Page 2 of 3
Posted: 23 Jan 2010, 16:57
by Daniel.Fredriksson
Vi vill veta siffror
Posted: 23 Jan 2010, 17:20
by Mirre
Daniel.Fredriksson wrote:Vi vill veta siffror
I så fall får du be Martin Lundkvist här på forumet om det , då alla data finns sparade i hans broms bänk/dator.
Posted: 23 Jan 2010, 19:46
by Doktorn
Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??
Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen
Posted: 23 Jan 2010, 20:33
by Mirre
Doktorn wrote:Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??
Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen
Tog bort hallgivaren och dom 4 trigger punkterna och satte dit BMW iduktiv givare och ny tillverkad 60-2 triggerskiva + dubbel spolarna. Så nu ska det vara helt ok inför nästa bromsning.
Körde en log och både volten och rpm är helt störningsfria nu! Hoppas på det bästa.
Posted: 09 Apr 2010, 22:14
by Mackan999
Posted: 10 Apr 2010, 08:07
by jimm_y
ruskigt fett ska bli kul att se på meca i sommar
Posted: 24 Apr 2010, 22:24
by Mackan999
Posted: 25 Apr 2010, 00:30
by johankihl
Synd att bänken inte gav några siffror...
Posted: 25 Apr 2010, 00:31
by chicago
hur mkt vart de ??
Posted: 25 Apr 2010, 17:58
by Mirre
Det blev 908hk och ca 1300nm som bäst vid 1,5bar, e85, 30grader förtändning, ingen IC och 10.2:1 i komp.
Posted: 25 Apr 2010, 18:35
by Vesa
Tufft!
Köra på test N tune?
Posted: 10 May 2010, 12:19
by Mirre
Posted: 11 May 2010, 12:31
by Chrille
Ahh.. va gott den låter.
Ska bli riktigt kul o se vad denna kan prestera.
Som ja sagt innan. Riktigt imponerande bygge.
COOL!!
Posted: 11 May 2010, 13:01
by Kim Frederiksen
Ser fram till at filma denna lite på Mec... Veidec Raceway i sommar...
Posted: 11 May 2010, 13:20
by korre
Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC?
Posted: 11 May 2010, 14:15
by Kim Frederiksen
korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC?
Inte SÅ nödvendigt när man kör E85...
Posted: 11 May 2010, 15:48
by Mirre
korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC?
Som Kim säger, jag kör på e85.
Upp till 1.5bar kyler e85 likadant som den bästa luftkylda IC:n. Jag kör med 10.2:1 i komp och 30 garders förtändning utan en minsta spikning. 60 grader insugstemp vid 1.5bar.
Varför ska man ha en massa onödiga rör om man inte ska ladda mer?