i min bil så kör jag med:
M50B25 icke vanos block
M50B25 icke vanos vev
M50B25 icke vanos stakar
M50B25 icke vanos kolvar
M52B28 vanos topp med bortagen vanos ( simpelt som fan att ta bort.)
M50B25 kammar, bryggor och tryckare.
jag kör org sprut med turbo chip
M52b28 toppen går utmärkt att använda om man använder m50b25 kammar bryggor, tryckare och m50b25 kammaxelgivare. har ingen betydelse om du har sprut eller inte. men de finns ingen anledning för dej att strula med de. kör m50b25 toppen, och spara m52b28 toppen som resärv. finns ingen märkbar skillnad i flöde eller liknade.
men jag skulle vilja att någon kan bekräfta om marcoE36 kan köra med den setuppen som jag gav han.
-m50 block
-m52 vev
-135mm stakarna ur m50in.
-kolvarna ur m52.
-m50toppen.
det jag är osäker på är alltså m52 kolvarna. är dom lika som m50 vanos kolvar eller är de någon skillnad?
ett simpelt Ja de funkar eller Nej de funkar inte vill jag ha i svar.
inte "min farbrors kusins brorsa tror jag körde så" eller liknade
så länge du inte ska jaga 600hk ser jag inte så stor anledning att du ska köra dubbla insugskammar.
om jag förstår dej rätt så e du ganska färsk på de här och då finns de ingen anledning att strullatill de hela.
