JAAS E21 s54 och E34 M5 S38
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Begynner å komme i orden i verkstedet og har endeligg fått gjort litt fornuftig med bilen. Tok av GT42'en og satte på den litt større 372'en
Tok noen bilder, tatt med mobil dessverre. Har bygd om downpipen og nå, men har ikke bilder av det.
gt42 vs bw372:
gt42 look:
372 look:
Tok noen bilder, tatt med mobil dessverre. Har bygd om downpipen og nå, men har ikke bilder av det.
gt42 vs bw372:
gt42 look:
372 look:
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
rocket wrote:Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.
er det 3,0 eller 3,2 aksel du har fått tak i da?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Silverboy wrote:rocket wrote:Fete biler, ble veldig tøff den lilla med m3 utseende, veldig rå!
OT: Så i en gammel tråd på bimmers at e36 m3 mellomaksel skulle være bolt on i e30 med m5 motor og gir, men det kan jeg ikke forstå...
For jeg driver og skal bygge om en e30 jeg har til s38, og fikk tak i en e36 m3 mellomaksel, men den passer da ikke mot diffen!!?
Er jo 6 boltet flens med sånn "fettkobling". Dvs renner jo fett ut av den.
Noen tips? Passet jo riktignok inn på hardykoblingen men er jo ikke i mål for det.
er det 3,0 eller 3,2 aksel du har fått tak i da?
Det er jeg litt usikker på. eller foressen er 99% sikkert en 3,0 aksel, pga det satt 5 trinns kasse der.
Hva er forskjellen på disse to akslene silverboy? Eller skal vi heller si, er det noe forskjell ¨på flensen på diffen på 3,0 og 3,2?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Jørg1e30 wrote:Hei sveis. Jeg er da Jørgen, den andre delen av jaas. Jeg har da en 86 325 med div mods.Bygd om til m3 til denne sesong med bare bmw orginal deler, lakert i daytona violet. e30m3 understell med k-sport coilovers og k-sport 330mm bremser.Kjørte i 08 med gt45 lastebilsnurre og 533whp@0,9bar. Etter ombygingen i vinter med ny turbo mm ble den bremsa til 742hk og 944nm @ 1,45bar på hjulene i en dynapac benk på bjørnstad bil med bensin i tanken.
Motor:Totalt overhalt s38b36 med 94mm borr, wiseco stempler, h-profil råder. Mls pakning og arp. Overhalt orginal topp. Bw 475 turbo på selvlagt grenrør, 50mm wg. 3,5` avgas. electromotive tec2 sprut.990cc dyser på ppf fuel rail. Selvlagd innsug ppf 75mm dump++
Drivlinje:Til og begynne med getrag 260, så getrag 265, så ommsveiset getrag s420. Ble mye ras Nå tremek tko600 med selvlagd 3` kardang med 90mm kryss.Tilton 3 plata kopling. M5e28 diff, e28 indre og ytre medbringere og sviktaklser fra ppf. forsterket gulv bak for oppheng av diff.
Kommer med mere info ettehvert.
har du ingen film på din med nya setupen?
alltid roligt att se e30 336 turbos med mycket effekt
lycka till
mvh
Last edited by Dajb on 28 Jan 2010, 19:06, edited 1 time in total.
Idag har jeg vært på Bjørnstad bil på bremsing. Lånte meg vinterdekk og kjørte bilen de 7 mila på fine snøveier, men til tider tett snødrev. Blir stadig overrasket over hvor anvendelig en 600+whp e30 er
Det som er litt merkelig er jo at motoren har den samme effekten på 1,6bar med BW372 som med gt42 turboen. Ingen av oss forstå hvorfor, og finner ingenting galt. Noen som har en teori? Men det positive er jo at med BW'turboen fikk motoren en mye finere kurve, mere effekt over et lenger register, og den dabber ikke av på topp. Drar nå 6800rpm, mot 6550 tidligere.
Resultat:640whp, 770wNm på 1,7 bar med 98 blyfri
Benket også på VP109okt. Liker dette drivstoffet jeg, bare synd det koster 45kr/liter.
Resultat: 733whp 890wNm på 2,0 bar
Dette er da med org M102 stempel, og pianotråd og org toppakning.
God gammel motor:
Bilen, hjemme, trygt og godt:
Racefuelkurven. 98okt kurven er akkurat lik, bare en god del lavere:
Det som er litt merkelig er jo at motoren har den samme effekten på 1,6bar med BW372 som med gt42 turboen. Ingen av oss forstå hvorfor, og finner ingenting galt. Noen som har en teori? Men det positive er jo at med BW'turboen fikk motoren en mye finere kurve, mere effekt over et lenger register, og den dabber ikke av på topp. Drar nå 6800rpm, mot 6550 tidligere.
Resultat:640whp, 770wNm på 1,7 bar med 98 blyfri
Benket også på VP109okt. Liker dette drivstoffet jeg, bare synd det koster 45kr/liter.
Resultat: 733whp 890wNm på 2,0 bar
Dette er da med org M102 stempel, og pianotråd og org toppakning.
God gammel motor:
Bilen, hjemme, trygt og godt:
Racefuelkurven. 98okt kurven er akkurat lik, bare en god del lavere:
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Her er bilder av bilen invendig. Ble bra med cab seter i mellom buret. Ser nesten ut som org m3 sete som har krympet
Buret ble lilla og fint. Resultate på lakken på bra tatt i betrakning att det nesten var minus grader i sjappa når jeg lakerte
Og her viler min lille motor som ikke vet att han snart skal bli trykksatt med 2 bar og vp109 bensin Nye innsuget skal på først da.
Buret ble lilla og fint. Resultate på lakken på bra tatt i betrakning att det nesten var minus grader i sjappa når jeg lakerte
Og her viler min lille motor som ikke vet att han snart skal bli trykksatt med 2 bar og vp109 bensin Nye innsuget skal på først da.
JAAS-performance