Page 2 of 17
Posted: 24 Jul 2009, 14:11
by AllarN
RWHP wrote:magnus78 wrote:vectramicke wrote:magnus78 wrote:ska du åka e85?
isåfall byt soppapump, den du har tar stopp innan 700hk på e85
mvh magnus
E elemenatorpumpen verkligen så dålig? du tänker inte på a1000 pumpen nu?
nej eliminator!
jag talar om egna erfarenheter, inte vad jag har läst!
körde en sån på min audi s4, 66mm turbo 2,4bar ladd sen börja soppa trycket fladdra , 3bar grundtryck och grova soppa ledningar
uppslattat max 700hk
mvh magnus
Se där ja
Ja man har ju hört att Aeromotvie inte alltid levererar de dom sägs, vet om en som hade problem med sin A1000 som inte räckte till mycket heller. Frågan är om de är värt att lägga sina kort på en Aeromotive Pro Series istället då
Varför inte bara 2 el kanske 3 044 ?
Finns en vass urq från bollnästrakten som kör låga 10or med 1 eliminator.
Vet dock ej nån effekt i den, men för den verkar då soppan räcka till.
Posted: 24 Jul 2009, 18:00
by RWHP
AllarN wrote:RWHP wrote:magnus78 wrote:vectramicke wrote:magnus78 wrote:ska du åka e85?
isåfall byt soppapump, den du har tar stopp innan 700hk på e85
mvh magnus
E elemenatorpumpen verkligen så dålig? du tänker inte på a1000 pumpen nu?
nej eliminator!
jag talar om egna erfarenheter, inte vad jag har läst!
körde en sån på min audi s4, 66mm turbo 2,4bar ladd sen börja soppa trycket fladdra , 3bar grundtryck och grova soppa ledningar
uppslattat max 700hk
mvh magnus
Se där ja
Ja man har ju hört att Aeromotvie inte alltid levererar de dom sägs, vet om en som hade problem med sin A1000 som inte räckte till mycket heller. Frågan är om de är värt att lägga sina kort på en Aeromotive Pro Series istället då
Varför inte bara 2 el kanske 3 044 ?
Finns en vass urq från bollnästrakten som kör låga 10or med 1 eliminator.
Vet dock ej nån effekt i den, men för den verkar då soppan räcka till.
Kör man flera pumpar och en går sönder så märker man nog inte det förns det är för sent, kör man en så märks det rätt fort. Mera grejer som kan paja om man kör 3 pumpar.
Ur-quattron väger ju betyligt mindre än det här skeppet så de behövs ju inte alls lika mycket effekt för att komma ner på en 10a.
Posted: 24 Jul 2009, 18:37
by olander_91
ojojoj, detta blir intressant:D Kommer bli en sjuk bil!
Posted: 26 Jul 2009, 22:21
by RWHP
Dessvärre va de lite fullt hos Thomas på CP-S så de blev inte att vi fick kommer ner förns om 2 veckor
Posted: 04 Aug 2009, 05:27
by RWHP
När som helst bör det dyka upp en turbo i brevlådan tycker man, väntar på den nu så bilen kan fraktas ner till Edsbyn. Ska hämtas ut några slangkopplingar som saknas för att göra klart soppa systemet i skuffen, inhandlas flätad kabelstrumpa och krympslang så man kan slänga sig på att koppla in Nira härvan
Löda är KUL när det blir bra haha
Posted: 04 Aug 2009, 20:40
by RWHP
Fredde fick ett samtal av Bäckis idag, turbon kommer på Torsdag
Men väntan är de värsta som finns, speciellt när man inte kan fördriva tiden med att göra nåt på bilen.
Posted: 04 Aug 2009, 20:41
by AllarN
RWHP wrote:Fredde fick ett samtal av Bäckis idag, turbon kommer på Torsdag
Men väntan är de värsta som finns, speciellt när man inte kan fördriva tiden med att göra nåt på bilen.
Har ni verkligen inget annat att göra förutom att vänta på en turbo då?
Posted: 04 Aug 2009, 21:57
by RWHP
AllarN wrote:RWHP wrote:Fredde fick ett samtal av Bäckis idag, turbon kommer på Torsdag
Men väntan är de värsta som finns, speciellt när man inte kan fördriva tiden med att göra nåt på bilen.
Har ni verkligen inget annat att göra förutom att vänta på en turbo då?
Jo faktiskt, pressa isär kardan och byta stödlager och dra fast 2 stag i bakvagn, i princip är den el som ska dras i kupén färdigdragen. Är bara några mindre små saker som blir bättre att göra när väl all el ska dras
Posted: 06 Aug 2009, 17:30
by RWHP
Posted: 06 Aug 2009, 17:32
by markus
Stackars xbox
Posted: 06 Aug 2009, 17:35
by olander_91
markus wrote:Stackars xbox
Jag säger detsamma. Fast bra att snurran satt plastlådan på plats:)
Posted: 06 Aug 2009, 17:38
by Strandholm
xbox? ser ut som en ipod ju.
Posted: 06 Aug 2009, 20:30
by RWHP
Hittade en jämförelsebild mot en GT4088
Posted: 06 Aug 2009, 20:49
by RWHP
Tycker kompressorhjulet ser lite lustigt ut jämfört med Garrett, Turbonetics osv
Posted: 06 Aug 2009, 21:31
by simon
fint bygge, kommer bli duktigt snabb!
Posted: 06 Aug 2009, 21:57
by jimpa
nice turbo..
mvh
Posted: 06 Aug 2009, 22:39
by RWHP
simon wrote:fint bygge, kommer bli duktigt snabb!
Vi hoppas på det
Förhoppningsvis så har det hjälpt att gå den långsamma och dyra vägen med bygget så vi slipper spendera ett helt år på trail&error utan kunna köra för fullt ganska snabbt