gatbil_vgd wrote:Va var ni uppe på för ladd som mest? O hur mycket levererade de isf?
mhv
Tackar för alla positiva inlägg
Vi testade upp till 2 bar men det gav inte mycket mer effekt, kanske bara lite mer vrid så vi sket i det och kör på 1,8 bar istället
Nu är bilen provkörd lite... Det var ju
blött ute igår som precis som Pelko sa så spann den loss på 5an i typ 120-140km/h så hastighetsmätaren snärtade upp till 220km/h på ett kick vid en snäll smekning av gaspedalen Helt livsfarligt ju
Har film på det hela
Körde senare i en tunnel där det var torrt och
DRA ÅT H*****E VAD DET SMALL IVÄG!!!!!!!!!
Låg i ca85km/h sen smekte jag till gasen, den spann då 3an och 4an, greppade på 5an och det bar iväg så medvetandet inte hängde med, sen när man släppte av och några sekunder senare såg hur hastighetsmätaren sjönk förbi 180km/h och nedåt så kom medvetandet ikapp och man förstod hur långt fram på vägen man egentligen hade kommit. Ungefär som när man första gången gasar fullt första gången med motorcykeln på våren, men detta måste fan ha gått ännu snabbare än bågen.
Har filmat på mappningen och provkörningen lägger ut det sen om jag hinner. Vet inte om min oljetempmätare visar rätt för det blev inte mer än 70grader under mappningen och max 62grader igår vid provkörningen?? Oljetrycket ligger mellan 1 och 3-4 bar beroende på varvtal, vet in hur bra/dåligt det är heller? Har statoil Raceway 25W-50 olja i motorn.
Mvh