverkas 98.."
Menade med andra ord ingenting med racing/bankörning.
De gamla 100, 200, 300, 700 och 900-serierna är de enda roliga bilarna volvo gjort enligt mig främst för bakhjulsdriften.

Att de sen är helt värdelösa traktorer man inte ens kan ta en tur ut på åkern med är en helt annan femma :wink: :lol:
wuffee

Post by wuffee »

Undra varför allt ska bli så hajpat hela tiden, varför inte bara behålla DTM som de va, nu är de ju inga bilar, rörkonstruktioner med massa plast å onödigt skit, helt ointressant att titta på också för den delen, hade de varit som förr hade jag tittat jämt!
Efter m3e30:in så får jag nog fan köpa mig en merca evo (drömma kan man ju)..

Mvh
Svetsare
Post Reply