PPF Turbokit

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Overcharged

Post by Overcharged »

kittet passar bara till vanos motorerna på grund utav att dem är mappade till dem...rätta mig om jag har fel :wink:
Overcharged

Post by Overcharged »

det var ju det jag skrev :D

Citat: på grund utav att dem är mappade till dem
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Ca 1 bar. Du kan ladda mer, men original kolvarna går antagligen sönder.
Mattsson

Post by Mattsson »

Tjena,

Jag är helt ny på BMW-turbo men detta är perfekt då eller...? Inga problem att byta grenrör/DP (soppatryck?) och besiktiga med samma chipp, lmm & ja... allt annat på plats?

Uppgraderbart ifall man bygger botten? Gör inte gärna det men rasar det så blir man ju tvungen... :twisted: Vad klarar turbon som max?

Sorry för massa frågor men funderar på att byta bruksbil och ha något färdigt & utprovat över sommaren utan att klura ut bygget själv... :P

Mvh

Martin
zeiss

Post by zeiss »

Jag undrar om det fungerar bra att köra med öppen dump då man fortfarande har lmm? Det sägs ju att motorgången ska bli dålig på en del motorer med lmm tillsammans med öppen dump.
Mattsson

Post by Mattsson »

HKS SSQV har en tendens att funka bättre med lmm än de flesta andra dumpar då den släpper lite försiktigt i omgångar men jag skulle återleda eländet ivf.

Men som sagt, går det att köra som "sugis" och fortfarande ha i spridare, lmm & chip...? Klart att det inte blir optimalt men om man kan komma igenom besiktning så duger det för mig... =)

/Martin
bin larsen

Post by bin larsen »

zeiss wrote:Jag undrar om det fungerar bra att köra med öppen dump då man fortfarande har lmm? Det sägs ju att motorgången ska bli dålig på en del motorer med lmm tillsammans med öppen dump.

Et prog. sprut körer med manifoldtrykk som mätning på luftmengden, och dumpen sitter före innsugsmanifolden så den släpper ut umätad luft.

En motor med LMM på sugsidan av turbon dumpar ut mätad loft som allerede har gått gjennom LMM. När ladeluften då dumpas i friluft får den feit blanding och en svart dott kommer ut av avgasen :lol:

En resirkulerende släpper ladetrykket tilbaks rett bakom LMM, men för turbon. Så har jag förstått det :lol:
Post Reply