Bilder: Fint regnväder i Borlänge.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
du skulle bott kvar i Söderhamn hade du sluppit allt vatten Hansa
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
kan förstå att det kom en "skvätt" vi passerade utkanten på borlänge på väg till jämmerdalen för att köra cross.. och molnen som låg över borlänge då såg ut att vara direkt tagna från Mordor
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
Hansa wrote:Oscarr wrote:Haha, Jag jobbar precis där vid dom sista bilderna.
Jotack jag märkte att det var LITE vatten där! var lite smått osäker på om jag skulle våga åka in där vid tankstationen, Men det gick =)
var det dig jag pratade lite med i onsdags? var nån som tog kort där å jag tror det stog en e34 touring där då.
björn wrote:Hansa wrote:Oscarr wrote:Haha, Jag jobbar precis där vid dom sista bilderna.
Jotack jag märkte att det var LITE vatten där! var lite smått osäker på om jag skulle våga åka in där vid tankstationen, Men det gick =)
var det dig jag pratade lite med i onsdags? var nån som tog kort där å jag tror det stog en e34 touring där då.
Ja där ser man, det var det. vid grinden, trode inte det gick att åka in den vägen därför jag fråga om jag skulle flytta avspärrningarna så du kunde backa ut därifrån. Men man lär sig nå nytt varje dag =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
-
Skulle ner till jobbet en sväng i torsdags och vägen var avspärrad, vid stället på 3e bilden. Visste inte man kunde åka in på området så drog ut på Riksvägen igen och ner vid rödljusen och förbi Shell. Fick en chock när det plötsligt var 3dm vatten på vägen.
Nog fan visste jag det regnat, men inte så jävligt!
Jimmy Larsson wrote:Skulle ner till jobbet en sväng i torsdags och vägen var avspärrad, vid stället på 3e bilden. Visste inte man kunde åka in på området så drog ut på Riksvägen igen och ner vid rödljusen och förbi Shell. Fick en chock när det plötsligt var 3dm vatten på vägen.
Där va det kul att åka igenom med lastbilen! satan va vattnet flög stänkte typ 4m höga vågor åt båda hållen när man åkte igenom där...
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Jimmy Larsson wrote:Skulle ner till jobbet en sväng i torsdags och vägen var avspärrad, vid stället på 3e bilden. Visste inte man kunde åka in på området så drog ut på Riksvägen igen och ner vid rödljusen och förbi Shell. Fick en chock när det plötsligt var 3dm vatten på vägen.
Där va det kul att åka igenom med lastbilen! satan va vattnet flög stänkte typ 4m höga vågor åt båda hållen när man åkte igenom där...
ja det var ju väldigt spännande att åka där, försökte smyga lite försiktigt igenom pölen men en ragnsellslastbil ville göra precis tvärt om. full fart å dränkte mig helt, men bilfan klarade sig iaf, har bara dåliga erfarenheter av att åka personbil igenom vattenpölar så man får va nöjd att den inte dog iaf.
Inte bara i borlänge de har regnat. Här fick vi över 100mm regn igår. Va helt stopp här ett tag å många småvägar är helt förstörda och även om vattnet sjunkit 3-4 dm på vissa ställen så är de ännu översvämmat
Kan kanske fixa lite bilder om nån är intresserad
E30 325 Projekt. Ska riktas
Bmw e30 327. Ska trimmas
Bmw e30 327. Ska trimmas
- Christian.N
_Persson_ wrote:Inte bara i borlänge de har regnat. Här fick vi över 100mm regn igår. Va helt stopp här ett tag å många småvägar är helt förstörda och även om vattnet sjunkit 3-4 dm på vissa ställen så är de ännu översvämmat
Ta bilder!!!
Enköping, 073-3104393