http://www.youtube.com/watch?v=KmYNNvF_kD8
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
er det 3,0 eller 3,2 aksel du har fått tak i da?rocket wrote:Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.
Det er jeg litt usikker på. eller foressen er 99% sikkert en 3,0 aksel, pga det satt 5 trinns kasse der.Silverboy wrote:er det 3,0 eller 3,2 aksel du har fått tak i da?rocket wrote:Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.
Jørg1e30 wrote:Hei sveis. Jeg er da Jørgen, den andre delen av jaas. Jeg har da en 86 325 med div mods.Bygd om til m3 til denne sesong med bare bmw orginal deler, lakert i daytona violet. e30m3 understell med k-sport coilovers og k-sport 330mm bremser.Kjørte i 08 med gt45 lastebilsnurre og 533whp@0,9bar. Etter ombygingen i vinter med ny turbo mm ble den bremsa til 742hk og 944nm @ 1,45bar på hjulene i en dynapac benk på bjørnstad bil med bensin i tanken.![]()
Motor:Totalt overhalt s38b36 med 94mm borr, wiseco stempler, h-profil råder. Mls pakning og arp. Overhalt orginal topp. Bw 475 turbo på selvlagt grenrør, 50mm wg. 3,5` avgas. electromotive tec2 sprut.990cc dyser på ppf fuel rail. Selvlagd innsug ppf 75mm dump++
Drivlinje:Til og begynne med getrag 260, så getrag 265, så ommsveiset getrag s420. Ble mye rasNå tremek tko600 med selvlagd 3` kardang med 90mm kryss.Tilton 3 plata kopling. M5e28 diff, e28 indre og ytre medbringere og sviktaklser fra ppf. forsterket gulv bak for oppheng av diff.
Kommer med mere info ettehvert.