Page 2 of 3

Posted: 23 Jan 2010, 16:57
by Daniel.Fredriksson
Vi vill veta siffror :)

Posted: 23 Jan 2010, 17:20
by Mirre
Daniel.Fredriksson wrote:Vi vill veta siffror :)


I så fall får du be Martin Lundkvist här på forumet om det , då alla data finns sparade i hans broms bänk/dator. :wink:

Posted: 23 Jan 2010, 19:46
by Doktorn
Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??

Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen :D

Posted: 23 Jan 2010, 20:33
by Mirre
Doktorn wrote:Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??

Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen :D


Tog bort hallgivaren och dom 4 trigger punkterna och satte dit BMW iduktiv givare och ny tillverkad 60-2 triggerskiva + dubbel spolarna. Så nu ska det vara helt ok inför nästa bromsning.
Körde en log och både volten och rpm är helt störningsfria nu! Hoppas på det bästa.

Posted: 09 Apr 2010, 22:14
by Mackan999
Film från förra bromsningen som inte gick så bra.

http://www.youtube.com/watch?v=rU-llE54hQo

O efter lite ombyggnader så går det som den ska.

http://www.youtube.com/watch?v=xQZ558WQ-0A

http://www.youtube.com/watch?v=l6gEl_M5Tg8

Ny bromsning inbokad.

Posted: 10 Apr 2010, 08:07
by jimm_y
ruskigt fett ska bli kul att se på meca i sommar

Posted: 24 Apr 2010, 22:24
by Mackan999

Posted: 25 Apr 2010, 00:30
by johankihl
Synd att bänken inte gav några siffror...

Posted: 25 Apr 2010, 00:31
by chicago
hur mkt vart de ??

Posted: 25 Apr 2010, 17:58
by Mirre
Det blev 908hk och ca 1300nm som bäst vid 1,5bar, e85, 30grader förtändning, ingen IC och 10.2:1 i komp.

Posted: 25 Apr 2010, 18:35
by Vesa
Tufft! :D

Köra på test N tune?

Posted: 10 May 2010, 12:19
by Mirre

Posted: 11 May 2010, 12:31
by Chrille
Ahh.. va gott den låter.
Ska bli riktigt kul o se vad denna kan prestera.
Som ja sagt innan. Riktigt imponerande bygge.

COOL!!

Posted: 11 May 2010, 13:01
by Kim Frederiksen
Ser fram till at filma denna lite på Mec... Veidec Raceway i sommar... :twisted:

Posted: 11 May 2010, 13:20
by korre
Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC? :)

Posted: 11 May 2010, 14:15
by Kim Frederiksen
korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC? :)
Inte SÅ nödvendigt när man kör E85... :twisted:

Posted: 11 May 2010, 15:48
by Mirre
korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC? :)
Som Kim säger, jag kör på e85.

Upp till 1.5bar kyler e85 likadant som den bästa luftkylda IC:n. Jag kör med 10.2:1 i komp och 30 garders förtändning utan en minsta spikning. 60 grader insugstemp vid 1.5bar.

Varför ska man ha en massa onödiga rör om man inte ska ladda mer?