Bäckis wrote:Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.
Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.
Jag antar iof att du bara skojade
Du kommer få jobba ihjäl dig om alla skall förstå bmep vs ladd
JA! Fy faen hvor mange jeg har forsökt å forklare for men absoult inte vill forsta att BMEP = synyndertryck = power. virker som de fleste jeg vet tror det er laddtrykk og volum som betyder not. (kanskje jeg har dumme venner?)
salle1001 wrote:jag kanske fått allt om bakfoten. Men menar ni att de är "pyramidringar" som sitter fast i packningen? och inget blockjobb behövs alls?. Om så är fallet hur håller den då tryck under ringen?
lite förklaring skulle inte suttit fel:)
Svar ja det är som pyramidringar med 3 st skär upp i toppen men ingen fösänkning ner i cyl loppena.
Du lär ha toppdeckat blocket så det är slätt i fint. sen lägger du dit packning stoppar i ringarna o drar åt. Ja drog min topp 120 nm samt efterdrog. mitt block var tom o-ringat från början så jag pilla ur tråden bara. mellan ringarna och blocket hade jag nå smet som Bäckis tippsa om kommer inte ihåg vad skiten heter Kanske hade gått utan det med men jag kör med iaf.
btw, tar ni i samband med detta fram ersättningsringar som fyller upp dom nersvarvade hålen i våra block? eller kan man bara sätta upp blocket och plana av det med ringarna i?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
hehe jo, när man har en motor som man skulle kunna förknippa med en fontän så känns det som man hellre skulle vilja ha en riktig packning......min har inte blivit tät än, trots att jag dragit den 110Nm på svinkall motor.
-men som du sa, den blir väl tät efter en bromsning förhoppningsvis.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Sälj packning o nya ARP serien i ett kit tycker jag för dom måste ju ändå ha dessa. Om inte annat dom som tidigare köpt nya serien ARP av er kan få köpa bara packingen.