PPF Turbokit
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Tjena,
Jag är helt ny på BMW-turbo men detta är perfekt då eller...? Inga problem att byta grenrör/DP (soppatryck?) och besiktiga med samma chipp, lmm & ja... allt annat på plats?
Uppgraderbart ifall man bygger botten? Gör inte gärna det men rasar det så blir man ju tvungen... Vad klarar turbon som max?
Sorry för massa frågor men funderar på att byta bruksbil och ha något färdigt & utprovat över sommaren utan att klura ut bygget själv...
Mvh
Martin
Jag är helt ny på BMW-turbo men detta är perfekt då eller...? Inga problem att byta grenrör/DP (soppatryck?) och besiktiga med samma chipp, lmm & ja... allt annat på plats?
Uppgraderbart ifall man bygger botten? Gör inte gärna det men rasar det så blir man ju tvungen... Vad klarar turbon som max?
Sorry för massa frågor men funderar på att byta bruksbil och ha något färdigt & utprovat över sommaren utan att klura ut bygget själv...
Mvh
Martin
HKS SSQV har en tendens att funka bättre med lmm än de flesta andra dumpar då den släpper lite försiktigt i omgångar men jag skulle återleda eländet ivf.
Men som sagt, går det att köra som "sugis" och fortfarande ha i spridare, lmm & chip...? Klart att det inte blir optimalt men om man kan komma igenom besiktning så duger det för mig... =)
/Martin
Men som sagt, går det att köra som "sugis" och fortfarande ha i spridare, lmm & chip...? Klart att det inte blir optimalt men om man kan komma igenom besiktning så duger det för mig... =)
/Martin
-
- Posts: 55
- Joined: 17 Dec 2005, 15:27
zeiss wrote:Jag undrar om det fungerar bra att köra med öppen dump då man fortfarande har lmm? Det sägs ju att motorgången ska bli dålig på en del motorer med lmm tillsammans med öppen dump.
Et prog. sprut körer med manifoldtrykk som mätning på luftmengden, och dumpen sitter före innsugsmanifolden så den släpper ut umätad luft.
En motor med LMM på sugsidan av turbon dumpar ut mätad loft som allerede har gått gjennom LMM. När ladeluften då dumpas i friluft får den feit blanding och en svart dott kommer ut av avgasen
En resirkulerende släpper ladetrykket tilbaks rett bakom LMM, men för turbon. Så har jag förstått det