Page 2 of 28

Posted: 25 Dec 2009, 23:36
by Jørg1e30
Og en burnefilm i 2, 3 og 4 gir med 235-40-18 8)

http://www.youtube.com/watch?v=KmYNNvF_kD8

Posted: 13 Jan 2010, 17:15
by _anders
Begynner å komme i orden i verkstedet og har endeligg fått gjort litt fornuftig med bilen. Tok av GT42'en og satte på den litt større 372'en :wink:

Tok noen bilder, tatt med mobil dessverre. Har bygd om downpipen og nå, men har ikke bilder av det.

gt42 vs bw372:
Image

gt42 look:
Image

Image

372 look:
Image

Image

Image

Posted: 13 Jan 2010, 19:41
by Pitbull
Dom är bra stora domdär bw aggen.

Har du ngt mått på turbon? Från grenrörsfläns till högsta punkt på kompressorhuset?

Vart har du hittat din värmeduk du har på fjäderbenstornet?

/ mVH

Posted: 13 Jan 2010, 20:22
by _anders
Har ikke mål på det nå, men kan jo måle da. Varmeduken kjøpte vi på Bjørnstad bil her i Norge :wink:

Posted: 19 Jan 2010, 19:00
by rocket
Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.

Posted: 20 Jan 2010, 21:27
by Jørg1e30
.Du bruker bare fremre del av e36 akselen tror jeg. Vi har alltid laget dem selv, så jeg er ikke sikker på dette.


Nytt innsug på gang, ny egen design:


Image

Image

Grenrør som skal i en 535 e34 på gang. Her har jeg laget kolektoren:


Image

Har laget presseverktøy for laging av trakter:

Image
Image

Posted: 20 Jan 2010, 22:20
by Silverboy
rocket wrote:Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.


er det 3,0 eller 3,2 aksel du har fått tak i da?

Posted: 27 Jan 2010, 22:43
by rocket
Silverboy wrote:
rocket wrote:Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.


er det 3,0 eller 3,2 aksel du har fått tak i da?

Det er jeg litt usikker på. eller foressen er 99% sikkert en 3,0 aksel, pga det satt 5 trinns kasse der.
Hva er forskjellen på disse to akslene silverboy? Eller skal vi heller si, er det noe forskjell ¨på flensen på diffen på 3,0 og 3,2?

Posted: 27 Jan 2010, 23:16
by Silverboy
3.2 akselen er jo kortere.. mens 3.0 og 328 akselen skal vel være lik med unntak av flensen på diffen, om jeg har fått det riktig for meg ;)

328 er 4 bolt og 3.0 er 6 bolt.. lengden skal være tilnærmet lik (sitter jo på lik bil og kassen er den samme... )

Posted: 28 Jan 2010, 05:43
by rocket
ok takk for litt nyttig info :) Da skal jeg være på utkikk etter en 328 aksel da tydeligvis. Synd at jeg har hånda på en m4 aksel, noen som vil bytte??

Posted: 28 Jan 2010, 11:20
by Dajb
Jørg1e30 wrote:Hei sveis. Jeg er da Jørgen, den andre delen av jaas. Jeg har da en 86 325 med div mods.Bygd om til m3 til denne sesong med bare bmw orginal deler, lakert i daytona violet. e30m3 understell med k-sport coilovers og k-sport 330mm bremser.Kjørte i 08 med gt45 lastebilsnurre og 533whp@0,9bar. Etter ombygingen i vinter med ny turbo mm ble den bremsa til 742hk og 944nm @ 1,45bar på hjulene i en dynapac benk på bjørnstad bil med bensin i tanken. :D

Motor:Totalt overhalt s38b36 med 94mm borr, wiseco stempler, h-profil råder. Mls pakning og arp. Overhalt orginal topp. Bw 475 turbo på selvlagt grenrør, 50mm wg. 3,5` avgas. electromotive tec2 sprut.990cc dyser på ppf fuel rail. Selvlagd innsug ppf 75mm dump++

Drivlinje:Til og begynne med getrag 260, så getrag 265, så ommsveiset getrag s420. Ble mye ras :) Nå tremek tko600 med selvlagd 3` kardang med 90mm kryss.Tilton 3 plata kopling. M5e28 diff, e28 indre og ytre medbringere og sviktaklser fra ppf. forsterket gulv bak for oppheng av diff.

Kommer med mere info ettehvert.



har du ingen film på din med nya setupen? :)

alltid roligt att se e30 336 turbos med mycket effekt :)


lycka till
mvh

Posted: 28 Jan 2010, 18:33
by _anders
Idag har jeg vært på Bjørnstad bil på bremsing. Lånte meg vinterdekk og kjørte bilen de 7 mila på fine snøveier, men til tider tett snødrev. Blir stadig overrasket over hvor anvendelig en 600+whp e30 er :wink:

Det som er litt merkelig er jo at motoren har den samme effekten på 1,6bar med BW372 som med gt42 turboen. Ingen av oss forstå hvorfor, og finner ingenting galt. Noen som har en teori? Men det positive er jo at med BW'turboen fikk motoren en mye finere kurve, mere effekt over et lenger register, og den dabber ikke av på topp. Drar nå 6800rpm, mot 6550 tidligere.

Resultat:640whp, 770wNm på 1,7 bar med 98 blyfri

Benket også på VP109okt. Liker dette drivstoffet jeg, bare synd det koster 45kr/liter.
Resultat: 733whp 890wNm på 2,0 bar :wink:

Dette er da med org M102 stempel, og pianotråd og org toppakning.

God gammel motor:
Image

Bilen, hjemme, trygt og godt:
Image

Racefuelkurven. 98okt kurven er akkurat lik, bare en god del lavere:
Image

Posted: 30 Jan 2010, 00:55
by Jørg1e30
Bilder av turen vår til bjørnstad bil. Ca 8 mil på snøveier skremmer ikke oss. En 700hk e30 er jo super på vinterføre :lol:

Fine kjøre forhold:Image


Image

Spente karer på tur:
Image

Stoppet for en matbit
Image

Her klar til kamp
Image

Fornøyde karer på tur hjem :D
Image

Posted: 01 Feb 2010, 22:50
by _anders
noen bilder på et innsug vi lager til en Opel Omega A stv, med Lotus Omega motor. Satser på 1000hk til sommeren :twisted: Blir et meget gjennomført bygge dette!
Dessverre mobil-bilder

Flensen inn mot toppen:
Image

Trakter som vi har presset selv:
Image

Plenumet:
Image

Image

Posted: 06 Feb 2010, 23:24
by Jørg1e30
Her er bilder av bilen invendig. Ble bra med cab seter i mellom buret. Ser nesten ut som org m3 sete som har krympet :lol:

Image

Image

Image

Image

Buret ble lilla og fint. Resultate på lakken på bra tatt i betrakning att det nesten var minus grader i sjappa når jeg lakerte :D
Image

Og her viler min lille motor som ikke vet att han snart skal bli trykksatt med 2 bar og vp109 bensin 8) Nye innsuget skal på først da.
Image

Posted: 16 Feb 2010, 19:29
by _anders
Opel innsuget nærmer seg ferdig. Siste bendet skal sveises på når vi får prøve det i bilen.

Image

Image

Image

Her lages det mellomaksel type grov til M3'en:
Image

Image

Image

Kommer mere bilder av denne når den er ferdig tenker jeg :)

Posted: 16 Feb 2010, 19:41
by Pitbull
Snyggt insug. =) Detta kommer blir skitbra. 8)