Ford 32 roadster LS1 turbo, 425 whp vid 0,2bar :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det är nått speciellt med stötstänger och konstgjord andning . Fint bygge!
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
Frän bil , kollat ett par ggr på den i lineupen på Kjula
Ska bli kul o se hur den går med en LS motor.
Nånting i stil/sound/gång/prestanda med denna motor vore ju coolt , ljudet av att de greppar är det enda som ska höras
http://www.youtube.com/watch?v=7BUk3F4GPsU
Dvs en knäpptyst motor som går som en symaskin/rent/snyggt från 600rpm tomgång och spoolar stora turbos snabbt i rpm registret
Mvh Marko
Ska bli kul o se hur den går med en LS motor.
Nånting i stil/sound/gång/prestanda med denna motor vore ju coolt , ljudet av att de greppar är det enda som ska höras
http://www.youtube.com/watch?v=7BUk3F4GPsU
Dvs en knäpptyst motor som går som en symaskin/rent/snyggt från 600rpm tomgång och spoolar stora turbos snabbt i rpm registret
Mvh Marko
johankihl wrote:Nu finns det flänsar i Byhåla så Ragge kan bygga klart sina grenrör. Det här kommer att bli ett rörkonstverk utan like innan turbo, grenrör, wastegates tryckröret osv får plats innanför huv och huvsidor.
Räkna med att detta är Sveriges mest potenta hotrod för gatbruk nästa år
I Usa verkar de åka uppåt 1000hp med orginal gjutjärnsgrenrör (om man vill göra det enkelt/billigt för sig själv dvs) , finns lite olika modeller på dem beroende på kaross.
Men om man siktar in sig på höga 9 i en relativt lätt bil (1400 kg) verkar modellen i US vara att köpa ett komplett motorpaket med insprutning för runt $1000 , byta till fränare budget OEM kamaxel(beggad för $100) ,patriot fjäder kit ,CM stötstänger , biffig bränslepump , hyffsat stora spridare + lite pyssel vid turbokonvertering.
Ett hyffsat shortblock (goda för 9 sek repor, verkar gå för runt $4-500 på Ebay och flertalet annonssidor.)
Med OEM GM kamaxel går ju motorerna riktigt fint om man siktar in sig på gatbruk i kombination med orginalspruten som föjer med motorerna gratis i princip.
Orginalspruten styr ju även de elektroniskt styrda automatlådorna 4L60E/4L65E/4L80E.
Helt ok växellådor med överväxel och effektiva turbiner med lockup.
Orginalspruten styr växlingspunkter baserat på varvtal eller hastighet och även lockup.
Man styr även linjetryck mm i lådan beroende på växlingspunkt/varvtal/vridmoment osv.
De uppgraderas till 2/3bars system lätt , dock kanske man saknar vissa funktioner som tex laddstyrning om man inte vill köra på enbart fjädertryck i wg.
En AMS 500/1000 laddstyrning i 2st eller 6st steg kanske funkar godtagbart.
Mao så är de riktigt lågbudget för höga 9 sek repor och bra respons/gassvar med relativt stora turbos för gatbruk.
Givetvis i en bil som studsar iväg på en någorlunda bra 60ft.
Mvh Marko
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors